Resory

Dział warsztat i już :)
Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3911
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » czw 14 kwie, 2011

niestety... ale PRAWDA 8) ze swoimi kombinowałem ... na koniec podniosłem wartość auta zanabywszy nowe :D
Honker 2324

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » czw 14 kwie, 2011

nemur pisze:do Jeepa można dopasować o ŻUKA


Nic dziwnego, przeca ŻUK to amerykańska technologia z lat 30 tych :)

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » czw 14 kwie, 2011

Ale ja te z przodu to chyba fabrycznie mam takie dziwaczne... z tyłu natomiast są eleganckie łuki, z przodu proste...

Cudów się nie spodziewam, ma się nie urywać i tyle :]
Jak na razie tłukę świnkę skarbonkę co by jakimś groszem sypnęła :]

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » czw 14 kwie, 2011

student pisze:Ale ja te z przodu to chyba fabrycznie mam takie dziwaczne... z tyłu natomiast są eleganckie łuki, z przodu proste...

Cudów się nie spodziewam, ma się nie urywać i tyle :]
Jak na razie tłukę świnkę skarbonkę co by jakimś groszem sypnęła :]


Hmm.
Nie widziałem co i jak jest u Ciebie, ale...
Resory "proste" to inaczej paraboliki. Z zasady robią o wiele lepiej, bo pracują w obie strony.
Z tyłu masz za to eliptyczne (banany) - są bardziej odporne na większe ładunki.
Wiele aut tak ma.

Awatar użytkownika
przem68
4X4 Szczecin
Posty: 643
Rejestracja: pn 19 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: przem68 » pt 15 kwie, 2011

student pisze:Ale ja te z przodu to chyba fabrycznie mam takie dziwaczne... z tyłu natomiast są eleganckie łuki, z przodu proste...

Cudów się nie spodziewam, ma się nie urywać i tyle :]
Jak na razie tłukę świnkę skarbonkę co by jakimś groszem sypnęła :]


a nie opisujesz przypadkiem resorów w byłym Kiślowozie ??
Jutro będzie dzisiaj. Tyle, że dopiero jutro. ;-)

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » pn 18 kwie, 2011

Kurza melodia... nie znam się na resorach, jedyne z jakimi miałem kontakt to te w ciężarówkach... czasy maluchów, żuków i tym podobnych wynalazków to dla mnie inna dekada... Nie wiem czy to są parabolki, mam w planie iść do tego kowala czy jak go tam zwać i zapytać od czego są podobne, kupić nowe i być zadowolonym człowiekiem :]

Awatar użytkownika
Kubuś XJ
menager wklejonych
Posty: 364
Rejestracja: śr 01 gru, 2010

Postautor: Kubuś XJ » czw 21 kwie, 2011

chłopaki mam pytanko:) wczoraj dostałem paczkę z zawieszeniem rough country 3" do mojego xj i w zestawie są również pióra na dokładkę. Dzisiaj byłem na osowie zapytać ile by mnie wyniósł montaż z moimi częściami, wiadomo smarowania grafitem, nowe tuleje itp. powiedzieli 600-700 netto. wydaje mi się troszkę sporo. Chciałem zapytać czy to normalne czy jest gdzieś tańsze miejsce. Resztę zawiechy zrobię sam ale resory zostawię dla profesjonalnego warsztatu

Awatar użytkownika
kogut
nawigator
Posty: 557
Rejestracja: pn 04 lut, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kogut » czw 21 kwie, 2011

:shock: a co dokladnie w cene wchodzilo :?:

Awatar użytkownika
Kubuś XJ
menager wklejonych
Posty: 364
Rejestracja: śr 01 gru, 2010

Postautor: Kubuś XJ » czw 21 kwie, 2011

wsadzenie dodatkowego pióra, które daje, smarowania grafitem i wsadzenie nowych tuleji, które również daje. Przynajmniej tak jeżeli chodzi o gościa zrozumiałem. Pozostaje im tylko robocizna więc troszkę sporo

Awatar użytkownika
kogut
nawigator
Posty: 557
Rejestracja: pn 04 lut, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kogut » czw 21 kwie, 2011

170 za resor to chyba normalna cena , jest co robic

Awatar użytkownika
Kubuś XJ
menager wklejonych
Posty: 364
Rejestracja: śr 01 gru, 2010

Postautor: Kubuś XJ » czw 21 kwie, 2011

170 tak ale nie 600-700 za całość netto ;)

Awatar użytkownika
kogut
nawigator
Posty: 557
Rejestracja: pn 04 lut, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kogut » czw 21 kwie, 2011

170 x 4 szt 680 :D

Awatar użytkownika
Kubuś XJ
menager wklejonych
Posty: 364
Rejestracja: śr 01 gru, 2010

Postautor: Kubuś XJ » czw 21 kwie, 2011

no tak ale w Jeep XJ są tylko 2 pióra z tyłu ;) z przodu są sprężyny

Awatar użytkownika
kogut
nawigator
Posty: 557
Rejestracja: pn 04 lut, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kogut » czw 21 kwie, 2011

to duzo :(

Awatar użytkownika
przem68
4X4 Szczecin
Posty: 643
Rejestracja: pn 19 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: przem68 » pt 22 kwie, 2011

kogut pisze:to duzo :(


6 godzin roboty dla jednego człowieka w smarze i brudzie czyli jakieś 115 zł na godzinę.

odliczjąc od tego koszty własne i jakiś podateczek zostanie gościowi jakieś 80 zł/godzinę na rękę

Robiłbyś kogut dla kogoś zupełnie Ci obcego za takie pieniądze ??

Bo ja nie :wink:

Jak dla mnie cena jest cena.

Zawsze można zrobić samemu i wtedy będzie tanio.
Jutro będzie dzisiaj. Tyle, że dopiero jutro. ;-)

Awatar użytkownika
Kubuś XJ
menager wklejonych
Posty: 364
Rejestracja: śr 01 gru, 2010

Postautor: Kubuś XJ » pt 22 kwie, 2011

Nigdy tego nie robiłem dlatego chciałem do warsztatu :) jeżeli podacie jakiś tutorial to mogę samemu spróbować pomotać, bo jednak 800 zł w kieszeni to połowa wyciągarki ;) lub nowy resor 2" firmy OME.

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » pt 22 kwie, 2011

Gdzies na prawobrzezu jest konkurencja. Zdaje sie Nissan7 podawal kiedys adres.
Moze Ci lepsza cene zaproponuja.
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.

4.2 DONKEY

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1571
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » pt 22 kwie, 2011

Kubuś R20 pisze:... jeżeli podacie jakiś tutorial to mogę samemu spróbować pomotać, bo jednak 800 zł w kieszeni to połowa wyciągarki ;) lub nowy resor 2" firmy OME.


Tutaj masz wytłumaczone wszystko:
http://www.youtube.com/user/roughcountr ... yksVkcO1Xo

Awatar użytkownika
Kubuś XJ
menager wklejonych
Posty: 364
Rejestracja: śr 01 gru, 2010

Postautor: Kubuś XJ » pt 22 kwie, 2011

Dzięki Jasiu pomocny link :) myślicie, żeby resor przesmarować grafitem przy montażu? Niby zwiększa to elastyczność i ewentualnie czy się orientujecie gdzie taki grafit kupić ??? :)

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » pt 22 kwie, 2011

Po smary, to jeżdżę do premy na basenie, ale pewnie można gdzieś w jakiś motoryzacyjnych, czy z olejami sklepie, w Casto itd. zanabyć złotówkę,czy kilka taniej. To najgorszy smar ze smarów - w sam raz do resorów - niedrogi - za kilkanaście PLNów.
Never say die... up men and try !!!

Blazer S10 99"


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości