opony w jodełkę

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
kilcio
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 28
Rejestracja: pt 17 lut, 2012
Lokalizacja: Szczecin

opony w jodełkę

Postautor: kilcio » śr 22 lut, 2012

Witam

Czy ktoś ma lub miał jakieś doświadczenia z oponą "w jodełkę" rolniczą. Jak sie na tym jeździ w terenie i czy taka opona wogole nadaje sie dla naszych zabawek. Prosiłbym o wszystkie za i przeciw.
Explozja I - była,
teraz jest nosorożec :)

Awatar użytkownika
KacperS
menager wklejonych
Posty: 370
Rejestracja: śr 22 wrz, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: KacperS » śr 22 lut, 2012

Widziałem na allegro patrola longa z jodłowymi kółkami i gość to chwalił, ale ja myśle ze to beton. Z resztą opony do maszyn rolniczych mają inne bebechy i przy jeździe 50 kmh eksplozją w środku byś miał masakre :)

jest znowu na allegro: http://otomoto.pl/nissan-patrol-potrol- ... 61802.html
Ostatnio zmieniony ndz 11 mar, 2012 przez KacperS, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol Y60 LONG
Jeep Grand WJ V8

Awatar użytkownika
kilcio
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 28
Rejestracja: pt 17 lut, 2012
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kilcio » śr 22 lut, 2012

Ja explozja jezdze tylko dla zabawy w teren. Na codzien mam inne auto. ale wasnie w ten teren trzeba dojechac po asfalcie i wtedy moze byc probem...
Explozja I - była,

teraz jest nosorożec :)

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 22 lut, 2012

Jodły robią zajebi....e w błocie.

Ale.... Jest bardzo wiele ale :)

- jeżdżenie po drogach jest na nich nielegalne. Nie mają odpowiedniej homologacji.
- przy większej prędkości są bardzo niebezpieczne - kierowalność, droga hamowania
- nie ma opocji wyważenia, a niedoważenie może sięgać 1 kg lub więcje :676:
- te opony się nie uginają pod ciężarem standardowego auta - po asfalcie jedziesz, jakbyś miał kwadratowe koła
- eksplozja ma niezależne zawieszenia z przodu. Założenie tych opon spowoduje szybką i nieuchronną masakrę w/w.

Lepiej kup sobie nalewki Simex - Fedima

Awatar użytkownika
siva explozja
menager wklejonych
Posty: 460
Rejestracja: pn 31 paź, 2011
Lokalizacja: stetin

Postautor: siva explozja » śr 22 lut, 2012

On ma jedynkę, więc ma most z przodu, Też odradzam chyba, że na lawecie będziesz go wozić. :690:

Awatar użytkownika
martii
menager wklejonych
Posty: 368
Rejestracja: śr 28 maja, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: martii » czw 23 lut, 2012

i bez dętek się nie obędzie, bo one maja 15,3
i cena nowej jest na poziomie nowego MT 33'-35'

Awatar użytkownika
kilcio
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 28
Rejestracja: pt 17 lut, 2012
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kilcio » czw 23 lut, 2012

Nie no "nową" nalewaną jodełke znalazłem ze http://allegro.pl/opona-rolnicza-195-65 ... 61783.html 145 zł. Ale i tak mnie przekonaliście, wybiore jakies nalewki z normalnych opon np cos takiego http://allegro.pl/235-70r15-bieznikowan ... 02174.html a powiedzcie jak jest z nalewkami, jest probem z wywazeniem?
Explozja I - była,

teraz jest nosorożec :)

Awatar użytkownika
siva explozja
menager wklejonych
Posty: 460
Rejestracja: pn 31 paź, 2011
Lokalizacja: stetin

Postautor: siva explozja » czw 23 lut, 2012

Nalewki to generalnie loteria. Jedni trafiają niemal ideał, a inni po 2 kg na koło muszą włożyć. Z drugiej strony to auto okazjonalnie po szosie będzie jeździć, więc nie ma to chyba większego znaczenia w twoim wypadku. Kup nalewki .

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » czw 23 lut, 2012

Nie kombinuj kolego z tak agresywnymy oponami.
Amerykańskie podzespoły są wykonane z gównolitu [bez obrazy] i po załozeniu tego typu opon [Simex, Fedima lub "rolnik"] w szybki sposób zniszczysz sobie samochód.
A spowoduje do wypadkowa dużej mocy-dobrej przyczepności-słabych elementów przeniesienia napędu.
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
siva explozja
menager wklejonych
Posty: 460
Rejestracja: pn 31 paź, 2011
Lokalizacja: stetin

Postautor: siva explozja » czw 23 lut, 2012

Prezes nie zgodzę się z tobą Mosty fordowskie są bardzo mocne. A on ma dwa mosty, więc da rade. Generalnie do 33x12,5x ... Może śmiało śmigać. Tu jedynie łańcuch w reduktorze może częściej będzie wymieniać :690:

conrad78
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 131
Rejestracja: pt 17 kwie, 2009
Lokalizacja: B.D.

Postautor: conrad78 » czw 23 lut, 2012

a jaki tam ma reduktor?

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » czw 23 lut, 2012

Kup 32" Fedimy i będzie ładnie robić :)

Ja mam 35" (w rzeczywistości 36,5") i wyważyć się dało - mam po 200-300 gr ołowiu na każdym kole :676:

Awatar użytkownika
siva explozja
menager wklejonych
Posty: 460
Rejestracja: pn 31 paź, 2011
Lokalizacja: stetin

Postautor: siva explozja » czw 23 lut, 2012

conrad78 pisze:a jaki tam ma reduktor?

Fordowski, generalnie przeniesienie napędu na przud, odbywa się za pomocą łańcucha. Koszt łańcucha nie duży bo jakieś 500 i 4 tygodnie czekania ;D no chyba że se ATLASA złoży to dożywocie nawt na 37"

Benes
ADMINISTRATOR
Posty: 5100
Rejestracja: sob 10 lut, 2007

Postautor: Benes » czw 23 lut, 2012

jodełki czasem są zabronione na zorganizowanych rajdach, za wielkie spustoszenie sieją na leśnej szutrowej drodze. Te spustoszenie jest zarezerwowane dla ZULi i leśników :676:
....

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » czw 23 lut, 2012

siva explozja pisze:generalnie przeniesienie napędu na przud, odbywa się za pomocą łańcucha


czyli jak w większości terenówek ale jest jedno ale w reduktorze explozji jest wisko takie wielo tarczowe mokre sprzęgło i to może szybko padać :685:
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

Awatar użytkownika
siva explozja
menager wklejonych
Posty: 460
Rejestracja: pn 31 paź, 2011
Lokalizacja: stetin

Postautor: siva explozja » czw 23 lut, 2012

Jak na ironie, te wisko wytrzymuje dużo, dużo więcej jak łańcuch, który się najszybciej kończą w reduktora intensywnie eksplaatowanego.Wisko jest odpowiedzialne za AUTO- matyczne dołaczanie przodu. W opcji 4x4 HI i LOW jest na stałe spięte.

Awatar użytkownika
kilcio
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 28
Rejestracja: pt 17 lut, 2012
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kilcio » czw 23 lut, 2012

Tak czytam i czytam i sie nie odzywam bo mnie powaliliście swoją wiedzą na temat explorera, musze sie jeszcze duzo nauczyc. Ale już wiem gdzie tej wiedzy szukac :)
Explozja I - była,

teraz jest nosorożec :)


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości