Toyota...

Dział warsztat i już :)
student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Toyota...

Postautor: student » wt 13 mar, 2012

Toyota LX70 88r
Ojciec odpalił auto, nagle zgasło, rozrusznik kręci, nie ma żadnej kontrolki na desce rozdzielczej, nic więcej z tego co wiem nie sprawdzał bo czasu nie było.

Dziwny temat w sumie, stacyjka wygląda na taką co ma wytrzymać sto lat, generalnie wszystko tam tak wygląda (prosto i trwale)
Żadnych odcięć zapłonu te auto nie posiada.

Co może być bo auto nie stoi u mnie w warsztacie a nie chce mi się wyginać na dworze przy nim za długo :]

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » wt 13 mar, 2012

czyli jak przekręcisz kluczyki to żadna kontrolka się nie zapala ?? a i tak rozrusznik zakręci ?? dziwne to ja kiedyś miałem że nie dawał znaku życia akumulator był sprawny a spadł mi kabelek w okolicach pompy nie pamiętam dokładnie do czego łon był czy rozrusznik czy pompa czy świece. moze coś z elektryką, może bezpieczniki? niewiem :p
Toyota Land Criuser Lj 70

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5104
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » wt 13 mar, 2012

dochodzi jedzonko do silnika???
....

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » wt 13 mar, 2012

Chyba dochodzi, nie sprawdzałem...
Zastanawiające jest to że ojciec normalnie jeździł tego dnia, zapalił i po prostu zgasła...
Generalnie te auta nie miały zaawansowanej elektroniki... elektrykiem nie jestem ale chyba nie ma jednego bezpiecznika który by po spaleniu zablokował wszystko (kontrolki i palenie silnika)
Dziku tamten kabelek co Ci spadł to od zaworka pompy idzie w nim (+) po przekręceniu zapłonu.
U mnie nie sprawdziłem jeszcze czy dochodzi prąd do pompy, można by stawiać na stacyjkę chyba ale dlaczego zgasła sama?

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 13 mar, 2012

Jeżeli Toyka ma instalację elektryczną jak Patrol (bardzo prawdopodobne) to stawiam na:

1. Stacyjkę. W Patrolu też są dwa osobne obwody. Jeden na rozrusznik, drugi na wszystko inne.
2. Padnięty główny przekaźnik
3. Brak masy

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » wt 13 mar, 2012

Ta druga opcja mi się podoba.
Wymiana przekaźników to jest to co tygryski lubią najbardziej (mało roboty spektakularny efekt)
Teraz pytanie najważniejsze: Który to główny przekaźnik :]
Swoją drogą pewnie w zamienniku nie występuje a w serwisie będzie kosztował milion...

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » wt 13 mar, 2012

no jakoś tak będzie :p no mi też ten kabelek spadł i jeździłem cały dzień zatrzymałem się i już nie chciał odpalić. ja nie miałem problemów ze stacyjką. nie wiem co jeszcze poza tym co inni pisali
Toyota Land Criuser Lj 70

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » wt 13 mar, 2012

a wkońcu to Ty jesteś mechanik :p
Toyota Land Criuser Lj 70

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » wt 13 mar, 2012

w japoncach często gęsto bywa tak że jak padnie regulator napięcia lub szczotki się zawiesiły to nie działają kontrolki na pewno jest tak we Pajero 1 może i tak być w toytoyu
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » wt 13 mar, 2012

I nie odpalała by?
Po za tym altek niedawno po remoncie...

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » wt 13 mar, 2012

student pisze:Po za tym altek niedawno po remoncie..

mi chiński regulator napięcia w pajero wytrzymał 3 dni

student pisze:I nie odpalała by?

to tylko taka moja sugestja dotycząca kontrolek ale pajero odpalał
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » wt 13 mar, 2012

Chińczyk od krzyśka? :P
No spoko... widzę że bez mojej ingerencji ojciec nie ogarnie sam...

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 13 mar, 2012

student pisze:Teraz pytanie najważniejsze: Który to główny przekaźnik :]
Swoją drogą pewnie w zamienniku nie występuje a w serwisie będzie kosztował milion...


Przekaźniki na ogół są dość standardowe. Mam trochę różnych z rozbiórki Patroli, więc jak coś to się do mnie zgłoś :)

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5835
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 14 mar, 2012

A może łatwiej będzie jak cokolwiek sprawdzisz? Bo wróżąc z fusów to tysiąc przyczyn można wymyślać.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 14 mar, 2012

No, a jak nie umiesz, to wiesz do kogo się zgłosic :688:

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 14 mar, 2012

Spokojnie... dziś nie było czasu, coś tam zawsze sprawdzę a jak by co to wiem że mądrych ludzi nie brakuje :]


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości