Strona 1 z 1

Zaworki blokady Patrol - jak zmotać :)

: czw 08 mar, 2012
autor: LSD
Niestety elektrozaworki blokady w Patrolu często nie wytrzymują katowania w terenie. Zabija je woda, błoto i nieszczelne przewody.
Zakup używanego kompletu to częto 200-300 zł, a do wersji z instalacją 24V wogól nie są dostępne.
Z tego też powodu postanowiłem zmotać niezawodne, proste i w miarę tanie załączanie blokady - ręczny zawór pneumatyczny.

Potrzebujemy:
- zawór pneumatyczny 5/2. Jakiś nieduży 1/8" lub 1/4"
- 3 końcówki do podłączenia wężka
- kilka metrów wężyka fi 5 lub 6 mm

Obrazek

Zawór ma 3 wejścia/wyjścia robocze (te większe otwory) i 2 do "odpuszczania" ciśnienia/podciśnienia (mniejsze).

Obrazek

Obrazek


Sposób podłączenia:

Obrazek


U mnie wszystko podłaczone, zamontowane - działa.

Plusy:
- prostota
- niezawodność
- tańsze od elektrozaworów

Minusy:
- trzeba ciągnąć wężyki do kabiny
- brak elektroniki która uniemożliwia zapięcie się blokady powyżej 7 km/h (tak jest w oryginale w Y60)

Koszt nowego elektrozaworu to 75 zł (taki jak na zdjęciu).

: pt 09 mar, 2012
autor: miastek
Mikołaj skąd ty wziąłeś cenę 200-300zł za zaworki?
Ja mam ich jeszcze sporo po 50zł i mogą być również pod 24V instalację zresztą wisze ci jeszcze przewód hamulcowy więc zaworki masz gratis :676:

: pt 09 mar, 2012
autor: LSD
miastek pisze:Mikołaj skąd ty wziąłeś cenę 200-300zł za zaworki?
Ja mam ich jeszcze sporo po 50zł i mogą być również pod 24V instalację zresztą wisze ci jeszcze przewód hamulcowy więc zaworki masz gratis :676:


Ja piszę o oryginalnych zaworkach z Patrola. Oczywiście jest masę zamienników - można motać. Ja wybrałem inną drogę - starowanie w pełni manualne :689:

: pt 09 mar, 2012
autor: Diabeł
Mikolaj tylko zaloz filterki :D

: pt 09 mar, 2012
autor: LSD
Diabeł pisze:Mikolaj tylko zaloz filterki :D


Włącznik w kabinie jest więc niekoniecznie... Ale ja użyję kawałek gąbeczki :)

: pt 09 mar, 2012
autor: Diabeł
W tych przelocznikach jest taki malutki kanalik ktory bardzo lubi sie zapychac i potrafi namieszac.

: pt 09 mar, 2012
autor: miastek
LSD pisze:
miastek pisze:Mikołaj skąd ty wziąłeś cenę 200-300zł za zaworki?
Ja mam ich jeszcze sporo po 50zł i mogą być również pod 24V instalację zresztą wisze ci jeszcze przewód hamulcowy więc zaworki masz gratis :676:


Ja piszę o oryginalnych zaworkach z Patrola. :689:


Ja też :690:

: śr 16 sty, 2013
autor: Ronin
a gdzie zamontowałeś zawór? masz jakąś fotę? zastanawiam się właśnie, gdzie go dać, żeby nie włączyć przez przypadek ( a o taki nietrudno :680: )

: śr 16 sty, 2013
autor: prezes
O co nie trudno ?
O włączenie przypadkowe oryginalnej blokady w Patrolu GR ?

: czw 17 sty, 2013
autor: Ronin
nie! chodzi o przypadkowe wciśniecie (załączenie) zaworu, który pokazał Mikołaj, co w konsekwencji załączy blokadę podczas jazdy.

: czw 17 sty, 2013
autor: miastek
Dlatego zaworki są lepsze bo nawet gdyby ktoś przełączył przełącznikiem to powyżej chyba 7km/h blokada się nie włączy.

: czw 17 sty, 2013
autor: LSD
miastek pisze:Dlatego zaworki są lepsze bo nawet gdyby ktoś przełączył przełącznikiem to powyżej chyba 7km/h blokada się nie włączy.


Dokładnie 7 km/h.

Co do mojego zaworu, to trudno go właczyć przypadkiem. W celu włączenia dźwignię należy pociągnąć do góry. Gdyby była przęłączana na boki to faktycznie można przypadkowo zahaczyć i włączyć.

: czw 17 sty, 2013
autor: Ronin
jak się dobrze zaworek zamontuje, to będzie jak ta lala i na wieki.
Ja wymieniam zużyty most z LSD i zastosuje jednak ten mniej obsługowy patent z zaworem.