wybór terenówki

10 punkt przykazania offroadera ...POMAGAJ...
Awatar użytkownika
KacperS
menager wklejonych
Posty: 370
Rejestracja: śr 22 wrz, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: KacperS » śr 30 paź, 2013

LSD pisze:Poza tym automat ma same zalety :)


Automatyczne skrzynie biegów
WADY: (wg. OFF-ROAD.PL)
-skomplikowana konstrukcja, w nowszych rozwiązaniach uzupełniona o elektronike
-wysoki ciężar
-wysoki koszt wytwarzania
-skomplikowana i droga naprawa
-brak możliwości naprawy w warunkach polowych
-większe zużycie paliwa przez pojazd
-wydłużony czas reakcji
-większa podatność na uszkodzenia mechaniczne
-brak możliwości uruchomienia samochodu na pych
-brak możliwości holowania (możliwość uszkodzenia skrzyni)

Przy czym wg. tego samego autora wady manuala to skomplikowana obsługa - koniecznośc zmiany biegów (wtf?) no i przerwa w napędzaniu przy zmianie biegów i utrudnione ruszanie w ciężkich warunkach.

To tak troche o skrzyniach :)
Patrol Y60 LONG
Jeep Grand WJ V8

Awatar użytkownika
Diabeł
nawigator
Posty: 627
Rejestracja: pn 30 mar, 2009
Lokalizacja: rakownia/szczecin

Postautor: Diabeł » śr 30 paź, 2013

Jak cos to Pajero '95 mam na sprzedanie 2.5 Td :D

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3910
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » czw 31 paź, 2013

KacperS pisze:-wydłużony czas reakcji


ciekawe co przez to rozumie :692: parę razy reakcja skrzyni na wciśnięty pedał gazu uratowała mi dupsko w trakcie wyprzedzania :690: i było to zrobione... zanim bym pomyślał o redukcji w manualu :668:
Honker 2324

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » czw 31 paź, 2013

W terenie są sytuacje w któwych automat będzie bardziej przydatny i są takie gdzie bedzie przeszkadzał.
Przykład przeciw - szarpanie na kinetyku lub wyskoczenie z jakiegoś dołka itp. Czasami jest mało miejsca by się rozpędzić.
Klasyczny automat nie da Ci w takim wypadku tyle mocy co strzał ze sprzęła na wysokich obrotach. Szczególnie przy dieslu jest to widoczne. Automat potrzebuje troche czasu, żeby wykrzesać moc.

Przykład za - gliniasty lub piaszczysty podjazd gdzie trzeba się wygrzebać pod górkę kręcąc silnik do czerwonego pola. W takim przypadku automat dobierze najodpowiedniejszy bieg. W manual może nie być czasu / możliwoći żeby wbić kolejny.

Obie sytuację przerabiałem osobiście.

Awatar użytkownika
przemsson
menager wklejonych
Posty: 477
Rejestracja: wt 13 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin

Postautor: przemsson » ndz 03 lis, 2013

Ja jeżdżę i manualem i automatem jedno i drugie ma wady i zalety, generalnie uważam, że automat to genialny wynalazek i daje bardzo dużo frajdy z jazdy szczególnie w paro litrowej benzynie, czy to w terenie czy zakorkowanym mieście. Większość wad, które wymienił Kacpers można sobie między bajki włożyć nie jednokrotnie byłem holowany czy też holowałem np. Andrzeja z Bornego Sulinowa do szczecina fakt spaliłem skrzynię, ale z bornego dojechaliśmy w 1, 5 godz natomiast Andrzejowa skrzynia przeżyła i chyba jeszcze żyje. Czy jakiś wydłużony czas reakcji tego nie bardzo rozumiem może w dwu litrowym starym zyzlu to reakcja się wydłuża.

Osobiście myślę, że wybór automat czy manual to rzecz gustu jeden woli wajchować drugi nie
Wrangler YJ 4 l
Defender 110 td5
Jeep Comanche MJ 4 l
Toyota HDJ 80
Same Legendy
---------------------------------------
Lepiej być człowiekiem który głośno przeklina...niż małym, cichym skurwysynem ....

Awatar użytkownika
siva explozja
menager wklejonych
Posty: 460
Rejestracja: pn 31 paź, 2011
Lokalizacja: stetin

Postautor: siva explozja » pn 04 lis, 2013

LSD pisze:W terenie są sytuacje w któwych automat będzie bardziej przydatny i są takie gdzie bedzie przeszkadzał.
Przykład przeciw - szarpanie na kinetyku lub wyskoczenie z jakiegoś dołka itp. Czasami jest mało miejsca by się rozpędzić.
Klasyczny automat nie da Ci w takim wypadku tyle mocy co strzał ze sprzęła na wysokich obrotach. Szczególnie przy dieslu jest to widoczne. Automat potrzebuje troche czasu, żeby wykrzesać moc.

Przykład za - gliniasty lub piaszczysty podjazd gdzie trzeba się wygrzebać pod górkę kręcąc silnik do czerwonego pola. W takim przypadku automat dobierze najodpowiedniejszy bieg. W manual może nie być czasu / możliwoći żeby wbić kolejny.

Obie sytuację przerabiałem osobiście.


co do pierwszego się nie zgodze przynajmniej na benzynie( na dislu nie śmigałem), blokuiesz niski bieg np.1 i but nie ma wyżej opisanej sytuacji, nie bardzo rozumiem co ma wyskok z biegami w automacie jak wyskoczysz na wysokim biegu, a prądkość po lądowaniu będzie mniejsz poprostu zredukuje bieg i wszysktko. Jedyna "wada "automatu to wrazliwość na wode i przegrzanie oleju w skrzyni, lecz obie te"wady można w łatwy i skuteczny sposób wyeliminować .


Wróć do „Ludzie dla Ludzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości