Pytania dwa

Dział warsztat i już :)
student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Pytania dwa

Postautor: student » wt 08 lut, 2011

Pierwsze pytanie rozsądne i ważne: Co się wlewa i/lub wkłada do kul w przednim moście? Jakiś gęsty olej czy rzadki smar? Może mieszankę?

Drugie pytanie jest z pozoru głupie ale się założyłem a rozstrzygnięcie zakładu padnie spod palców Szanownego Grona. Czy w toyocie LX70 z 88 roku występuje taka część zawieszenia która nosi nazwę WAHACZ?

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 08 lut, 2011

W jakim aucie bo to ma znaczenie. Jeśli w kuli chodzi przegub bez manszety (patrol) to smarujesz go smarem molibdenowym i nawalasz go w kule do oporu a jeśli przegub posiada manszete (G-klasa) to nie musisz nic dawać tyle tylko żeby łożyska zwrotnicy były w smarze do łożysk (ŁT-43).

Zależy bo w tojotach potrafiły być resory i sprężyny w tych samych modelach a tak bajdewej to były tojoty lx70? może chodzi o LJ70
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » wt 08 lut, 2011

zapewne w lj70 na sprężynach są wachacze

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » wt 08 lut, 2011

Mi się wydaje, że studentu chodziło o BJ 70 LX, jeżeli tak to niestey musze Cię rozczarować. Ten model był na resorach.
Ale za to z fajnym silnikiem 3,5 diesel.

http://www.oldparkedcars.com/2010/10/19 ... turbo.html
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » wt 08 lut, 2011

no to tak lj 70 to model toyoty LC a lx jest oznaczeniem wyposażenia...
z tego co się orientuję oczywiście

natomiast zawiecha ma wachacze gdy ma sprężyny.. np tak jak u mnie.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 08 lut, 2011

miastek pisze: smarujesz go smarem molibdenowym i nawalasz go w kule do oporu a


Hmmm. Czy do oporu? Można i tak, ale fabrycznie to smaru jest bardzo mało. Kiedyś rozbierałem zwrotnicę w 3 letnim Y61. Od fabryki nikt tam nie zaglądał. Smar był tylko w przegubie (może z 50 - 100 gram). Reszta kuli była zupełnie pusta i czysta.

Podobnie wyglądało szprzęgiełko w środku. Było praktycznie suche, a samr był tylko na ściankach.

Awatar użytkownika
martii
menager wklejonych
Posty: 368
Rejestracja: śr 28 maja, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: martii » śr 09 lut, 2011

tylko ze fabrycznie to nie przewidywali ze parch bedzie topiony po klamki dla wlasnej przyjemnosci wlasciciela :D

ja laduje do oporu po pol roku, czy wiekszym topieniu sprawdzam stan i ewentualnie wymieniam, ma to taka podstawowa zalete ze jak nawet nalapiesz szlamu z zewnatrz to smar bedzie izolowal lozyska i przegub

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » śr 09 lut, 2011

a jaaa jak pierwszy raz zaraz po kupnie auta ściągnąłem sprzęgiełko to było fabrycznie suchutkie tak jakby nikt nigdy tam samaru nie włożył ;p ale rdzy też nie było :P ale już jest poprawnie..

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 09 lut, 2011

Trzeba sej kulki wypolerować, to nie będzie nic nalatywać :)

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » śr 09 lut, 2011

w ogóle jak ja robiłem zwrotnice u mnie... to byłem jeszcze ciemny :p i nie wypolerowałem :( ale jak dotąd trzyma :)

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 09 lut, 2011

W fabryce są oszczędni bo szkoda im szmalu na upychanie kilogramów smaru w kule kiedy 100gram wystarcza dla normalnej pracy. Napisałem do oporu ale wiadomo że wszystko z umiarem. Ja go tam nie żałuję bo przecież od nadmiaru przegub się nie ukręci. A jak ciśniesz cały dzień na 4x4 w terenie to wszystko się lekko nagrzewa i smar będzie miał tendencję do spływania. Do tego mała nieszczelność na kuli, wleci woda, pójdzie na przegub a ty akurat wypniesz przód i przez dwa miechy nie zapniesz bo nigdzie nie pojedziesz i koroda zacznie robić swoje. Dlatego warto pójść na bogato i mieć spokój na jakiś czas. Wolę żeby przez kule lekko wyłaził smar niż do środka wchodziła woda.

W fabryce płynu do spryskiwacza też leją naparstek a użytkownik dolewa do pełna bo mu na dłużej wystarczy. :wink:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 09 lut, 2011

Chodziło mi o kule w mojej Aśce :] no i ojcowej Toyocie ( nie jest to ani parch ani glenda)

A o wahacze chodziło w toyocie LX70 z 88 roku silnik 2L-T na sprężynach.
To to takie podłużne zwie się wahaczem?! Wahacze to mam ja w mavericku...

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 09 lut, 2011

student pisze:Chodziło mi o kule w mojej Aśce :] no i ojcowej Toyocie ( nie jest to ani parch ani glenda)

A o wahacze chodziło w toyocie LX70 z 88 roku silnik 2L-T na sprężynach.
To to takie podłużne zwie się wahaczem?! Wahacze to mam ja w mavericku...

Parch i gelenda to przykłady. Rozbierz u siebie i zobacz jakie masz rozwiązanie.

Pokaż tą tojote LX. A co do wahaczy to jak byś chciał nazwać to co łączy most z ramą i wykonuje ruchy wahliwe w górę i w dół a nie jest panhardem?
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » śr 09 lut, 2011

mówię Ci student :p że te podłużne to są wahacze... takie 4 długie pióra... co łączą most z ramą jak miastek napisał!!

i to jest toyota lj 70 :p a to że ma napisane z tyłu lx tzn że jest tak a nie inaczej wyposażona. bo jest bodajże jeszcze ly czy jakoś tak i ona ma szyby elektryczne i takie tam:p

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » śr 09 lut, 2011

ta toyota to lj70 i ma wahacze :lol:
wahacze to nie tylko te co idą w bok do zwrotnicy lub makpersona czasami idą wzdłuż auta np.od budy do mostu , a czasami od mostu na dwie strony tzw sierżant :P
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 09 lut, 2011

Toyka ma wahacze takie jak Parch.
Czasami owe wahacze zwane są rediusami.

Zwał jak zwał. Niektórzy to co jest z tyłu w Parchu czy Terrano też nazywają whaczamni. Ja nie ma nic naprzeciwko, ale ogólnie to są drążki prowadzące wzdłużne ;)

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » pt 11 lut, 2011

No to gra gitara, w kule napierdziele tego smaru w myśl zasady "nie posmarujesz nie pojedziesz"

Zakład w sumie przegrałem...

Dzięki za info :]

buła
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 152
Rejestracja: ndz 09 sty, 2011
Lokalizacja: szczecin prawobrzeże

Postautor: buła » śr 13 kwie, 2011

takie małe może głupie ale pytam 8) którędy najlepiej napakować smar do kul w parchu :?: może ściągać sprzęgi i tamtędy da rade :?: :roll:

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 13 kwie, 2011

Można przez otwory po śrubach od łożysk zwrotnicy ale często jest tam sporo piachu i innego syfu więc lepiej rozebrać wyczyścić i nałożyć smaru. Wtedy masz pewność że jest git.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

buła
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 152
Rejestracja: ndz 09 sty, 2011
Lokalizacja: szczecin prawobrzeże

Postautor: buła » śr 13 kwie, 2011

ok dzięki :) a więc będzie rozbieranko bo ostatnio zobaczyłem że lewa kula zaczyna się pocić :lol: jeszcze nie leci ale już wkrótce :lol:


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości