motacie coś????

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pn 17 sty, 2011

student pisze:No miałem taką myśl, ciekawy sposób nawet, miejsce na ognisko jest...


Kiedyś w ten spoób rozgrzałem pręt fi 25 i wymłotkowałem z niego hak :)

Ino ognisko musi być porządne. Rura, żeby była miękka musi rozgrzać się do koloru pomarańczowego.

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » wt 18 sty, 2011

To ognisko to z wungla musi być, drewno zwykle się nie nadaje 8)
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.

4.2 DONKEY

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4668
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » wt 18 sty, 2011

Andrzey pisze:To ognisko to z wungla musi być, drewno zwykle się nie nadaje 8)

No i dobrze by było 'cugu' mu dodać - nada się do tego nawet jakiś wentylator samochodowy z odpowiedniej długości rurą. Dodatkowo żeby zwiększyć skuteczność można pomyśleć o prowizorycznym piecu, najlepiej z ułożonych cegieł szamotówek. W ostateczności z bloczków betonowych lub płyt stalowych. Dzięki temu energia nie będzie tak szybko w kosmos uciekać.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3911
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » wt 18 sty, 2011

Luuudzie , co wy tu za brednie wypisujecie :shock: zaraz pojawi się poradnik jak wybudować przydomową kuźnie :lol: przeca szkoda życia na takie pierdoły ... ile taka operacja może kosztować u kowala 10 – 20 PLN :?: :!: opony też zmieniacie własnoręcznie :roll:
Honker 2324

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4668
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » wt 18 sty, 2011

Darek, my tu piszemy jakie są możliwości, Student sam musi wybrać co bardziej mu pasuje.
Gdybym biegał do kowala z każdym resorem przekutym na nóż czy inny tasak, to bym sobie odcisków na nogach narobił, zwłaszcza że POM zlikwidował kuźnię jak miałem jakieś 12 lat. Ech, to były dobre czasy jak po szkole można było pójść do warsztatu i do bólu 'rzeźbić' w drewnie lub metalu, a teraz to nawet w piwnicy nic porobić się nie da bo spółdzielnia prąd zwinęła :evil:
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » wt 18 sty, 2011

Palnik propan - butan z casto i grzejesz na maxa. Bez młota i czegoś co robi za kowadło się nie obędzie. jak nie pójdzie, to nacinasz szlifierką, młotkowanie i spawanie. Później zalanie tego podkładem w środku i wystarczy na drugie życie Aśki.
Nie widzę,żeby udało się to rozgrzać powyżej temperatury rekrystalizacji (na pewno dla twojej stali to około 850 - 1000 St C) w ognisku.

550 stopni ciemno-brunatna
630 st brunatno-brązowa
680 ciemno-czerwona
740 ciemno-wiśniowa
770 wiśniowa
800 jasno-wiśniowa
850 czerwona
900 jasno-czerwona
950 czerwono-żółta

Tak mają się zmieniać kolory - podczas wygrzewania. jak nie osiągniesz tej temp. i będziesz naparzał fizyką, to nawet jak uda się odkształcić materiał, to będzie on pękał w czasie eksploatacji.
Palnikiem propan-butan może być ciężko, bo temp. spalania takiej mieszanki z powietrzem to około 1800-1900 stopni (dlatego acetylen lepszy), a rura pięknie odprowadza ciepło z grzanego miejsca.
Never say die... up men and try !!!

Blazer S10 99"

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3911
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » wt 18 sty, 2011

:lol: :lol: :lol:
Honker 2324

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » wt 18 sty, 2011

A o czym właściwie piszemy, bo zapomniałem :mrgreen:
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.



4.2 DONKEY

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 18 sty, 2011

Darek... pisze:Luuudzie , co wy tu za brednie wypisujecie :shock: zaraz pojawi się poradnik jak wybudować przydomową kuźnie :lol: przeca szkoda życia na takie pierdoły ... ile taka operacja może kosztować u kowala 10 – 20 PLN :?: :!: opony też zmieniacie własnoręcznie :roll:


Darku, nie rozumiesz tego :?

Najważniejsza jest satysfakcja w wykonanej roboty. Na zasadzie "dałem radę" ... i to jest bezcenne :D

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4668
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » wt 18 sty, 2011

LSD pisze:Najważniejsza jest satysfakcja w wykonanej roboty. Na zasadzie "dałem radę" ... i to jest bezcenne :D

I pod tym podpisuje się wszystkimi kończynami :-)
Bo to jak z robieniem dzieci - można to zlecić komuś kto ma np. piątkę własnych (od razu widać ze zna się na rzeczy), albo takiemu który ma dzieci piękne jak malowane aniołki, ale dużo przyjemniej jest robić to samodzielnie :thumleft:
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 18 sty, 2011

Darek... pisze:Luuudzie , co wy tu za brednie wypisujecie :shock: zaraz pojawi się poradnik jak wybudować przydomową kuźnie :lol: przeca szkoda życia na takie pierdoły ... ile taka operacja może kosztować u kowala 10 – 20 PLN :?: :!: opony też zmieniacie własnoręcznie :roll:

:thumright:

A już myślałem, że to ja jestem jakiś dziwny. Chyba łatwiej jest podjechać do kogoś kto ma palnik niż znaleźć wentylator odpowiedniej długości rurę, szamotówkę, akumulator do wentylatora, rozpalić ognisko.

Idąc tym torem to student wypier... tą rurę i idź do kopalni odkrywkowej, wydziób sobie rude, zbuduj piec martenowski, wytop stal, zrób z niej rurę a i zanim zgasisz piec rozgrzej końce i zaklep młotkiem :mrgreen: Wtedy będzie satysfakcja, że dałem radę.
Myślę, że w promieniu 200m od garażu studenta na pewno znajdzie się ktoś kto ma acetylen max. 10min i 4 browary dla właściciela. :wink:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » wt 18 sty, 2011

Myślę, że w promieniu 200m od garażu studenta na pewno znajdzie się ktoś kto ma acetylen max. 10min i 4 browary dla właściciela. Wink


I tu byś się zdziwił... żadne z zajęcy czy saren nie mają takiego szpeju.

Student - dowiedz się jak to z napełnianiem butli jest - u mnie stoi sprzęt za małe pieniądze, a Tobie się przyda.
Never say die... up men and try !!!



Blazer S10 99"

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » wt 18 sty, 2011

E, kowale !
A moze byście przy okazji Fifkowi płot kuty z takąż bramą wykuli w tej waszej przydomowej [lowbudgetproject] kuźni.
Na pewno Fifek ze trzy czteropaki bronka za robótkę odstąpi.

8)

Szacun i rispekt pany za pomysł !!!!!!!
Za wykon to się zobaczy

:lol:
prezes, po prostu prezes

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » wt 18 sty, 2011

prezes pisze:E, kowale !
A moze byście przy okazji Fifkowi płot kuty z takąż bramą wykuli w tej waszej przydomowej [lowbudgetproject] kuźni.
Na pewno Fifek ze trzy czteropaki bronka za robótkę odstąpi.

8)

Szacun i rispekt pany za pomysł !!!!!!!
Za wykon to się zobaczy

:lol:

spoko nawet 5 czteropaków 8) tylko się pośpieszcie bo mi dziki tynk wpierdalają

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 19 sty, 2011

O matko jakie poruszenie przy spłaszczeniu rurki :]
Konstrukcje godne kosmodromu, wycieczki do kowali, kolegów co mają palniki - wszystko na nic! Bo DAŁEM RADĘ. Satysfakcji nie mam wielkiej bo to przeca rurka była tylko a wykon był następujący:
Do giętarki wsadziłem ultrazarąbiście gruby kawał metalu, zdjąłem tą foremkę co gnie rurę i samą końcówką elegancko sobie spłaszczyłem.

A rurka nie wyginała się pod Aśkę tylko pod mavericka bo by mu charakteru przed sprzedażą nadać z wcześniej wygiętej rury pod zderzak robię taki jak by kangur (dodge charger, general Lee taki ma) bo zgiętej rury nie wyprostuję, na złom wywalić szkoda a dogiąć się da i to uczyniłem.

Tak w ogóle to konkurs na najlepszy pomysł wygrywa Flomaker (naciąć i spawać)
Nagroda publiczności dla Tanto (za nadanie cugu)

Lusi&Adam
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 148
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Lusi&Adam » wt 15 mar, 2011

czy ktokolwiek z Was podchodził kiedyś do tematu zwolnic zastosowanych w patrolu? co to da i czy coś da i czy warto?
Czy da się zrobić jakąś zmote na bazie np.mietka actrosa albo unimoga? czy konieczne jest aby był to cały most zakończony zwolnicą czy do typowej pochwy patrola da się dosztukować zwolnice?
Po kilku spotkaniach z goglarką wyszperałem jakąś kangurową firmę która produkuje kpl. mostu zakończony zwolnicami - w przełożeniu 1,22:1 za oba mosty do Y61 potrzeba wydać nie mało bo coś w okolicy 45tyś zł! ale za to wysyłają to razem z podkładkami i 2litrami oleju ;)
GR '96

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1571
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » wt 15 mar, 2011

wszystko się da, kwestia kasy.
Nikt z nas nie wydał jeszcze 45 kpln na zwolnice.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 15 mar, 2011

Marks4WD produkuje zwolnice do patrolowskich mostów, koszt coś koło tego co podałeś. Można je również kupić w Polsce u pewnej znanej hieny patrolowej co ją można spotkać na pewnym bardzo znanym forum, ale cena taka sama z tym, że kangury nie sprzedadzą ci ich z wysyłką do Polski bo ta pewna hiena ma z nimi umowę :twisted:
Inny sposób to inne mosty i tylko z Volvo bo reszta ciężka okrutnie.
Co dają zwolnice, ano mega prześwit. Pamiętać również trzeba, że drastycznie podnoszą środek ciężkości, znacznie bardziej niż standardowy lift ponieważ do góry idzie wszystko razem z mostami.
Operacja totalnie bez sensu w zwykłym patrolu, za to super opłacalne w zmotach rajdowych.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4668
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » wt 03 maja, 2011

operacja się udała, pacjent zmarł... ;-)

Spotkał się ktoś z przełącznikami trójpozycyjnymi (I-0-II) podświetlanymi oddzielnie dla pozycji I i II ? ...i jeszcze powinny świecić niezależnie czy w sekcji roboczej jest zamknięty obwód czy nie
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5101
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » wt 03 maja, 2011

wydaje mi się że podświetlane przełączniki są bardzo krótko trwałe. W UAZie testowałem już trzy rodzaje. Już lepiej sobie założyć kontrolki w różnych kolorach
....


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 139 gości