Kozunia

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Kozunia

Postautor: Tanto » pn 20 wrz, 2010

ciekawe skąd wiedzieliście o tym zdjęciu..... * :scratch:
Obrazek

* ci którzy wygłówkowali nazwę 'Kozunia'
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 21 wrz, 2010

Nazwa "kozunia" wzięła się z dawnych czasów kiedy to pewien koleś o nicku "Misiekbielsko" jeździł długą suzuką chyba pierwszą taką w kraju na off-road przygotowaną i tak się nazywała. Jak zobaczyłem twoją to od razu na myśl przyszło mi jedno słowo :arrow: "kozunia".
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
qsma
Weteran bezdrozy
Posty: 3018
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: qsma » wt 21 wrz, 2010

byłem z miśkiem w rumuni. był wlaśnie swoja kozunia :twisted:
patrol GRRRRRRR 4,2 +35 BFG MT

http://www.martechszczecin.pl

wibrys
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 945
Rejestracja: pt 07 sie, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: wibrys » wt 21 wrz, 2010

A na zdjęciu jest nie kozunia ale kozioł :D
Est modus in rebus.

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » wt 21 wrz, 2010

Kozunia jest za koziołem ;-)
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » ndz 26 wrz, 2010

chyba dobrze trafiliście z tą nazwą...
'Gdyby kózka nie skakała to by nóżki nie złamała" :-/
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » ndz 26 wrz, 2010

A moze coś więcej ?
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » pn 27 wrz, 2010

Na 'szczęście' to nadal ta usterka z hamulcami. Przy okazji jeszcze raz, dziękuję za podpowiedź patentu z puszką po piwie (dobrze że go dzień wcześniej nie wyżłopałem, ale wylewanie złocistego z pianką do przydrożnego rowu jest traumatycznym przeżyciem :-/ ), dzięki temu udało się wrócić o własnych siłach :thumleft:

Aktualnie jestem na etapie poznawania suzukowych zasadzek i np. dowiedziałem się że są nie dwa, a trzy rodzaje szczęk hamulcowych - jedne pod bęben 228 mm, drugie pod 220 mm i trzecie ...też pod bęben 220 mm, ale z innym systemem mocowania. Jak można się domyślić dostałem 220-stki z innym mocowaniem niż mam w aucie :-/
Ale to pikuś, bardziej wkurzające jest to, że mimo uczciwego odpowietrzania hamulce łapią dopiero po 2 lub trzecim depnięciu :evil:

...no i to przysłowie jakoś mi przypasowało do sytuacji :-)

ps.
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, zszedłem do kanału i już wiem na co powinienem kasę zbierać jak już długi pospłacam :cry:
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pn 27 wrz, 2010

Jacek z hamulcami bębnowymi jest trochę trudniej niż z tarczami. To że odpowietrzyłeś to nie wszystko bo po założeniu bębnów trzeba skasować luz na szczękach. Jak tego nie zrobisz to zanim samoregulatory się wysuną pedał będzie na dwa razy.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » pn 27 wrz, 2010

miastek pisze:...po założeniu bębnów trzeba skasować luz na szczękach.

Poproszę bardziej łopatologicznie co i jak :-)

Na tą chwilę brakiem hamulców się nie stresuję bo i tak będę to rozbierał żeby wymienić cylinderek, bo jak się okazało ten który się rozwalił jest odrobinę krótszy od oryginału
Obrazek

Zastanawiam się jeszcze czy przypadkiem nie zapowietrzył się też regulator siły hamowania (?) - D.S.P. na poniższym rysunku
Obrazek
Problem w tym że pewnie przez 25 lat nikt tego nie ruszał i odpowietrznik ani drgnie. Cwane żółtki wymyśliły sobie żeby 'dzióbek' odpowietrznika miał większą średnicę niż klucz jakim się to odkręca i nasadowym się nie podejdzie :-/ Płaski po przyłożeniu siły 'pi razy młotek' zaczął się obracać i ścinać nakrętkę więc tymczasowo temat odpuściłem.
Mam tydzień czasu do następnego podejścia - zaczynam zbierać wiedzę i sprzęt (przecinaki, palniki, młoty pneumatyczne itp.) :twisted:
Ostatnio zmieniony pn 27 wrz, 2010 przez Tanto, łącznie zmieniany 1 raz.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » pn 27 wrz, 2010

Jak Ci napisał Maciek, po złożeniu do kupy bebnów, skasuj luz na szczękach [nie wiem jak to w Suzuce jest, ale w innych autach jest od środka otwór na śruboręt i nim sie rozkręca samoregulator], i wtedy gdy już szczęki mają wykasowany luz pomiedzy nimi a bębnem zaczynasz odpowietrzanie.
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » pn 27 wrz, 2010

Mechanizm jako tako widać na fotce z cylinderkami. Otwór na śrubokręt owszem jest (widoczny przy górnym cylinderku), ale po przeciwnej stronie niż samoregulator :-)
Coś mi się widzi że trzeba regulować przed założeniem bębna...
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pn 27 wrz, 2010

Przed to możesz sobie wyregulować jak masz nowe bębny. Jak masz stare to mają rant i nic nie skasujesz bo później bębnów nie założysz.
Tak samo działa to w drugą stronę, żeby zdjąć bęben ktory ma już rant to popuszczasz samoregulator żeby cofnęły się szczęki i bęben lekko schodzi.
Niestety nie wiem jak jest w SJ'cie bo nigdy nie robiłem w nim hamulców. Ja miałem samuraia a tam hamulce tył były razem z ręcznym i były inne samoregulatory.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » pn 27 wrz, 2010

Tanto pisze:Mechanizm jako tako widać na fotce z cylinderkami. Otwór na śrubokręt owszem jest (widoczny przy górnym cylinderku), ale po przeciwnej stronie niż samoregulator :-)
Coś mi się widzi że trzeba regulować przed założeniem bębna...

Reguluje się szczęki po założeniu bębnów.
Chyba ,ze w suzuki jest inaczej. Poszukaj dokładnie tego otworu [może być zaślepiony]
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
Tamlin
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 758
Rejestracja: śr 07 mar, 2007
Lokalizacja: Strachocin/Stargard

Postautor: Tamlin » pn 27 wrz, 2010

Kolega Krzyś ze Stargardu k-260 walczył z hamulcami dwa tygodnie, a wystarczył jeden wyjazd w teren na dokarmianie zwierzaków i zapomniał o problemie.

Tanto jazda do lasu, a samo się naprawi :622:

Obiecałeś coś właścicielu kozuni
Nie pozwól aby praca zdominowała całe twoje życie.
Maleństwo Gr LOOOONG

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » pn 27 wrz, 2010

Tamlin pisze:Obiecałeś coś właścicielu kozuni

Jeśli chodzi o patent na geoportal to pamiętam, tylko czasu brak, a mam zamiar opisać to bardziej łopatologicznie niż 'ściągnijta sobie program i próbujta co do czego'.

Temat suzy jest powoli ogarniany - przydatne informacje ściągam z kilku źródeł, teraz tylko potrzeba odrobiny wolnego czasu żeby pojechać i poskładać do kupy.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » pn 27 wrz, 2010

prezes pisze:Reguluje się szczęki po założeniu bębnów.
Chyba, ze w suzuki jest inaczej. Poszukaj dokładnie tego otworu [może być zaślepiony]

Wychodzi na to, że mam bardzo oryginalny pojazd w którym część rzeczy jest odmienna od ogólnie przyjętych standardów :D Poniżej fragment instrukcji serwisowej odnośnie składania hamulców.
Obrazek
Wspominany wcześniej otwór na śrubokręt służy do poluzowania szczęk przed zdjęciem bębna - śrubokrętem wypycha się regulator ze szczęki.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » wt 28 wrz, 2010

Nie marudz Jacek, w Jeepie jest jeszcze inaczej :mrgreen:
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.

4.2 DONKEY

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » wt 28 wrz, 2010

Karrrwa Jacuś. Weź no nie teoretyzuj, tylko się za te hample złap i napraw. A internet zostaw zostaw pryszczatym kolesiom w pinglach na nosie !!
:lol:
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » wt 28 wrz, 2010

prezes pisze:Weź no nie teoretyzuj, tylko się za te hample złap i napraw.

Jawohl herr Prezes :560:
...ale to dopiero w weekend, do tego czasu pozostaje mi tylko teoretyzowanie :-/

ps.
...a tak w ogóle te hamulce już są naprawione, tylko jeszcze o tym nie wiedzą ;-)
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości