lift budy parcha

Dział warsztat i już :)
bendiks
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 34
Rejestracja: śr 06 cze, 2012
Lokalizacja: słoneczne
Kontaktowanie:

lift budy parcha

Postautor: bendiks » czw 22 lis, 2012

a no ze jakoś tak wyszło całkiem przypadkiem zakupiłem patrola krótkiego 4,2D ( a miałem kupić pierścionek zaręczynowy ) :}

a mianowicie chciał bym sie dowiedzieć ile muszę podnieść budę zeby weszły 35calowe buty gdzie juz lift zawieszenia mam +2 cale

pozdrawiam bendiks

Awatar użytkownika
KacperS
menager wklejonych
Posty: 370
Rejestracja: śr 22 wrz, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: KacperS » czw 22 lis, 2012

Wystarczą dwa cale, ale zamiast podnosić bude lepiej zrobić 4 calowy lift zawiechy + dropboxy. Nie musisz wtedy zmieniać kątów wyprzedzenia zwrotnicy ani wciskać mimośrodów do wachaczy. Lift budy jest głupi - tak ja myśle :) Masz pocięte nadkola czy seryjne?
Ostatnio zmieniony czw 22 lis, 2012 przez KacperS, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol Y60 LONG
Jeep Grand WJ V8

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » czw 22 lis, 2012

lift budy nie jest głupi

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Re: lift budy parcha

Postautor: LSD » czw 22 lis, 2012

bendiks pisze:a no ze jakoś tak wyszło całkiem przypadkiem zakupiłem patrola krótkiego 4,2D ( a miałem kupić pierścionek zaręczynowy ) :}

a mianowicie chciał bym sie dowiedzieć ile muszę podnieść budę zeby weszły 35calowe buty gdzie juz lift zawieszenia mam +2 cale

pozdrawiam bendiks


Sprecyzuj jeszcze czy to patrol Y60 czy Y61.

Jak Y61 to wejdą bez liftu, jak Y60 to najlepiej porzeźbić trochę w nadkolach.
Nawet przy lifcie 2" na zawieszeniu i 2" na budzie w tylnych nadkolach zostaje bardzo mało miejsca.

bendiks
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 34
Rejestracja: śr 06 cze, 2012
Lokalizacja: słoneczne
Kontaktowanie:

Postautor: bendiks » czw 22 lis, 2012

y60 i juz jest zrobiony lift zawieszenia +2 cale tył i przód jest podcięty mysile ze z 4 cm wystarczy do budy dołożyć aktualnie mam 33 i jest wcyc miejsca

pozdrawiam

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » czw 22 lis, 2012

bendiks pisze:y60 i juz jest zrobiony lift zawieszenia +2 cale tył i przód jest podcięty mysile ze z 4 cm wystarczy do budy dołożyć aktualnie mam 33 i jest wcyc miejsca

pozdrawiam


Jak masz wycięte 4 cm nadkoli to opony powinny wejść bez budy liftu.
Jak zabraknie to nie liftuj budy więcej jak 5 cm. Jest to maksymalna "bezproblemowa" wysokość liftu.

Awatar użytkownika
kondziu
nawigator
Posty: 551
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kondziu » pt 23 lis, 2012

KacperS pisze:Wystarczą dwa cale, ale zamiast podnosić bude lepiej zrobić 4 calowy lift zawiechy + dropboxy. Nie musisz wtedy zmieniać kątów wyprzedzenia zwrotnicy ani wciskać mimośrodów do wachaczy. Lift budy jest głupi - tak ja myśle :) Masz pocięte nadkola czy seryjne?


chyba odwrotnie, jak zawias dźwigasz to dobrze kąty zmienić a co ma buda do kątów zwrotnicy? :682:
ONE LIFE.LIVE IT

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5830
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pt 23 lis, 2012

KacperS pisze:Wystarczą dwa cale, ale zamiast podnosić bude lepiej zrobić 4 calowy lift zawiechy + dropboxy. Nie musisz wtedy zmieniać kątów wyprzedzenia zwrotnicy ani wciskać mimośrodów do wachaczy. Lift budy jest głupi - tak ja myśle :) Masz pocięte nadkola czy seryjne?

Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz :690:

Dropboxy pomogą z przodu a co z tyłem?
Przy czterech calach powinno się zmienić długość tylnych wahaczy (jeśli patrol SWB) plus panchardów (mosty mocno wyjeżdżają) i obniżyć skrzynię biegów. A i tak auto już nie będzie się prowadziło tak jak wcześniej (dużo wyżej środek ciężkości).
Lift budy jest bardzo dobry w takim przypadku jeśli masz już dwa cale na zawiasie to daj dwa na budzie i 35' wejdzie bez problemu i nie będzie nigdzie obcierało na wykrzyżach.

Ja mam 35' opony i 3 cale na zawieszeniu i lekko podcięte nadkola z tyłu a z przodu lekko przeklepane na dole i tył obciera na wykrzyżach :674:


No chyba że ma jeździć tylko w terenie to możesz liftować zawias ile chcesz i mieć wszystko w du....e :690:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
KacperS
menager wklejonych
Posty: 370
Rejestracja: śr 22 wrz, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: KacperS » pt 23 lis, 2012

Przecież nie napisałem że nie powinno sie zmieniać długości tylnych wahaczy ani robić regulowanych panhardów, przy każdym lifcie panhardy to podstawa. Ja mam przerobione na regulowane przy 2" lifcie zawieszenia. A dropbox przecież już obniża skrzynie biegów i eliminuje konieczność robienia mimośrodowych tulei wahaczy, które odpowiadają za kąt wyprzedzenia. Więc gdzie tu beton w mojej wypowiedzi?
Miastek Twój patrol jest zrobiony na profesce, to czemu nie masz liftu budy jak jest taki cudowny? :690:
Patrol Y60 LONG
Jeep Grand WJ V8

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pt 23 lis, 2012

KacperS pisze:dropbox przecież już obniża skrzynie biegów


obniża mocowanie wahaczy przednich a nie skrzynię :668:
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

Awatar użytkownika
KacperS
menager wklejonych
Posty: 370
Rejestracja: śr 22 wrz, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: KacperS » pt 23 lis, 2012

No tak, no i belke skrzyni biegów przecież też :676:

http://i758.photobucket.com/albums/xx22 ... Medium.jpg
Patrol Y60 LONG
Jeep Grand WJ V8

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pt 23 lis, 2012

trochę obniża ,ale przy większym lifcie i tak trzeba dawać dodatkowe podkładki pod belkę,chyba :668:
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

Awatar użytkownika
KacperS
menager wklejonych
Posty: 370
Rejestracja: śr 22 wrz, 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: KacperS » pt 23 lis, 2012

Obniża o 8mm - czyli do liftu 4" idealnie, a pisałem o lifcie 4" a nie innym :)
Patrol Y60 LONG
Jeep Grand WJ V8

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pt 23 lis, 2012

Może się wypowiem, bo mam w krótkim Patrolu 4" liftu na zawieszeniu + 2 na budzie.

- z przodu mam dropboxy + przedłużony panhard.
- z tyłu przedłużony panhard
- skrzynia obniżona o 10 mm - czyli tyle ile grubość balchy dropboxu
- wywalone stabilizatory

Nie mam przedłużanych wahaczy z tyłu, nie mam korygowanego konta tylnego wału.
Po 5 latach z tego powodu tylny wał dostał sporego luzu na wieloklinie. Wymieniłem na sprawny i śmigam dalej. Wg mnie nie jest to problem. 5 lat w terenie na 37" miał prawo się wysypać.
Prowadzenie auta na tym zestawie jest LEPSZE niż jak miałem +2" i mimośrody. Dropboxy i regulacja panhardów robią swoje!

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5830
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » pn 26 lis, 2012

KacperS pisze:Przecież nie napisałem że nie powinno sie zmieniać długości tylnych wahaczy ani robić regulowanych panhardów, przy każdym lifcie panhardy to podstawa. Ja mam przerobione na regulowane przy 2" lifcie zawieszenia. A dropbox przecież już obniża skrzynie biegów i eliminuje konieczność robienia mimośrodowych tulei wahaczy, które odpowiadają za kąt wyprzedzenia. Więc gdzie tu beton w mojej wypowiedzi?
Miastek Twój patrol jest zrobiony na profesce, to czemu nie masz liftu budy jak jest taki cudowny? :690:


Napisałeś żeby zrobił 4' liftu plus dropboxy i będzie zadowolony.
Nigdy nie twierdziłem że mój patrol jest cudowny, nie jest zrobiony na profesce. Nie mam dropboxów, ani przedłużonych wahaczy, nawet panchardy mam oryginalne.
Ale widzę różnice pomiędzy 2" które miałem a 3" które mam teraz.
Uważam że lepszym rozwiązaniem jest 2" zawias i 2" buda niż 4"zawias ale sobie tak nie zrobię, tyle... :690:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
bratek
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 14
Rejestracja: wt 20 mar, 2012
Lokalizacja: Szczecin Duńska
Kontaktowanie:

Postautor: bratek » śr 28 lis, 2012

Jako że niedawno ukończyłem remont long y60 więc się wypowiem
lift 4 cale
przód mimośrody + opuszczona o 18mm skrzynia
tył 4 cale bez wydłużania wachaczy
panchardy wydłużone o ok. 15 mm mosty stoją równo
koła 35 nadkola myślałem że mocno podcięte i wzmocnione a też na wykrzyżach ocierają,
ale mam zdjęte odbojniki.
Budy już nie podnosiłem bo stwierdziłem że to się mija z celem - wobec jazdy w terenie nic to nie zmienia poza środkiem ciężkości i wyglądem...
kolejny szczęśliwy posiadacz z syndromem patrolowym
www.mbs-reklama.pl

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 28 lis, 2012

Z ostatnią wypowiedzią się nie zgodzę.
Lift budy daje:

+ średnio 4cm "suchości" między głębokością brodu a Twoim dupskiem
+ średnio 4cm to wiele żeby nie ocierały koła
+ łatwość do ewentualnej, szeroko pojętej konserwacji statystycznie zgniłej ramy

- przeniesienie środka ciężkości auta (bagatelizowane przy niskiej masie budy w stosunku do silnika, ramy, skrzyni itp)

Więcej minusów w tym nie widzę.


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości