Sprzęgło wiskotyczne

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Sprzęgło wiskotyczne

Postautor: budzik » pn 16 mar, 2009

Koledzy . . .
Proszę o pomoc w doborze tego cuda. Wiem, że to ważny element jeśli chodzi o GR 2,8 :? Dlatego szukam w takiej cenie, żeby nie zabiła ale z drugiej strony jakiegoś szajsu nie chce zakładać. Co możecie powiedzieć w tej kwestii :roll: :?: :?:

1. Nissan w Szczecinie krzyknął sobie przeszło 2 tys :shock:

2. http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/152/5185.html
:?: :?: no cena jest dobra, ale czy jakość nie biędzie do du..... :?: :?:

3. http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/152/1445.html
a to chyba jest oryginał :shock:

co robić :?: :?: i dzięki za rady :D :D

Awatar użytkownika
Willi
nawigator
Posty: 554
Rejestracja: wt 11 gru, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Willi » pn 16 mar, 2009

Możesz spróbować kombinacji , kiedyś gdzies wyczytałem taki patent , ale nie wszystkie wiska są rozkręcane, jeżeli takie masz to może Ci się uda

"jesli środek nie jest zmielony można to naprawić...zaczynamy od wykręcenia klucz 12 do visca i 10 do obudowy plastikowej chłodnicy,po wyjęciu odkręcamy wiatrak klucz10 cztery nakrętki(znaczymy położenie względem visca),potem zostają cztery śruby na śrubokręt kwadratowy(dobrać idealnie pasowny taki żeby można było kręcić kluczem)nast.kładziemy visco na 10 min.(sprężyną bimetalową do dołu)aby olej sciekł do komory,nast.podwadzamy małym nożykiem i rozkładamy na połowę(zaznaczyć położenie)wlewamy olej silikonowy o gęstosci 3000 cst.(dostępny w toyocie nr.kat.08816-03001 cena za tubkę 18ml 54zł)ja wlałem jedną tubkę to było mało, nie załanczało na maxa,wlałem następną to znowu było za dużo było załączone non-stop,więc rozkręciłem trzeci raz i odessałem połowę i jest dobrze czyli w sumie wlałem około 25ml"

osobiście nie próbowałem, w zeszłym roku kupiłem jąkąs podróbkę i latem było ok. lecz zimą jak olej był gęsty to było załączone przez pierwsze 40-50 km
autobusy i tramwaje.... GR Long

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pn 16 mar, 2009

To działa, pod warunkiem, że wiskozę da się rozkręcić. Od 2,8TD chyba się nie rozkręcają - przynajmniej tak było z moją.

Kupuj zamiennim, to nie jest bardzo skomplikowane ustrojstwo, powinno być OK. Na wiskozie nie ma co oszczędzać, przynajmniej w RD28T ;)

Awatar użytkownika
Willi
nawigator
Posty: 554
Rejestracja: wt 11 gru, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Willi » wt 17 mar, 2009

Moja oryginalna też była nierozkręcalna ,ale zamiennik tak.
autobusy i tramwaje.... GR Long

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » wt 17 mar, 2009

coś mi się wydaje, że na to sie zdecyduje:
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/152/5185.html
dobry wybór :?: :?:

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » ndz 19 kwie, 2009

No i umnie sie zesrało juz jak jechałem do miastka w zeszlym tygodniu to zauwarzyłem ze troche wyzej temp. trzymal.
Dzisiaj dalem mu troche w du... na czarnym i poszlo do polowy, zatrzymałem sie maska w góre a wentylator luzny ze mona go w przeciwnym kierunku obracac :evil:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

KamilSynMietka
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 68
Rejestracja: sob 22 mar, 2008
Lokalizacja: Trzebież

Postautor: KamilSynMietka » ndz 19 kwie, 2009

a ta sie nie nadaje? http://www.allegro.pl/item592523799_wis ... _wroc.html
podobno z k160 3.3d tez pasuje tylko wiatrak trzeba przelozyc...

Awatar użytkownika
budzik
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 760
Rejestracja: czw 18 gru, 2008
Lokalizacja: Stargarad

Postautor: budzik » pn 20 kwie, 2009

to o 100zł taniej niz na rajdach a producent ten sam :D

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pn 20 kwie, 2009

Narazie temat wstrzymany, znalazłem inny powód wzrostu temp. :oops:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » wt 21 kwie, 2009

Karcher ?
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 21 kwie, 2009

Opisze moze dokladnie.
Podczas ostrej jazdy temp szla do polowy wiec sprawdzilem czy zapina sie wisco i dupa latalo luzno. Tylka jak sie mialo zalaczyc skoro nie dostawalo cieplego powietrza z chodnicy ktora byla zimna bo brakowalo w niej plynu.
Ale nic dziwnego skoro nigdy nie zagladałem ile plynu jest :oops:
Po dolaniu plynu chyba jest dobrze chociaz nie mialem jeszcze okazji dokladnie sprawdzic bo caly czas motam :twisted:
Ale karcher tez jest potrzebny bo zajebana jest zdrowo.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » wt 21 kwie, 2009

Nożżżżżżkarwa !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Miastku, czys ty się z qniem na łby mieniał ??????
W RD28T żeby płynu nie mieć ??
:twisted: :twisted: :twisted:
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 21 kwie, 2009

prezes pisze:Nożżżżżżkarwa !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Miastku, czys ty się z qniem na łby mieniał ??????
W RD28T żeby płynu nie mieć ??
:twisted: :twisted: :twisted:


Wiesz to tak jak z tym szewcem i butami :oops:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
Willi
nawigator
Posty: 554
Rejestracja: wt 11 gru, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Willi » wt 21 kwie, 2009

Napiszcie co z tą temp. w RD28T , bo jak wszędzie czytam to temp. jest poniżej połowy i podnosi się przy ostrym "butowaniu" na czarnym, u mnie jest ciągle na połowie i ani do góry ani w dół :shock:
Czy coś z moim Parchem nie tak , bo wymieniłem termostat, czujnik, wskaźnik i wygląda na to iż moja sztuka tak ma :!:
autobusy i tramwaje.... GR Long

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 21 kwie, 2009

Teoretycznie we wszystkich patrolach z silnikiem RD28T temperatura na wskazniku stoi na ok 1/3 skali i moze lekko wzrastac przy ostrym bucie.

Ale jezeli u ciebie caly czas stoi na polowie to moze to byc wynikiem tego ze ktos kiedys rozbieral zegary i zle wsadzil wsazówke wiec jezeli nie rosnie jak butujesz to jest ok 8)
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
zięba
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 73
Rejestracja: czw 30 sie, 2007
Lokalizacja: NRD

Postautor: zięba » wt 21 kwie, 2009

Willi twój parch to perełka i myślę ,że u ciebie jest właśnie tak jak być powinno w każdym także się wyluzuj :wink:
GR Y60 89'

Awatar użytkownika
darek.z
4X4 Szczecin
Posty: 1429
Rejestracja: wt 13 lut, 2007
Lokalizacja: okolice Szczecin

Postautor: darek.z » wt 21 kwie, 2009

prezes pisze:Karcher ?


Nie polecam. Zagniata te małe blaszki, lub używać z małym ciśnieniem.

Awatar użytkownika
Willi
nawigator
Posty: 554
Rejestracja: wt 11 gru, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Willi » wt 21 kwie, 2009

darek.z pisze:
prezes pisze:Karcher ?


Nie polecam. Zagniata te małe blaszki, lub używać z małym ciśnieniem.


jak z małym ciśnieniem to brak efektu a jak przesadzisz to możesz nawet dziurę zrobić , najbardziej skuteczne namoczyć (min 24h) w dużym pojemniku i póżniej z węża
autobusy i tramwaje.... GR Long

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 21 kwie, 2009

Karcher dobry do mycia chłodnicy, tylko nie z dyszą rotacyjną (turbo) bo łatwo uszkodzić.
Ja u siebie mam przed chłodnicą wody chłodnicę od kilmy. Nie jest ona do niczego podłączona, ale stanowi doskonałe zabezpieczenie przed zabiciem błotem chłodnicy wody. Polecam ;)

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 21 kwie, 2009

Tylko ze pomiedzy nimi tez potrafi zbierac sie syf i nie tylko ogranicza przeplyw powietrza ale dodatkowo je przeciera. Chyba ze sa od siebie bardzo daleko wtedy to faktycznie dosc dobre zabezpieczenie.

Tyle ze u mnie chłodnica mocniej jest pozaklejana od strony wentylatora niz atrapy.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości