Dokręcanie głowicy

Dział warsztat i już :)
student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » wt 24 lut, 2009

Darek... pisze:właśnie miałem napisać @studentowi ,że u Williego serwisuje służbowy pojazd :wink: :lol:


Czyli gmeracie jakiegoś Dafika? Jak by co to mogę pomóc, pracuje w serwisie tej marki, coś tam o tym wiem :oops: jak by co to można na mnie liczyć jak na Zawiszy 8) 8) 8)

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3911
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » wt 24 lut, 2009

nie, Mercedes - ale już po kłopocie , bo udało mi się go pozbyć :lol:
Honker 2324

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5836
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 24 lut, 2009

zięba pisze:temat ciekawy dodam tylko od siebie :
1.momenty przy uszczelkach parcianych i metalowych są takie same, 2.metalowa jest lepsza od parcianej , nawet jak producent podaje parcianą warto poszukać bo na 90 procent znajdziemy też metalową, 3.zawsze trzeba zmienić śróby na nowe - kto tak nie zrobi może być pewny ,że nie zachowa odpowiednich momentów.
Mam jeszce pytanie, które silniki steyera są stosowane w bmw?


Szpilki nie zawsze sie wymienia bo np. w starszych (nie wiem jak w nowych) silnikach Mercedesa szpilki sie mierzy i jesli nie przekraczaja max. długosci to mozna je zastosowac ponownie.(info ASO)

6 cyl. diesel 2.5 TDS taki sam jak w Omedze to produkcja Steyera.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
Willi
nawigator
Posty: 554
Rejestracja: wt 11 gru, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Willi » wt 24 lut, 2009

prezes pisze:......."że jak się coś spindoli to bez serwisu nie pojedziesz."

Hahaha, no Willy akurat z tego to sie raczej nie martwi
:lol:


no tak nie do końca...
ja tylko sprzedaje, a jak dana sztuka będzie zbyt często na serwisie to ja sie nasłucham :oops:
autobusy i tramwaje.... GR Long

Awatar użytkownika
Willi
nawigator
Posty: 554
Rejestracja: wt 11 gru, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Willi » wt 24 lut, 2009

student pisze:
Darek... pisze:właśnie miałem napisać @studentowi ,że u Williego serwisuje służbowy pojazd :wink: :lol:


Czyli gmeracie jakiegoś Dafika? Jak by co to mogę pomóc, pracuje w serwisie tej marki, coś tam o tym wiem :oops: jak by co to można na mnie liczyć jak na Zawiszy 8) 8) 8)


kiedy się "otwarcie" bo koniec grudnia to już całkiem odległa historia :lol:
autobusy i tramwaje.... GR Long

Awatar użytkownika
Willi
nawigator
Posty: 554
Rejestracja: wt 11 gru, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Willi » wt 24 lut, 2009

Darek... pisze:właśnie miałem napisać @studentowi ,że u Williego serwisuje służbowy pojazd :wink: :lol:


no własnie a na kawie u mnie sie nie pokazałes , a to tylko pokój obok :!:
autobusy i tramwaje.... GR Long

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » wt 24 lut, 2009

Mówisz o nowym serwisie? ?

Awatar użytkownika
Willi
nawigator
Posty: 554
Rejestracja: wt 11 gru, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Willi » śr 25 lut, 2009

student pisze:Mówisz o nowym serwisie? ?


Tak, wygląda jadąc autostradą bardzo okazale, ale pusto :!: :!: :!:
autobusy i tramwaje.... GR Long

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 25 lut, 2009

U nas w firmie jest tak, że przepływ informacji jest znikomy... Z jednej strony słyszałem że mamy być w załomiu do końca tego miesiąca, z innego źrudła wiem, że nie przeniesiemy sie tak szybko bo tam wjazdów jeszcze nie ma i w ogóle kołhozownia jest jeszcze tak więc jak będzie i kiedy będzie to się okaże. A Ty Willi to jakoś bardziej w temacie DBK jesteś, pracujemy w jednej firmie?

Awatar użytkownika
Willi
nawigator
Posty: 554
Rejestracja: wt 11 gru, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Willi » śr 25 lut, 2009

bardziej w konkurencji, poczytaj wcześniejsze posty
autobusy i tramwaje.... GR Long

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » czw 26 lut, 2009

Zamotałem się troszeczkę :oops:

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » pt 27 lut, 2009

No i okazało się że w tojce ojca ktoś źle dokręcił głowicę... Kupiliśmy ten silnik jako że niby po remoncie i rzeczywiście! Tłoki wyglądają na nowe, tuleje też, uszczelka pod głowicą na bank nowiutka tylko jakaś niemiecka jełopęzja się za to zabrała i na 4 cylinder zabrakło mu sił chyba... Po zdjęciu głowicy okazało się że głowica na przestrzeni między zaworami na cylindrze pierwszym i trzecim ma takie małe pęknięcia, ale spoko, mam drugi silnik, zdejmę głowicę i zobaczę jak wygląda i tą lepszą dam do planowania.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pt 27 lut, 2009

W Patrolach to właśnie pęknięcia mostków między zaworami to najczęstsza przyczyna "wybuchu głowicy". Da się to porządnie naprawić, ale tanio nie będzie. Jak robiłem to w moim starym białym GR to porządne spawanie + wszystkie potrzebne zabiegi kosztowało mnie ok 1500 zł (robione w Mysłowicach) + nowa uszczlka + kilka sześciopaków...

Awatar użytkownika
kogut
nawigator
Posty: 557
Rejestracja: pn 04 lut, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kogut » pt 27 lut, 2009

jak ktos chce porzezbic to ma 3litry td bmw 185 koni oddam za 4tys :D :D i nietrzeba grzebac przy glowicy :D

Awatar użytkownika
zięba
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 73
Rejestracja: czw 30 sie, 2007
Lokalizacja: NRD

Postautor: zięba » śr 04 mar, 2009

jak mi go zainstalujesz w aucie to biorę :wink:
GR Y60 89'

Dario152
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 16
Rejestracja: pn 16 lut, 2009

Postautor: Dario152 » pt 06 mar, 2009

Wracając do tematu, dokrecać ,czy nie? . Otóż Głowica w której znajduje się wałek rozrządu (kiedyś nazywany królewskim), nie wymaga dokręcenia , momenty i fazy dokręcania są podane przez konstruktora, i wystarczają aby głowica osiadła zgodnie z wolą konstruktora. Natomiast jeśli wałek rozrzadu znajduje się w bloku,a więc pomiędzy wałkiem a klawiaturą zaworów są pokolei: szklanka popychacza ,laska popychacza i dźwigienka zawarów. Po przykręceniu głowicy , po przejechaniu średnio 500km, uszczelka głowicy osiada (dzięki temperaturze silnika) a co za tym idzie zmienia się luz zaworowy. Mechanicy często aby nie wracać do tematu dociągania głowicy , zwiekszali moment dokrecenia o około 1,5 kG. Co za tym szło ? ano to że głowice często się wykrzywiały ( na wskutek róznicy wytrzymałości gwintów śrub głowicy) powstawała nieszczelność między blokiem a głowicą , i mechanik ponownie kasował za wymianę uszczelki , planowanie głowicy ,a nie tylko za dokrecenie głowicy.

Więc dokrecac czy nie? Odpowiadam , Nie w przypadku gdy wałek rozrzadu jest w głowicy.TAK - gdy wałek jest w bloku silnika.
Ale się rozpisałem .

Pozdrawiam Darek

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5836
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pt 06 mar, 2009

Dario152 pisze:
Więc dokrecac czy nie? Odpowiadam , Nie w przypadku gdy wałek rozrzadu jest w głowicy.TAK - gdy wałek jest w bloku silnika.
Ale się rozpisałem .

Pozdrawiam Darek


Troche chyba przekombinowałes. Skoro zmieniaja sie luzy zaworów to sie je ponownie reguluje.
Jak dla mnie takie teorie pochodza z polmozbytów (bez urazy).

Oczywiscie kazdy moze miec swoje zdanie i kierować sie własnym doświadczeniem.
Ale ja przez te lata które pracuje w tym zawodzie nauczełem sie ze w takich elementach najlepiej jest stosowac sie do zaleceń producenta.
Choć czasami wydaje sie byc przesadą dokrecanie głowicy wg kolejnosci np. :arrow: 25Nm + 60' + 60' + 60' + 15'
Takie jest moje ostatnie zdanie :wink:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Dario152
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 16
Rejestracja: pn 16 lut, 2009

Postautor: Dario152 » ndz 08 mar, 2009

Troche chyba przekombinowałes. Skoro zmieniaja sie luzy zaworów to sie je ponownie reguluje.
Jak dla mnie takie teorie pochodza z polmozbytów (bez urazy).




:lol: nie tylko z polmozbytu , z byłego własnego warsztatu też.

jasne że luzy się ponownie reguluje ,ale skądś one się wzięły. I jakby nie patrzeć laski popychaczy wpłynęły na to że głowica osiadając była narażona na naprężnia. I dlatego należy ja dokręcić.

Ale jak mówisz ,każdy ma prawo mieć swoje zdanie, ja też :lol: :lol:

Masz rację te fazy dokręcania to lekka przesada, a już ostatni etap po rozgrzaniu silnika ( nie w każdym silniku),doprowadza mechanika do szału. Bo z powrotem dochodzić do śrub głowicy przyprawia o wstręt. .Dlatego zawsze dokrecałem z większą siłą niż zalecał konstruktor.

DAREK

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 01 kwie, 2009

Kontynuacja wątku toyoty...


Okazało się że głowica jest do duuuuszy, kupilismy nową, jest super, do tego komplet uszczelek na kolektory dolotowy i wylotowy i głowicę. Głowica skręcona, kolektor dolotowy na nową uszczelkę założony, prace nabierają tempa, cche założyć uszczelkę na szpilki od strony wylotowej i tu sprawa się komplikuje... Uszczelka nie pasuje... Otwory są w złym miejscu. Ok sobie myślimy tak to jest jak płeć piękna bez pojęcia pojedzie do sklepu po uszczelki, mały lifting nożycami i uszczelki pasują. Zakładam koletkor i...... i du*a.... nie pasuje. Okazuje się że tamta głowica co ją miałem ma otwory do dwóch rodzaii kolektorów a ta nowa jest tylko pod jeden rodzaj... Wyjść z sytuacji jest conajmniej 3.
1 dać głowicę do wiercenia ale trzeba bedzie kupić nową uszczelkę
2 przerobić mocowanie kolektora po przez dorobienie przystawki adaptującej
3 kupno nowej głowicy...

Wydaje mi się że opcja 2 jest najlepsza co? Potrzebował bym do tego blachy 7-8 milimetra i teraz jest problem kto mi wytnie w niej otwory na śruby i wieksze otwory na spaliny? Jakieś propozycje?

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5836
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » czw 02 kwie, 2009

Przemass
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości