wybór terenówki

10 punkt przykazania offroadera ...POMAGAJ...
marcel111
Jestem tu nowy/a
Posty: 5
Rejestracja: ndz 20 paź, 2013

wybór terenówki

Postautor: marcel111 » ndz 20 paź, 2013

Witam

Nowy na forum, 36 lat, dotychczas głównie jazda motocyklem w terenie, teraz rozważam przesiadkę na 4x4, w związku z tym mam pytanie o konkretny model.

Czy warto kupić Opla Monterey II rok 98 (isuzu trooper) wersja krótka RS z silnikiem 3.5 w gazie z automatem.

Oczywiście takie pytanie powinien poprzedzić opis do czego. Nie do topienia po szybę, do tego wziął bym zmotę Samuraia. Bardziej interesuje mnie turystyka offroadowa, ale z cięższymi elementami niż tylko jazda szutrówkami. Czasami jakiś podjazd, przedzieranie się przez błoto, woda 60-80cm. Dlatego rozważał bym opony MT 32 cale, ale auto bez żadnych przeróbek poza oponami. Raz w roku możliwy wypad gdzieś dalej, Bieszczady, Ukraina.

Wiem, że najlepszy byłby do tego Patrol, trwałe mosty więc da radę w cięższym terenie nawet na 35 calowych kołach, a można im i jechać w dalszą turystykę (do czego nie nada się wyżej wymieniona zmota Samirai dlatego odpada).
Tyle, że za zadbanego Patrola trzeba dać 15-20 tyś, a ja od mogę wyciągnąć Montereya za 10 tyś (w tym liczę zakup opon nalewek i wymianę kilku elementów z zawieszenia które wyszły podczas sprawdzania auta). Auto sprawdzone u diagnosty, nie ma wtopy i z pewnego źródła, skrzynia po remoncie kilka miesięcy temu, instalacja 3 letnia, dobra.

Pytanie dotyczy tego jak taki model będzie sprawował się podczas takiego średniego katowania i nie tyle chodzi o dzielność ile o wytrzymałość. Teraz jest w miarę ok z nim bo nie latał w terenie, ale co będzie za pół roku-rok, jeżdżenia MTkami po lasachi polach. Jak wygląda serwisowanie i trwałość tego modelu w stosunku do Patrola czy innych popularnych modeli, jak z częściami.
Generalnie czy warto w to wchodzić ?

Dziękuje za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Re: wybór terenówki

Postautor: LSD » ndz 20 paź, 2013

Generalnie nie są to złe auta i do turystyki wystarczy.
Pytanie tylko czy ten silnik jest dobrym wyborem.
Ja bym nie wział benzyny. Jak nie chesz wydawać 15-20 tys na Patrola to mniemam, że też nie chcesz wydawać kasy na spalanie 15-20 litrów benzyny, a gaz w aucie wyprawowym to bezsens.

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » pn 21 paź, 2013

W/w autem ino długim ropniokiem 3.1 jak mi się kojarzy z Hermolowego forum lata często na wschód i południe Mazeno (jego relacje łykam jak gąska balbinka), auto daje radę,a wygląda, że po bezdrożach zrobiło już dobre kilkadziesiąt tys. km. i jeśli coś leciało w zawieszeniu czy pod maską, to udawało się dopasować od ichniejszych aut bądź naprawić młotkiem i elektrodą, więc nie trudne do ogarnięcia. Z kolei były gdzieś też tematy o wyprawach gazowniami i w znacznej większości państw są stacje, a gdzie nie ma, to na bogato lecisz.
W wyborze auta nikt Ci obiektywnie nie doradzi - zwłaszcza ludż zakochany w konkretnym swym modelu. No bo i dawało się maluchem do bułgarii i mega zmotą wokół komina. Kady ma inne wizje, oczekiwania i inaczej jego wyobrażenia ewoluują. Ogólnie napewno się da.
Najważniejsze, żeby auto było sprawne technicznie, zbliżone do oryginału i bez przeróbek w stodole pana Kazia.
Zadbanego Patrola ze zdrową ramą nie kupisz za 15kPLN. 20kPLN to jest myślę dolna granica okazji, których nie ma, bądź się nie zdąży nawet po niego pojechać, bo auto idzie w godzinę. Z moich zapałów i przymiarek do długiego wychodziło, że 20-25k na auto i co najmniej 3-4 (ale da się upchnąć 20 i więcej) na start, by być pewnym auta w długiej trasie.
Twój budżet 10kPLN wydaje się duużo za mały na zakup terenówki. Ale jeśli ktoś faktycznie odda Ci auto w dobrym stanie za ok 6-7 tys, to ok.
Pięknie - zabieram głos w sprawie auta, którego nie znam i mającego jeździć w miejsca, w których nie byłem. :688:
Pozdrawiam.
Never say die... up men and try !!!

Blazer S10 99"

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » pn 21 paź, 2013

Zgodzę się z przedmówcami ale:
za 10 koła trochę ciężko kupić bryczkę z tym fajnym silnikiem o którym pisze Konrad.
Zakładając że masz na wydanie 10 koła i chcesz rozsądne auto, o niezawodnym silniku i w miarę przeciętnych możliwościach terenowych polecam Mavericka. Miałem takie coś i powiem Ci że mało pali, koła 31 wchodzą po niewielkich przeróbkach (dokonasz je samymi kluczami) silnik to fajna jednostka 2.7 na kołach zębatych. Nadaje się na wyjazdy, jest wygodny na co dzień i przede wszystkim jest niedrogi.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pn 21 paź, 2013

Mój znajomy ma Terrano II z silnikiem 2,4 benzyna. Jeździ tym Rumunia, Ukraina itp. Auto pali 10-14 litrów czyli całkiem znośnie.
Coś takiego można bez problem wyrwać za 10-15 tys.

marcel111
Jestem tu nowy/a
Posty: 5
Rejestracja: ndz 20 paź, 2013

Postautor: marcel111 » wt 22 paź, 2013

Rzecz której się obawiam w tym Montereyu to przebieg. 320 tyś kmz czego 60 na gazie. Auto od znajomego więc wiem co było robione. Przebieg cały po czarnym, nie jeżdżony w terenie, niedawno remont automatu (3 tyś zł), wymieniony tylny most (padły łożyska te co kosztują 1000zl i kupił cały używany most) zawieszenie bez luzów i rama bez rdzy (diagnostyka na stacji), trochę tył spodu budy skorodowany (koła chlapały )
Silnik bierze trochę oleju ale nie kopci, padnięty egr (check)

Pytanie jak z resztą przy takim przebiegu, czy silnik 3.5 pociągnie jeszcze bez remontu jeśli zaakceptuje dolewki? jak z przeniesieniem napędu, reduktorem, przednim mostem, tymi pneumatycznymi sprzęgiełkami przedniej osi (ToD nie ma)

auto to RS z 98r zarejestrowane z silnikiem 3.5 i gazem i mam go za 8 tyś, więc cena poniżej rynkowej, pytanie czy nie zjedzą mnie w krótkim czasie wymiany?

Użytkowaniebędzie na MT 32 w średnio trudnym terenie.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 22 paź, 2013

... i jeszcze automat :(

Tym bardziej bym odpuścił, szczególnie do dalszej turystyki.

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » wt 22 paź, 2013

Mikołaj, ale zdaje się ze kolo już go "wirtualnie"kupił i nie docierają do Niego już żadne argumenty.
prezes, po prostu prezes

marcel111
Jestem tu nowy/a
Posty: 5
Rejestracja: ndz 20 paź, 2013

Postautor: marcel111 » wt 22 paź, 2013

raczej szukam argumentów, żeby go nie kupić :-)

trans kupującego to zły doradca

Terrano II ma raczej za słabe właśności terenowe, dalekie wyprawy w drugim rzędzie, przede wszystkim w weekendy chciałbym tym polatać po błotach dlatego planuję zmianę opon.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 22 paź, 2013

prezes pisze:Mikołaj, ale zdaje się ze kolo już go "wirtualnie"kupił i nie docierają do Niego już żadne argumenty.


Nie chciałem tak brutalnie pisać... Pomyslełem jednak, dlaczego chłopina ma mieć lepijej ode mnie. Mój pierwszy Patrol też był kupiony "bo się napaliłem" potem były tylko same kłopoty. Nie słuchałem kolegów, którzy wtedy mówili - NIE KUPUJ !

A tak bajdełej... Trudno będzie kupić jakieś rokujące auto za 8.000 zł. No może poza Samurajem.

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » wt 22 paź, 2013

prezes, po prostu prezes

marcel111
Jestem tu nowy/a
Posty: 5
Rejestracja: ndz 20 paź, 2013

Postautor: marcel111 » wt 22 paź, 2013

Ta odpowiedz do której link podales jest w dziale Monterey na tamtym forum. Dotychczas siedzialem w temacie motocykli enduro i obecność na forach nauczyła mnie ze podpowiedzi miłośników marki nie zawsze sa obiektywne, owszem znają słabości ale również zdarza się im fanatycznie uwielbiac przedmioty swojego kultu co kończy się ślepym doradzaniem na tak.
Dlatego pytanie i tu.

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » wt 22 paź, 2013

Ale ,ze co ?
Dobrze ze zasięgasz jezyka ty i ówdzie !
Tyle,ze auto za 8 tysięcy zbyt dobrze nie rokuje. Niestety. I nie wazne czy to jest Monterey, Disco czy Patrol.
Nikt kto sprzedaje nie jest chyba Matką Tetresą z Kalkuty lub innym Ghandim co to dobro za free rozdaje.
No chyba,że to własnie auto jest od takiego dobrego samarytanina.

A ten Monterey to dobre auto jest, ludzie tym po świecie jeźdzą i mocno nawet nie narzekają.
Powodzenia w poszukiwaniach.

btw sprawdziłem na alledrogo i za ósemke to można jednak kupić taką skorupę z połówki lat dziewiędziesątych czyli z lat z których jest 95% GRów w Polsce.
:690:


Może to po prostu wysoce nie doceniana marka w polskim łofrołdzie ?!
prezes, po prostu prezes

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1571
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » wt 22 paź, 2013

albo po prostu się nie nadaje w teren i dlatego tym nikt nie jeździ.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 22 paź, 2013

Jasiu pisze:albo po prostu się nie nadaje w teren i dlatego tym nikt nie jeździ.


Jeżdża i dobrze robią. Montereye są znane z tego, że mają najbardziej wytrzymałe zawieszenie przednie wśród wszytkich drążkowahaczowców. Mają też przyzwoite silniki 3,1D.

Niestety 3,5 benzyna w automacie to po prostu kiepski wybór do terenu i na wyprawy.

marcel111
Jestem tu nowy/a
Posty: 5
Rejestracja: ndz 20 paź, 2013

Postautor: marcel111 » śr 23 paź, 2013

Rozumiem ze na wyprawy szczególnie na wschód benzyna z gazem będzie drozszym rozwiązaniem, nie wszędzie jest gaz. Ale czemu w teren nie?
Jedyny argument jaki przychodzi mi do głowy to mniejsza odporność na zalanie, cos jeszcze?

Tak samo automat, gdzieś czytałem ze klasyczne automaty na hydrokinetycznym sprzegle to całkiem dobre rozwiązanie w offroadzie, stale przenoszenie ciągu, brak możliwości spalenia sprzęgła czy zaduszenia silnika. Jak jest naprawdę?

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3910
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » śr 23 paź, 2013

Automat to bardzo dobre rozwiązanie :683:



ale...Na szybko parę "niedogodności" :

- skomplikowany , mało kto Ci to naprawi
- większość sterowana elektronicznie (dodatkowy drogi , czuły na zalanie i inne uszkodzenia element)
- drogi w obsłudze okresowej - np drogi olej w dużych ilościach i dodatkowe filtry
- brak możliwości uruchomienia pojazdu w razie padu elektryki , rozrusznika itp

PS
Kolejne samochody kupuję już tylko w automacie :668: :690:
Honker 2324

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 23 paź, 2013

marcel111 widzę, że się napaliłeś na tego Montereya, więc go kup i sam prztestuj.

Auto do offroadu ma być proste w budowie i naprawie, mieć mało elektroniki, nie bać się wody, być w 100% przewidywalne.
Ani automat, ani gaz nie spełnia tych kryteriów. Dodatkowo gaz zajmuje miejsce - tak cenne na wyprawach. A automat w razie awarii głupiego rozrusznika unieruchamia Cię w środku niczego, nawet jak nie jesteś sam.

Miałem Patrola automata. Już nie mam. Zgadznij dlaczego...

Poza tym automat ma same zalety :)

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » śr 23 paź, 2013

Przestańcie Panowie tak na te automaty narzekać !
,, cała Ameryka Północna jeździ automatami i to zarówno w błocie jak i po skałach. No i na WYPRAWACH również [do makdałela] :690:

Jezeli auto jest w stanie dobrym/rokującym to sobie go po prostu kup. Jeżeli dojdziesz do wniosku ,że to nie oto Ci chodziło, to go sprzedaż i kupisz inny 4x4.
prezes, po prostu prezes

Marcin
4X4 Szczecin
Posty: 257
Rejestracja: pn 10 mar, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Marcin » czw 24 paź, 2013

prezes pisze:Jezeli auto jest w stanie dobrym/rokującym to sobie go po prostu kup. Jeżeli dojdziesz do wniosku ,że to nie oto Ci chodziło, to go sprzedaż i kupisz inny 4x4.


TRUTH :690:


Wróć do „Ludzie dla Ludzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości