gazownia w dieslu??

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
Tomek_Mlody
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 88
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin:)

gazownia w dieslu??

Postautor: Tomek_Mlody » sob 03 lip, 2010

ja to sie tam nie znam:) ale jest to możliwe czy ktoś w aukcji sie pomylił i to jest benzyna??

http://jts.otomoto.pl/toyota-land-cruis ... 08530.html

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » sob 03 lip, 2010

zadzwoń i zapytaj Pan odpowie na każde pytanie :lol:

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » sob 03 lip, 2010

Heh ze zdjęć wygląda na to że ma :] normalnie parownik jest.
Swoją drogą polak wymyślił mieta 124 2,5 wolnossący który pali mieszankę ropy i pary wodnej... o 40% mniejsze zużycie ropichy.
W tej toyocie to ma służyć chyba jako swoiste nitro :]

Awatar użytkownika
przem68
4X4 Szczecin
Posty: 643
Rejestracja: pn 19 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: przem68 » sob 03 lip, 2010

jemu chyba chodzi o to, że ma w wyprawówce kuchenkę gazową :wink:

diesel na gaz hueh hueh, a może jeszcze na holzgas :lol: :lol: to by dopiero było, nazbiera se chrustu w lesie i heja na wypad !!
Jutro będzie dzisiaj. Tyle, że dopiero jutro. ;-)

Awatar użytkownika
tanq
Operator wyciagarki
Posty: 251
Rejestracja: czw 17 maja, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: tanq » sob 03 lip, 2010

przem68 pisze:jemu chyba chodzi o to, że ma w wyprawówce kuchenkę gazową :wink:

diesel na gaz hueh hueh, a może jeszcze na holzgas :lol: :lol: to by dopiero było, nazbiera se chrustu w lesie i heja na wypad !!


swoją drogą ostatnio czytalem ebooka na temat instalacji do diesla sprzetu do przerobienia na holzgaz wlasnie ;) wkladasz w palenisko drewienka i smigasz jak anglicy w czasie II wojsny światowej ;)
vitara 1,6

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » sob 03 lip, 2010

w tym jest przyszłość panowie i monopoliści niech się w żyć całują :lol:
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » ndz 04 lip, 2010

Poguglaj Młody najpierw, a później zadawaj pytania :mrgreen:
Modzą takie cuś już od lat, ale czy jest sens ekonomiczny tego w Polsce, to nie wiem.
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.

4.2 DONKEY

Awatar użytkownika
Willi
nawigator
Posty: 554
Rejestracja: wt 11 gru, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Willi » ndz 04 lip, 2010

w tym roku Volvo ma wprowadzić takie rozwiązanie :
http://www.volvotrucks.com/dealers-vtc/ ... pubid=8211
autobusy i tramwaje.... GR Long

Awatar użytkownika
Diabeł
nawigator
Posty: 627
Rejestracja: pn 30 mar, 2009
Lokalizacja: rakownia/szczecin

Postautor: Diabeł » ndz 04 lip, 2010

Widzialem samochod ciezarowy DAF XF za zbiornikiem gazu na 500l wiec chyba mozliwe, pozatym wozki widlowe z silnikami diesla rowniez sa na gaz przerobione.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » ndz 04 lip, 2010

Na ogólnopolskim forum Wojtek ma Terrano z 3,0D i gazem. Dodaje to trochę mocy i obniża spalanie ON. O ile dobrze pamiętam to pali się mieszanka ON i gazu a anie zam gaz jak w silnikach benzynowych.

Awatar użytkownika
kondziu
nawigator
Posty: 551
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kondziu » pn 05 lip, 2010

robią gaz tylko jest jeden fajans. Jak przerobisz diesla na gas to już na ropie nie pojedziesz bo muszą zmienić instalację i oczywiscie rozprężyć spreżanie.
ONE LIFE.LIVE IT

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pn 05 lip, 2010

Jest tak jak pisze LSD. Gaz jest dodatkowym paliwem i dostarczany jest do silnika razem z zasysanym powietrzem. Jeździ się normalnie na ropie i zarazem na gazie w stosunku ok.80%ON - 20%LPG czyli dzięki temu że w powietrzu jest pewna ilość gazu dająca dodatkową energię mniej wciskasz prawy pedał więc zużywasz mniej ropy. Oszczędzasz na różnicy w cenie zakupu tych 20% gazu.
Być może ktoś przerabia diesle w taki sposób jak to opisał Kondziu ale to tak jakby wymyślić od nowa benzyniaka bo po takiej przeróbce można by jeździć również na benzynie.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
jolek
Młodszy grabarz
Posty: 202
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Lokalizacja: Police

Postautor: jolek » pn 05 lip, 2010

miastek pisze:Jest tak jak pisze LSD. Gaz jest dodatkowym paliwem i dostarczany jest do silnika razem z zasysanym powietrzem. Jeździ się normalnie na ropie i zarazem na gazie w stosunku ok.80%ON - 20%LPG czyli dzięki temu że w powietrzu jest pewna ilość gazu dająca dodatkową energię mniej wciskasz prawy pedał więc zużywasz mniej ropy. Oszczędzasz na różnicy w cenie zakupu tych 20% gazu.
Być może ktoś przerabia diesle w taki sposób jak to opisał Kondziu ale to tak jakby wymyślić od nowa benzyniaka bo po takiej przeróbce można by jeździć również na benzynie.


...true 8)

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » pn 05 lip, 2010

kondziu pisze:...rozprężyć spreżanie.
:shock: a to niby jak?
Inny walek rozrzadu?
Inne korbowody?
Inny wal korbowy z krotszymi wykorbieniami?
Grubsza uszczelka pod glowica?
A moze wystarczy turbo zdemontowac? :mrgreen:
A co wtedy spowoduje zaplon mieszanki? Cos Kondziu chyba zmyslasz. O takiej technologii jak Miastek opisuje slyszalem, ale zeby dyzla zupelnie na bene przerabiac... :roll:
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.



4.2 DONKEY

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pn 05 lip, 2010

Andrzey pisze:
kondziu pisze:...rozprężyć spreżanie.
:shock: a to niby jak?
Inny walek rozrzadu?
Inne korbowody?
A moze inny wal korbowy z krotszymi wykorbieniami?
A moze wystarczy turbo zdemontowac? :mrgreen:
A co wtedy spowoduje zaplon mieszanki? Cos Kondziu chyba zmyslasz. O takiej technologii jak Miastek opisuje slyszalem, ale zeby dyzla zupelnie na bene przerabiac... :roll:


Teoretycznie się da.
Wiele marek stosuje te same bloki, wały, korbowody w dieslu i benzynie ale te silniki mają inne tłoki i głowice więc trzeba by było je wymienić a to tylko część dalej koło zamachowe sprzęgło, skrzynie biegów (zupełnie inne przełożenia). Do tego cała instalacja elektryczna silnika czujniki, cewki, itp... bez sensu.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » pn 05 lip, 2010

Na razie na samym "odprezaniu" silnika sie skupilem. Fakt, nie wymienilem jeszcze wymiany calej glowicy :mrgreen:
Ale koncowo to taniej po prostu swap silnika na benzyniaka zrobic wlasnie.
Mosty od kompletacji z benzyna tez miewaja inne przlozenia :mrgreen:
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.



4.2 DONKEY

Awatar użytkownika
cookie
menager wklejonych
Posty: 451
Rejestracja: sob 12 wrz, 2009

Postautor: cookie » pn 05 lip, 2010

no ok w takim razie po co to się robi skoro same minusy tutaj są wypisane?

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pn 05 lip, 2010

miastek pisze:Teoretycznie się da.
Wiele marek stosuje te same bloki, wały, korbowody w dieslu i benzynie ale te silniki mają inne tłoki i głowice więc trzeba by było je wymienić a to tylko część dalej koło zamachowe sprzęgło, skrzynie biegów (zupełnie inne przełożenia). Do tego cała instalacja elektryczna silnika czujniki, cewki, itp... bez sensu.


Przykład Patrol 4,2D i 4,2EFI.

Blok ten sam, wał i korby te same, koło zamachowe to samo, sprzęgło i skrzynia ta sama (przełożenia też).
Różne tłoki, głowica, wałek i jego napęd, kolektory.

Efekt tego taki, że 4,2EFI kręci się do 4,5 tys obrotów, dokładnie tak jak diesel :)

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » pn 05 lip, 2010

cookie! to chodzi o to że w normalnym dieslu spalasz też gaz....i masz większą moc i jest lekka oszczędność na ropie. tak jak miastek mówi do 80% palisz normalnie ON.
czytałem gdzieś że to jest stosowane bardziej jako ograniczenie szkodliwości spalin. bo oszczędnośc to chyba znikoma.

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » pn 05 lip, 2010

Diabeł pisze:Widzialem samochod ciezarowy DAF XF za zbiornikiem gazu na 500l wiec chyba mozliwe, pozatym wozki widlowe z silnikami diesla rowniez sa na gaz przerobione.




:shock: :shock: niemożliwe.... Daf na gaz... ale taki nowy (105) czy stary (95) ?? Może to na ogrzewanie sobie miał taką butlę :D


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości