motacie coś????

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10025
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » wt 07 kwie, 2009

Taka wiedza jest zawsze potrzebna. Zapodawaj chłopie te zamienniki. I jak cenowo to wychodzi.
Z góry dzieki
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
qsma
Weteran bezdrozy
Posty: 3018
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: qsma » wt 07 kwie, 2009

pisz w dziale nissan, niech zostanie dla potomnych. jakies foty masz?
patrol GRRRRRRR 4,2 +35 BFG MT

http://www.martechszczecin.pl

Awatar użytkownika
martii
menager wklejonych
Posty: 368
Rejestracja: śr 28 maja, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: martii » wt 07 kwie, 2009

fot troche narobilem jak znajde troche czasu to wrzuce w nissanoskim dziale

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » pt 17 kwie, 2009

miastek . . .
Jak wyszły Twoje podcięcie nadkoli ? Ty je zgrzewałeś, czy spawałeś ?
Jak to lepiej zrobić tak z myslą o tych gumach co mamy ?
Coś mi się wydaje, że jednak u siebie też bede musiał ciąć :wink:

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5838
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pt 17 kwie, 2009

JA obciąłem 2 cm i zgrzałem błotnik z nadkolem, bo tak jest łatwiej niz spawac dwa ranty. Teraz dospawam blache w kształcie itery L rantem do wewnątrz do której przymocuje gumowe poszerzenia nadkoli.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » pt 17 kwie, 2009

oki, dzięki chyba podobnie muszę zrobić bo obtarło mi dzisiaj z przodu :( no cóż trzeba podciąć

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5838
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » sob 18 kwie, 2009

Ale ja przodu nie podcinałem :roll:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » sob 18 kwie, 2009

z tyłu to najpierw muszę odboje jakieś zamotać....no ale z przodu ostatnio jak jezdziłem troszku w terenie to zauwazyłem, ze obtarło

Awatar użytkownika
martii
menager wklejonych
Posty: 368
Rejestracja: śr 28 maja, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: martii » pn 20 kwie, 2009

to podjedz na Uslugowa do Agromy i kup 2 duze bycze jaja:)
odpboje do przyczep sa 2 rodz male i duze
w podstawki w ramie wspawujesz po srubie 10-12 ok 5-6cm
a jajo dokrecasz z podkladka mam tak od roku i wszystko gra jak nalezy

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » pn 20 kwie, 2009

martii pisze:to podjedz na Uslugowa do Agromy i kup 2 duze bycze jaja:)
odpboje do przyczep sa 2 rodz male i duze
w podstawki w ramie wspawujesz po srubie 10-12 ok 5-6cm
a jajo dokrecasz z podkladka mam tak od roku i wszystko gra jak nalezy


i tak tez właśnie chciałem zrobić :thumright:

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5838
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pn 20 kwie, 2009

martii pisze:to podjedz na Uslugowa do Agromy i kup 2 duze bycze jaja:)
odpboje do przyczep sa 2 rodz male i duze
w podstawki w ramie wspawujesz po srubie 10-12 ok 5-6cm
a jajo dokrecasz z podkladka mam tak od roku i wszystko gra jak nalezy


A jakie długie są te duże odboje.
Nie chciałbym żeby ograniczały wykrzyż.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
martii
menager wklejonych
Posty: 368
Rejestracja: śr 28 maja, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: martii » wt 21 kwie, 2009

moge zrobic fote z wymiarami i wrzucic wieczorem, bo i tak mam rozbabranego grata w tylnej czesci prawie do zera

ale cos kolo 15cm, zawsze mozna je podciac

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » wt 21 kwie, 2009

ile powinny mieć, żeby było ok ????

Awatar użytkownika
martii
menager wklejonych
Posty: 368
Rejestracja: śr 28 maja, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: martii » wt 21 kwie, 2009

poprawiam duze maja 13cm
Obrazek
tu pogladowy zwis, jak dla mnie ok na 32 nie dobija
Obrazek

a tak z szybka
przedni most zmotany nowe lozyska i uszczelniacze plus megaszajowe biale kule :lol:
Obrazek
zeby bylo pod kolor bodylift 2"
Obrazek

rama wyczyszczona ladna zgrabna czekajaca na warstwe epoksydu
Obrazek

a z drugiej strony.....
Obrazek
sranki-wycinanki

no i kupa smieci, bak, drazki, oslony itp wyczyszczone tez w oczekiwaniu na lakierowanie epoksydem

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 22 kwie, 2009

Bude sobie zdejmij do takiej roboty. Jak masz cym podnieść to jakieś 3 godziny pracy. Wygoda i dostęp do ramy - bezcenny ;)

KamilSynMietka
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 68
Rejestracja: sob 22 mar, 2008
Lokalizacja: Trzebież

Postautor: KamilSynMietka » śr 22 kwie, 2009

sranki-wycinanki

no i kupa smieci, bak, drazki, oslony itp wyczyszczone tez w oczekiwaniu na lakierowanie epoksydem

czeka mnie to samo...
Gdzie kupujesz ,,epoksyd`` i co to dokladnie jest?
Mozna uzyc koriny czy hameraida?

Awatar użytkownika
martii
menager wklejonych
Posty: 368
Rejestracja: śr 28 maja, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: martii » śr 22 kwie, 2009

srajta hammerajta to mozna sobie....jajka na wielkanoc siknac :lol:
juz lepiej chlorokauczukiem po porzadnym zagumowaniu, tyle ze pozniej jak Cie najdzie ochota na epoksyd bedzie dupa, bo jedno z drugim sie nie lubi

ja biore Sigme jest w HIPERze na swierczewskiej, za shelem na derdowskiego

4l epoksyd plus utwardzacz ok 180 zika na rame i podwozie i 4l poliuretanu jako lakier na bude ok 220

mozna tez Interplusa 356/256, ale tam wychodzi ok 350

zastanawialem sie nad berilem bo jest dostepny o ok 30% taniej niz sigma ale Zbowid powiedzial ze beril jest beee, a z sigmy bedzie Pan zadowolony :lol: wiec czemu mam mu nie ufac

tu masz troche na temat epoksydow i poliuretanow
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=76&t=44211
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=76&t=44234
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=76&t=36131

bude z checia bym zwalil ale mi sie juz..... nie chce, bo 2 tyg temu skonczylem most i regeneracje calego ukladu hamulcowego,
a do szlifowania gory ramy bude i tak lekko podnosze wiec dostep jest zadowalajacy

KamilSynMietka
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 68
Rejestracja: sob 22 mar, 2008
Lokalizacja: Trzebież

Postautor: KamilSynMietka » śr 22 kwie, 2009

martii pisze:srajta hammerajta to mozna sobie....jajka na wielkanoc siknac :lol:
juz lepiej chlorokauczukiem po porzadnym zagumowaniu, tyle ze pozniej jak Cie najdzie ochota na epoksyd bedzie dupa, bo jedno z drugim sie nie lubi

ja biore Sigme jest w HIPERze na swierczewskiej, za shelem na derdowskiego

4l epoksyd plus utwardzacz ok 180 zika na rame i podwozie i 4l poliuretanu jako lakier na bude ok 220

mozna tez Interplusa 356/256, ale tam wychodzi ok 350

zastanawialem sie nad berilem bo jest dostepny o ok 30% taniej niz sigma ale Zbowid powiedzial ze beril jest beee, a z sigmy bedzie Pan zadowolony :lol: wiec czemu mam mu nie ufac

tu masz troche na temat epoksydow i poliuretanow
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=76&t=44211
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=76&t=44234
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=76&t=36131

bude z checia bym zwalil ale mi sie juz..... nie chce, bo 2 tyg temu skonczylem most i regeneracje calego ukladu hamulcowego,
a do szlifowania gory ramy bude i tak lekko podnosze wiec dostep jest zadowalajacy


mam lift budy takze raczej wszedzie dojde.
jest jakas kolejnosc wykonywanych czynnosci?(zeby DOBRZE to zrobic)
1. Dobrze wyczyscic :lol: i co dalej... jakas korina?
2.... epoksyd tak?... mam Gr dlugiego to 4l starczy? kladzie sie tego kilka warstw?
tylko na swierczewskiej to dostane? czy tez gdzies indzies w szcz.

Awatar użytkownika
martii
menager wklejonych
Posty: 368
Rejestracja: śr 28 maja, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: martii » czw 23 kwie, 2009

procedure masz opisana przez Zbowida w pierwszym linku

wygolic do zera, najlepiej piaskowanie ale nie kazdemu chce sie rozbierac auto do gaci:)

ja robie tak:
- mlotek i porzadne nawalanie ramy tak zeby odpadly wszystkie skrzepy rdzy
- dluto i wybijanie resztek
- szczotka na fleksa i golenie luznej rdzy
- wycinanie i spawanie tego co juz sie nie nadaje
- tarcza 5mm na fleksa i golenie do golej blachy
- gdzie sie nie da dojsc papier
- ja jeszcze bede robil drobne piaskowanie podlogi i ramy

- odtluszczenie el do malowania i bezposrednio na to epoksyc
- najlepiej zaczac pedzlem wszelkie zakamarki i laczenia
- i reszte pistoletem 3-4 warstwy

epoksyd musi miec odpowiednia grubosc powloki i czas pomiedzy warstwami to ok 3h bez maksimum

nadkola mam zrobione troche inaczej wygolone tarcza z rdzy zamalowane chlorokauczukiem sniezki, na to guma we wszystkie laczenia
pozniej 2 warsty gumy po calosci i na koniec guma rozrobiona z farba chlorokauczukowa
daje to warstwe ok 2-3mm gumy na calosci, sprawdzalo sie w szutrowce wiec i w GRACIE tez bedzie (tyl robilem w tamtym roku i po 15tys km zero zniszczec id kamieni i rdzy teraz tylko poprawilem 2ma warstwami)

Ale jakbym mial teraz je robic to dalbym epoksyd a pozniej dopiero gume z chlorokauczukiem

a epoksyd to farby przemyslowe stosowane do malowania statkow i mostow gdzie woda i sol jest przez 24h, wiec gracik powinien byc przez pare lat zadowolony

wszystko znajdziesz w karcie katalogowej produktu

KamilSynMietka
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 68
Rejestracja: sob 22 mar, 2008
Lokalizacja: Trzebież

Postautor: KamilSynMietka » sob 25 kwie, 2009

martii pisze:procedure masz opisana przez Zbowida w pierwszym linku

wygolic do zera, najlepiej piaskowanie ale nie kazdemu chce sie rozbierac auto do gaci:)

ja robie tak:
- mlotek i porzadne nawalanie ramy tak zeby odpadly wszystkie skrzepy rdzy
- dluto i wybijanie resztek
- szczotka na fleksa i golenie luznej rdzy
- wycinanie i spawanie tego co juz sie nie nadaje
- tarcza 5mm na fleksa i golenie do golej blachy
- gdzie sie nie da dojsc papier
- ja jeszcze bede robil drobne piaskowanie podlogi i ramy

- odtluszczenie el do malowania i bezposrednio na to epoksyc
- najlepiej zaczac pedzlem wszelkie zakamarki i laczenia
- i reszte pistoletem 3-4 warstwy

epoksyd musi miec odpowiednia grubosc powloki i czas pomiedzy warstwami to ok 3h bez maksimum

nadkola mam zrobione troche inaczej wygolone tarcza z rdzy zamalowane chlorokauczukiem sniezki, na to guma we wszystkie laczenia
pozniej 2 warsty gumy po calosci i na koniec guma rozrobiona z farba chlorokauczukowa
daje to warstwe ok 2-3mm gumy na calosci, sprawdzalo sie w szutrowce wiec i w GRACIE tez bedzie (tyl robilem w tamtym roku i po 15tys km zero zniszczec id kamieni i rdzy teraz tylko poprawilem 2ma warstwami)

Ale jakbym mial teraz je robic to dalbym epoksyd a pozniej dopiero gume z chlorokauczukiem

a epoksyd to farby przemyslowe stosowane do malowania statkow i mostow gdzie woda i sol jest przez 24h, wiec gracik powinien byc przez pare lat zadowolony

wszystko znajdziesz w karcie katalogowej produktu
\

Z tym malowaniem to doslownie caly proces technologiczny wypisales...
Tak to chyba robi nissan nowe... ja poprostu chce tanio i dobrze zakonserwowac rame, a nie tworzyc cos nowego. Nie moze by latwiej to zrobic, poprostu pomalowac (dobrze wyczyszczona tak jak wspomniales) rame jakims podkladem, a na to pozniej dwie warstwy jakiejs farby do okretow... i z glowy. nie chce poprostu wkladac tyle kasy w to, co mozna zrobic taniej i tez dobrze...


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości