Samozałączający się Diff Lock w Patrolu Y60

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
KacperS
menager wklejonych
Posty: 370
Rejestracja: śr 22 wrz, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Samozałączający się Diff Lock w Patrolu Y60

Postautor: KacperS » pn 12 wrz, 2011

Witam, ja sie wiąże z takim problemem: wyjeżdżam sobie dzisiaj z lotosa przy Europejskiej, jade i nagle zapaliła mi sie kontrolka Diff Lock, zjechałem na pobocze zgasiłem auto, zapaliłem, a ta świeciła się dalej. Więc powoli pojechałem na żużlową droge kawałek dalej, tam diffa rozpiąłem, zapiąłem i ponownie rozpiąłem no i jak narazie jest ok..
Wie ktoś może co było tego przyczyną i jak temu zapobiec ?

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Re: Samozałączający się Diff Lock w Patrolu Y60

Postautor: LSD » pn 12 wrz, 2011

KacperS pisze:Witam, ja sie wiąże z takim problemem: wyjeżdżam sobie dzisiaj z lotosa przy Europejskiej, jade i nagle zapaliła mi sie kontrolka Diff Lock, zjechałem na pobocze zgasiłem auto, zapaliłem, a ta świeciła się dalej. Więc powoli pojechałem na żużlową droge kawałek dalej, tam diffa rozpiąłem, zapiąłem i ponownie rozpiąłem no i jak narazie jest ok..
Wie ktoś może co było tego przyczyną i jak temu zapobiec ?


Pytanie czy faktycznie się zapina, czy tylko kontolka się zapala. Trzeba by sprawdzić.

Jak zapina się faktycznie to przyczyny szukał bym w elektrozaworach.

Jak to tylko kontrolka, to może być zwarcie (woda).

Awatar użytkownika
KacperS
menager wklejonych
Posty: 370
Rejestracja: śr 22 wrz, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: KacperS » pn 12 wrz, 2011

Niestety zapina się faktycznie, slyszalem i czułem to przy zjezdzaniu z asfaltu, zakręt brałem chyba na 5 razy zeby po jak najmniejszych łukach jechać..
Patrol Y60 LONG
Jeep Grand WJ V8

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 13 wrz, 2011

To raczej zaworki.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 13 wrz, 2011

miastek pisze:To raczej zaworki.


Stawiam na 61%, że jeden z zaworków jest padnięty, 39% na przerdzewiałe przewody :)

Na razie radził bym podłączyć na krótko podciśnienie (pomijając zaworek) do przewodu rurki wyjączającej blokadę.

Awatar użytkownika
Tamlin
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 758
Rejestracja: śr 07 mar, 2007
Lokalizacja: Strachocin/Stargard

Postautor: Tamlin » wt 13 wrz, 2011

z tego co pamiętam to w blokadzie jest sprężynka która ją rozłącza przy braku podciśnienia,
zaworki :622:
Nie pozwól aby praca zdominowała całe twoje życie.
Maleństwo Gr LOOOONG

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 13 wrz, 2011

Tamlin pisze:z tego co pamiętam to w blokadzie jest sprężynka która ją rozłącza przy braku podciśnienia,
zaworki :622:


Niestety nie ma takiej sprężynki. Właśnie dlatego zdarzają się awarie typu samozapięcie się blokady.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 14 wrz, 2011

Blokada rozłączana jest tak samo jak załączana czyli podciśnieniem kierowanym raz na jedną stronę siłownika raz na drugą.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
KacperS
menager wklejonych
Posty: 370
Rejestracja: śr 22 wrz, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: KacperS » śr 14 wrz, 2011

Dzięki za odp, spróbuje zdziałać coś z tymi elektrozaworami
Patrol Y60 LONG
Jeep Grand WJ V8

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1571
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » śr 14 wrz, 2011

Elektrozawór jest sterowany napięciem, może jakieś zwarcie elektryczne być.

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » śr 14 wrz, 2011

obstawiam dziurawy przewód, a ty Jachu wszystko traktujesz jak usterke elektryczna :P

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 14 wrz, 2011

Przewody raczej nie będą powodowały samozałączania się blokady.
Gdyby pękł ten od załącznia to blokada się nie załączy bo będzie spier... podciśnienie a gdy pęknie ten od rozłączania to blokada się zapnie a nie będzie się chciała rozpiąć. Często zacinają się zaworki i zazwyczaj nie da się ich naprawić. Np. mógł przyciąć się zaworek załączający na częściowym otwarciu i powoli podciągał siłownik aż się zapieła blokada, po pstryknięciu przełącznikiem zaworek się uruchomił i działa
(do czasu az znów się zatnie).
Jakby co to mam ich sporo w śmiesznej cenie.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 14 wrz, 2011

miastek pisze:Jakby co to mam ich sporo w śmiesznej cenie.


a na 24V też masz?

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 14 wrz, 2011

Niestety wszystkie na 12v
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
Willi
nawigator
Posty: 554
Rejestracja: wt 11 gru, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Willi » śr 14 wrz, 2011

Miastek to odłóż dla mnie komplet bo od ostatniej "Popierdółki" nie załącz się, tylko jeszcze nie wiem kiedy do Ciebie podjadę bo mój Parch już chyba zarósł :669:
autobusy i tramwaje.... GR Long

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » śr 14 wrz, 2011

ja tez chetnie komplet przytule, bo wlaczac to sie wlacza ale w druga mańke roznie bywa

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1571
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » śr 14 wrz, 2011

To i ja wezmę.

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » czw 15 wrz, 2011

to ja też chcę bo mi się nie załącza :689:
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

Awatar użytkownika
Mirek
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 14
Rejestracja: pn 23 wrz, 2013
Lokalizacja: Ciechanów/Koszalin

Postautor: Mirek » ndz 20 paź, 2013

Witam,
Koledzy trochę odgrzewam kotleta, ale...
włączyłem dzisiaj sobie w terenie difflock wszystko super fajnie, problem polega na tym że się nie rozpina.... Jakoś dojechałem do domu, ale difflock jest ciągle zapięty. Gdzie pod maską namierzę te zaworki sterujące? Co jeszcze ewentualnie muszę sprawdzić?
"Na świecie nie ma nic bardziej giętkiego ani delikatnego niż woda;
a jednak nie ma też niczego, co przewyższa ją twardością i siłą"
Lao-Tse, chiński mistrz tao

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » ndz 20 paź, 2013

po lewej stronie na ścianie grodziowej
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości