podmuchy z bagnetu olejowego

Dział warsztat i już :)
Lusi&Adam
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 148
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin

podmuchy z bagnetu olejowego

Postautor: Lusi&Adam » pt 26 sie, 2011

Cóż, zbieram opinię czy to co w temacie to norma czy znak/sygnał że trza szukać silnika. Sprawa ma się tak że "o dziwo" wzieła i się pękła głowica 2,8 ... auto poskładane i jeździ, no ale przes szpeca od plaskaczy daleko od domu (nie bardzo było wyjście) ... no jeździ jak jeździł, może nawet równiej (z sekcji zwłok starej głowicy okazało się że 2 świece nie działały wiec moze to tylko wrażenie)... jedyna sprawa jaka mnie niepokoi to dymek dmuchający z rurki prowadnicy bagnetu do badania poziomu oleju i z pod korka po jego odkręceniu. Ani tu ani tu nie ma jakiegoś szczególnego ciśnienia i takowe nie pojawia się nawet przy zwiększonych obrotach. Co ciekawe dymi tak samo jak jest zimny jak i gorący.

Dajcie znać czy rzeczywiście mam myśleć (wg opinii mechaników od traktorów i plaskaczy) o bigremoncie silnika czy po prostu jest to urok parchów a wcześniej nie zauważyłem że juz tak było?
GR '96

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Re: podmuchy z bagnetu olejowego

Postautor: LSD » ndz 28 sie, 2011

Przyczyny mogą być dwie - wytarte uszczelniacze zaworowe lub pierścienie na tłokach. Jeżeli przed remontem głowicy nie było tego objawu, to stawiam, że ów plaskaty mechanik coś spier.... przy uszczelniaczach zaworowych.
Same uszczelniacze to grosze, ale ich wymiana bez ponownego zdejmowania głowicy to niełatwa sprawa :)

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 31 sie, 2011

Nie łatwa ale możliwa, choć zam tego nie robiłem bez zdejmowania.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 31 sie, 2011

student pisze:Nie łatwa ale możliwa, choć zam tego nie robiłem bez zdejmowania.


Cały pic polega na tym, żeby Ci zawór nie spier.... do cylindra. Trzeba kręcić wałem, żeby tłoki podpierały zawory :)

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » czw 01 wrz, 2011

Ja tak robiłem i nie podpierałem zaworów tłokami tylko podawałem ciśnienie na cylinder i ono dociskało zawory. Dość trudna operacja ale pozwala zaoszczędzić kupę czasu.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5099
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Usa
Kontaktowanie:

Postautor: Benes » czw 01 wrz, 2011

bez sensu robota... jak wymienisz uszczelniacze to się okaże że trzeba dotrzeć zawory. zrzucić i zrobić porządnie chyba że chcesz się pozbyć samochodu i robisz po najmniejszej linii oporu

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pt 02 wrz, 2011

Nie do końca Benes to nie Uaz.
W moim po bliżej nie określonym przebiegu zawory wyglądały jak nowe a gumki były już twarde, widziałem kilka zdjętych głowic w RD28T i w żadnym zaworów akurat bym nie ruszał. W japońskich autach zawory się nie wyklepują. Oczywiście że można to zrobić ale idąc tym torem to można zrobić wszystko. Wielokrotnie wymieniałem same uszczelniacze bez dem. czapki i auta jeżdżą do dzisiaj. Koszty znacznie mniejsze.
W tym przypadku raczej nie upatrywałbym winy w uszczelniaczach bo gdy jest najwyższe ciśnienie w cylindrze to zawory są zamknięte i uszczelniacze nie mają co puszczać. Przyczyna może leżeć w odpowietrzeniu skrzyni korbowej lub pierścieniach ale na odległość to można tylko gdybać.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pt 02 wrz, 2011

Raczej tak jak napisał Miastek
sprawdzić drożność odmy
albo już pierścienie słabiutkie
lub uszczelka głowicy puszcza ciśnienie

A jaki jest kolor dymu :665:
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

Lusi&Adam
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 148
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Lusi&Adam » ndz 04 wrz, 2011

trudno określić - dmucha i jakby się tak dopatrywać to szarawo - nie jak siwy dym, nie jak po odpaleniu czarny z wydechu - ot taki szarnawy z lekka.
Zobaczymy - dotrę go na obratrophy i jak się nie rozpadnie to wraca do Szczecina - wiem do kogo się zwrócę o pomoc ;)
GR '96

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » ndz 04 wrz, 2011

Lusi&Adam pisze:dotrę go na obratrophy


Jak już tam będziesz to pozdrów ode mnie Procę :668:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości