pajero napęd

Dział warsztat i już :)
maras
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 69
Rejestracja: pn 19 mar, 2012

pajero napęd

Postautor: maras » wt 24 lip, 2012

co myślicie na temat zamiany półosiek kulkowych na wały kardana tak jak jest w jeepach

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3910
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » wt 24 lip, 2012

to chyba techniczne cofanie ...
Honker 2324

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » wt 24 lip, 2012

Powiem więcej - to nawet cofanie się w tył :688:
Ciekawy filmik trochę trąca tematykę sprzęgieł:
http://www.youtube.com/watch?v=UEvaOg7glKk

Zastępowanie stosowanych przez Japończyków rozwiązań używanymi przez Amerykanów jest trochę awangardowe. Niemniej wszystko można zrobić/zmodyfikować źle lub jeszcze gorzej - w szczególnych przypadkach udaje się poprawić fabrykę :690:
Never say die... up men and try !!!

Blazer S10 99"

maras
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 69
Rejestracja: pn 19 mar, 2012

Postautor: maras » wt 24 lip, 2012

już zamówiłem na razie wew, założe to zobacze

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » wt 24 lip, 2012

flomaker pisze:Powiem więcej - to nawet cofanie się w tył


I tu się mylisz to jest zastępowanie słabo odpornych na zanieczyszczenia i pracujących pod mniejszym kątem rzeczy na bardziej odporne na syf i pracujących bez problemu pod większym kontem .Jest to częsta praktyka stosowana przez użytkowników wielu pojazdów gdzie manszeta przegubu jest narażona na uszkodzenia.
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » wt 24 lip, 2012

Nic o lifcie, czy zmianie kąta pracy na inny niż fabrycznie nie ma napisane. To, że da się obrócić wałami połączonymi przegubem kardana położonymi pod większym kątem niż w przypadku przegubu fabrycznego to wiem.
Never say die... up men and try !!!



Blazer S10 99"

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » wt 24 lip, 2012

ja też o żadnym lifcie nie pisałem :690:
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5830
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 24 lip, 2012

W terenówce jeśli chodzi o przód to i jedno i drugie rozwiązanie jest do du.py.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

maras
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 69
Rejestracja: pn 19 mar, 2012

Postautor: maras » śr 25 lip, 2012

więc co zrobić by było dobrze

maras
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 69
Rejestracja: pn 19 mar, 2012

Postautor: maras » wt 31 lip, 2012

założyłem , maksymalnie podkręciłem drążek , narazie bajka

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » wt 31 lip, 2012

No widzisz, bo drążek podkręcić tak żeby było dobrze a żeby nic nie rozdupić to trza umić.
Nie liczy się to, o ile podniesiesz samochód tylko to czy nie rozwalisz półosi na pierwszym rajdzie. Moim osobistym zdaniem skręcenie drążków i przestawienie ich tak żeby były na maksa to za wiele. Ile cm masz między wahaczem a górnym odbojnikiem?

Awatar użytkownika
petio
nawigator
Posty: 511
Rejestracja: czw 01 maja, 2008
Lokalizacja: szczecin

Postautor: petio » wt 31 lip, 2012

oi tam student. ja nie tylko podkręciłem ale przestawiłem na zębach. maksymalny max. przeguby się trzymały dość długo, srać się zaczęło jak brud się zaczął dostawać. ale to też można obejść gumą od zetora,
co nie zmienia faktu, że auto wtedy popitala jak piłeczka pingpongowa i wszystko szybciej się zużywa.
w terenie jest ok. ale na krajówkach... olaboga

Awatar użytkownika
petio
nawigator
Posty: 511
Rejestracja: czw 01 maja, 2008
Lokalizacja: szczecin

Postautor: petio » wt 31 lip, 2012

student pisze: Ile cm masz między wahaczem a górnym odbojnikiem?


obstawiam 1cm :684:

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5830
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 31 lip, 2012

Nie macie zielonego pojęcia o czym piszecie.
Jak w terenie może być ok, skoro podkręcone drążki na maksa powodują zerowe lub znikome "ugięcie wstępne" zawieszenia przez co auto całkowicie traci jakikolwiek wykrzyż na przodzie i wystarczy mały dołek a jedno kółko z przodu idzie do góry i zostaje wam pałowanie na bucie gdzie zaraz przeguby mówią do widzenia. Nie wspominając już o geometrii w czasie jazdy (zakręty itp.)
Chcąc w drążkowachaczowcu uzyskać rozsądny lift przy zachowaniu "zawieszenia" jako takiego należy je nieco zmodyfikować bo inaczej to czeka was to
http://www.youtube.com/watch?v=B3GUb1r1O_8
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

maras
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 69
Rejestracja: pn 19 mar, 2012

Postautor: maras » śr 01 sie, 2012

lift około 6cm

Awatar użytkownika
petio
nawigator
Posty: 511
Rejestracja: czw 01 maja, 2008
Lokalizacja: szczecin

Postautor: petio » śr 01 sie, 2012

miastku ja miałem zmodyfikowane :686: jakotako, 5lat nic się nie urwało ale fakt że kółka się odrywały, ja zwyczajnie przesadziłem ale jakoś to robiło mimo zera przedniego wykrzyżu. a z moim silnikiem nie było czym pałować :688: . mimo że było bardzo awaryjne zawsze pupe do domu dowiozło.
@maras opuść 2cm i bądź spokojny albo przestaw na wieloklinie o 3 zęby, podkręć do 10 i licz się z hardcore-em.
zależy też chyba jak bardzo są drążki wyrobione, ale ja się nie znam

maras
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 69
Rejestracja: pn 19 mar, 2012

Postautor: maras » śr 01 sie, 2012

zastanawiam się że nie problem tkwił w samych przegubach tylko w załaczaniu przedniego mostu tzw, diflock

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 01 sie, 2012

maras pisze:zastanawiam się że nie problem tkwił w samych przegubach tylko w załaczaniu przedniego mostu tzw, diflock


Diflock to nie załącznik przedniego mostu tylko blokada mechanizmu różnicowego.
Wątpię byś ją miał w swoim Pahero, ale gdyby była to z pewnością przeguby szły by bardzo szybko :690:

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 01 sie, 2012

Chciałem dojść do takiej konkluzji do jakiej doszedł Miastek bo tu ma racje.

Generalnie wszystko uzależnione jest od tego kto grzebał przy zawieszeniu wcześniej i odpowiednio koryguje się ustawieniem na wieloklinie lub tylko dokręcając ale wszystko przy zachowaniu jakiegoś rozsądku i pomyślunku.
A czy ktoś ma pomyślunek w tej dziedzinie to trzeba oceniać po owocach pracy.




Masz kolego sympatyczny sprzęgiełka?

maras
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 69
Rejestracja: pn 19 mar, 2012

Postautor: maras » czw 02 sie, 2012

mam diflock załaczany podciśnieniowo
i to orginał od pajero , tylko ktoś majstrował i włączył na strałe
brak sprężarki - trzeba będzie kupić


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 27 gości