Odpowietrzniki

Dział warsztat i już :)
student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Odpowietrzniki

Postautor: student » ndz 06 sty, 2013

Już najstarsi górale wiedzieli że "jak masz coś robić to zrób to właściwie za pierwszym razem". Nawiązując do tego szumnego hasła, zamykam temat skrzyni biegów w której zrobiłem chyba wszystko co się dało. Wymieniłem uszczelniacze, znalazłem brakujące przełożenia reduktora, wymieniłem oleje, uszczelniłem skrzynię przy lewarkach.
Pozostało zagadnienie odpowietrzenia skrzyni i mostów które w moim pojeździe nie są tak fajnie jak np w patrolu więc stąd moje pytanie:

Gdzie macie wyprowadzone odpowietrzniki skrzyni, reduktora, mostów i zbiornika paliwa?

Założeń jest wiele:
-możliwie jak najwyżej żeby nie dostała się woda
- możliwie najmniej widocznie (żeby nie wywalić tego bezczelnie na dach)
- możliwie nie do kabiny bo może z tego śmierdzieć (zwłaszcza ze zbiornika)

Do wody głęboko wjeżdżać niby nie chcę ale wypadki chodzą po ludziach nie? Bo przecież "kaczki miały tylko do pasa:

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3910
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » ndz 06 sty, 2013

wyprowadź to pod maskę , na końcu przewodu zamontuj filtr paliwa (taki od motorynki np.)
Honker 2324

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10005
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » ndz 06 sty, 2013

Nie spotkałem sie z przedłuzaniem odpowietrznika zbiornika paliwa.
prezes, po prostu prezes

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » ndz 06 sty, 2013

Generalnie zbiornik produkuję nowy (niektórzy powiedzą że się nie uda) i odpowietrzenie chciałem wyprowadzić gdzieś gdzie w razie zatopienia nie stracę sporej ilości ropy.

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pn 07 sty, 2013

student pisze: w razie zatopienia nie stracę sporej ilości ropy.


ale że o co kaman :681: chyba ci raczej przybędzie a nie ubędzie :690:
poprowadź maksymalnie wysoko pod maske bo chyba głębiej zapuszczać się nie bedziesz :690:
jeżeli masz snorkel to możesz puścić odpowietrzenia wewnątrz max do góry to ostateczna wysokość do której można nurkować
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

Awatar użytkownika
nemur
Operator wyciagarki
Posty: 263
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009

Postautor: nemur » pn 07 sty, 2013

ja odpowietrznik zbiornika zrobiłem na zasadzie długiego wężyka który zawinąłem kilka razy na wężu wlewowym i jako spiralka działało

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » wt 08 sty, 2013

Ok.
Dzięki za podpowiedzi. Przystępuje w następnej wolnej chwili do dzieła.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 09 sty, 2013

nemur pisze:ja odpowietrznik zbiornika zrobiłem na zasadzie długiego wężyka który zawinąłem kilka razy na wężu wlewowym i jako spiralka działało


To może nie zadziałć przy wjechaniu w głęboką wodę.
Jak wjeżdżasz rozgranym autem do zimnej wody to powietrze w zbiorniku momentalnie się chłodzi i powstaje podciśnienie. Nawet jak owiniesz 10 metrów wężyka to i tak może zaciągnąć wodę.

Ja wszystkie odpowietrzenia mam pociagnięte do kabiny - mosty, skrzynia, reduktor, lampy.
Na prebaji dogłębnie to przetestowałem. Tylko przedni most dostał trochę wody (po 30 min stania w rzece) ale raczej przez uszczelniacz ataku. Reszta 100% szczelna.

Zbiornika nie odpowietrzałem, bo w Patrolu jest wystarczająco szczelny.

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » czw 10 sty, 2013

W którym miejscu kabiny to masz ogarnięte?
A nie śmierdzi Ci olejem w kabinie?

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » czw 10 sty, 2013

Przedni most, skrzynia i reduktor i reflektory mają odpowietrzenia gdzieś pod deską rozdzielczą.
Tylny most w tylnym słupku.

Nigdy nic nie śmierdziało olejem.

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » sob 12 sty, 2013

I chyba ja sobie zapierdzielę takie rozwiązanie, w moim mikrusie wyjdzie o połowę mniej wężyków niż u Ciebie :)


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości