łączenie akulumatorów
łączenie akulumatorów
muszę połączyć dwa akumulatory tak aby dawały 24V, jako że nie jestem elektrykiem a stolarzem to moje pytanie:
- jaki gruby ma być kabel aby połączyć "-" z "+"
- czy ten kabel nie będzie się za mocno grzał pobór mocy max 20-30W
- jak połącze dwa aku - z + to się nie będzie nic iskrzć???
- jaki gruby ma być kabel aby połączyć "-" z "+"
- czy ten kabel nie będzie się za mocno grzał pobór mocy max 20-30W
- jak połącze dwa aku - z + to się nie będzie nic iskrzć???
1. Grubość kabla zależy od poboru prądu. Jeśli do tego obwodu nie dasz wyciągarki to wystarczą kable grubości mniej więcej tej co idzie do rozrusznika.
2. Sam kabel nie będzie się grzał. Ważne jest połączenie (luty, zacisk klema - kabel itp) bo to one najmocniej się grzeją.
3. Nie ale pamiętaj że cała instalacja w twoim samochodzie jest 12 woltowa więc takie połączenie w działającym pojeździe spowoduje spalenie żarówek, silnika wycieraczek, dmuchawy, rozrusznika itp. itd.
2. Sam kabel nie będzie się grzał. Ważne jest połączenie (luty, zacisk klema - kabel itp) bo to one najmocniej się grzeją.
3. Nie ale pamiętaj że cała instalacja w twoim samochodzie jest 12 woltowa więc takie połączenie w działającym pojeździe spowoduje spalenie żarówek, silnika wycieraczek, dmuchawy, rozrusznika itp. itd.
LSD pisze:Benes pisze:echosonda + DGPS
ogólnie orginalne kabelki nie są grube
20-30W to w zupełności 1mm2 wystarczy - czyli standardowy kabel z instalcji samochodowej. Ważne jest, żeby aku połączone szeregowo były mniej więcej tej samej pojemności i w ty samym stanie.
wszystkie trzy są takiej samej pojemnościo 75Ah i wszystkie są nowe
16 i 19V, gps ok 6V ale mały pobór mocy więc w zupełności 75Ah wystarczy na ok 6 godzin pracy
to sa aku żelowe głębokiego rozładowania więc dadzą radę, jak się "zpsują" to cóż 10 lat gwarancji
poza tym zamierzam po naładowaniu na fula wszystkich trzech łączyć je w różnej konfiguracji jako 24 lub 12 aby równomiernie zużywały
to sa aku żelowe głębokiego rozładowania więc dadzą radę, jak się "zpsują" to cóż 10 lat gwarancji
poza tym zamierzam po naładowaniu na fula wszystkich trzech łączyć je w różnej konfiguracji jako 24 lub 12 aby równomiernie zużywały
\Jasiu pisze:Hmmm.
W różnej konfiguracji powiadasz?
A jak to chesz ładować i przełączać?
Bo wtedy to napewno iskrzenie się może pojawić jak rozładowany z naładowanym będziesz przełączał.
A może nawet i mały pożar jak dasz kabelek 1mm2 jak radzi LSD.
aby ładować to trzeba zejść na ląd z aku czyli cały zestaw 24V rozłączyć bo dwa aku ważą około 40 kg...
chodziło mi że po ładowaniu ten co np "napędzał" GPSa następnego dnia będzie napędzał echosonde itd nie będzie zmian konfiguracji w trakcie pracy, nie ma takiej możliwości
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości