Galwanizacja zbiornika ?

Dział warsztat i już :)
student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Galwanizacja zbiornika ?

Postautor: student » wt 12 mar, 2013

Panowie mądre głowy.
Dokonało się! Zrobiłem sobie nowy zbiornik paliwa! Sam!
Spawy są szczelne, kubatura odpowiednio powiększona itp

Gdzieś wyczytałem że jak się odda taki pospawany element do cynkowania to się elegancko spawy odprężają i w ogóle same plusy bo i dodatkowo się to zabezpieczy antykorozyjnie.

Moje obawy są następujące:
Czy wewnętrznie ocynkowany zbiornik nie wejdzie w reakcje z Polską "chrzczoną" ropą?

PS
Dla tych co pomyślą "te Twoje żałosne spawy i tak się rozlecą na wskutek wibracji" odpowiadam zawczasu:
Zrobiłem sobie model zbiornika o w skali 1:25, sprawdziłem szczelność, ponapierdzielałem ostro młotem tak że się cały powyginał i trzymał dalej szczelność! Juuupiiii :)

Wojtek N.
nawigator
Posty: 516
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Wojtek N. » wt 12 mar, 2013

To jeszcze nie koniec testu. Musisz go jeszcze ponapierdzieć wiatrem ciśnieniem rzędu... ba ja wiem... 2 bary i zrzucić z 10-tego piętra. Jeżeli ponownie przejdzie test szczelności można go kąpać cynkowo :688:
Prawdziwa sztuka kultury się nie boi.
XJ 93 Sport 5 x 0,5 l

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Re: Galwanizacja zbiornika ?

Postautor: LSD » wt 12 mar, 2013

student pisze:
Moje obawy są następujące:
Czy wewnętrznie ocynkowany zbiornik nie wejdzie w reakcje z Polską "chrzczoną" ropą?


Nie da się pocynkować galwanicznie wewnątrz zamkniętego zbiornika. Po prostu wewnątrz nie "wchodzi" prąd i nie osadza się cynk.
Cynkowanie ogniowe wewnątrz też raczej mało relane.

Najlepiej użyć farbę odporną na ropę i benzynę. Taką farbą są wewnatrz malowane standardowe blaszane kanistry.

Możesz też wogóle nie malować - ropa sama jest antykorozyjna.

Awatar użytkownika
Abo
4X4 Szczecin
Posty: 3404
Rejestracja: czw 25 gru, 2008
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Galwanizacja zbiornika ?

Postautor: Abo » śr 13 mar, 2013

LSD pisze:
student pisze:
Moje obawy są następujące:
Czy wewnętrznie ocynkowany zbiornik nie wejdzie w reakcje z Polską "chrzczoną" ropą?


Nie da się pocynkować galwanicznie wewnątrz zamkniętego zbiornika. Po prostu wewnątrz nie "wchodzi" prąd i nie osadza się cynk.
Cynkowanie ogniowe wewnątrz też raczej mało relane.

Najlepiej użyć farbę odporną na ropę i benzynę. Taką farbą są wewnatrz malowane standardowe blaszane kanistry.

Możesz też wogóle nie malować - ropa sama jest antykorozyjna.


Hehe, Mikołaj, uwierz że prąd do roztworu płynie całą powierzchnią metalu, również wewnątrz zbiornika... :688: :690:

Zbiorniki maluje się wewnątrz prawie wyłącznie farbą epoksydową. Wystarczy nalać i obracać, wylać nadmiar i NIE ZOSTAWIAĆ DEKLI ANI ŚRUBEK bo potem nie do otwarcia :668: Łukasz, wpisz w googla EPITAN.
Abo

_______________________________
TANIO powiększam babskie cycki dotykiem, jak nie zadziała zwrot kasy!
4800 VTR Super Safari, Jimny ;-)
firma, foty

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5830
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 13 mar, 2013

Standardowo zbiorniki paliwa w samochodach nie są malowane od wewnątrz bynajmniej te które ja widziałem. Bo niby po co? Jak jeździsz to obmywa go paliwo, środowisko w środku praktycznie bez tlenowe.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
Abo
4X4 Szczecin
Posty: 3404
Rejestracja: czw 25 gru, 2008
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: Abo » śr 13 mar, 2013

Bo w paliwie zdarza się woda.
Zbiorników w samochodach się nie maluje, bo to duży koszt.
Prawie wszystkie przemysłowe, okrętowe i podobne zbiorniki są malowane epoksydowo.
Abo

_______________________________
TANIO powiększam babskie cycki dotykiem, jak nie zadziała zwrot kasy!
4800 VTR Super Safari, Jimny ;-)
firma, foty

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » śr 13 mar, 2013

Ale bardziej mi chodzi o te odpuszczenie spawów bo takie cynkowanie to odbywa się w wysokiej temperaturze.
A cynk wejdzie do wewnątrz poprzez otwór na smok (wielkości dwóch pięści) oraz korek spustowy.

Chodzi tylko o to czy tłusta ropa nie wejdzie w reakcję jakąś z tym cynkiem żeby nie zaczną odłazić co zakleiło by smok.

BTW próba ciśnieniowa też została przeprowadzona na modelu, wywierciłem otwór, założyłem wentyl, zapodałem 4 bary i blacha się wypukła zrobiła, bałem się rozerwania więc nie próbowałem ile wytrzyma. Duży zbiornik wytrzyma mniejsze ciśnienie bo większe połacie blachy są.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Re: Galwanizacja zbiornika ?

Postautor: LSD » śr 13 mar, 2013

Abo pisze:
Hehe, Mikołaj, uwierz że prąd do roztworu płynie całą powierzchnią metalu, również wewnątrz zbiornika... :688: :690:

Zbiorniki maluje się wewnątrz prawie wyłącznie farbą epoksydową. Wystarczy nalać i obracać, wylać nadmiar i NIE ZOSTAWIAĆ DEKLI ANI ŚRUBEK bo potem nie do otwarcia :668: Łukasz, wpisz w googla EPITAN.


Abo - to jest teoria :676:

Praktyka jest taka, że jak chcesz ocynkować metalowy przedmiot w kształcie pojemnika, zbiornika itp. to w środku ocynku nie będzie!
Wiem, bo ostatnio sporo szpeju cynkowałem.

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3910
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » czw 14 mar, 2013

student pisze:BTW próba ciśnieniowa też została przeprowadzona na modelu, wywierciłem otwór, założyłem wentyl, zapodałem 4 bary


tak na przyszłość - PRÓBY CIŚNIENIOWE WYKONUJEMY CIECZĄ ...
Honker 2324

Awatar użytkownika
Abo
4X4 Szczecin
Posty: 3404
Rejestracja: czw 25 gru, 2008
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: Abo » czw 14 mar, 2013

Bawiłem się w cynkowanie, ocynkuje się w środku bez problemów.
Jest tylko jedna możliwość nieocynkowania w środku - brak mieszania elektrolitu.

Ale tak myślę że samochodowych nie pokrywa się też dlatego że są narażone na uderzenia. uderzysz w zbiornik, coś tam odpadnie...
Abo

_______________________________
TANIO powiększam babskie cycki dotykiem, jak nie zadziała zwrot kasy!
4800 VTR Super Safari, Jimny ;-)
firma, foty

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » pt 15 mar, 2013

Ciśnieniowa próba cieczą... to za wiele dla mojego warsztatu :686:

To może ocynkuję go z zewnątrz a wewnątrz to tyle ile się ocynkuje.

Bo może się i nie znam ale robi się to tak że najpierw zanurza się w kwasie jakimś po czym w płynnym cynku który czepia się metalu.

Cynkowałem ostatnio elementy schodów i wszędzie dobrze doszło ale tam gdzie wytworzyła się bańka powietrza (elementy zamknięte) się nie ocynkowało.

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » pt 15 mar, 2013

normalnie coby sie dobrze ocynkowało to robi sie otwory technologiczne i wtedy cynk włazi gdzie cza ale jak najebiesz dziur w zbiorniku to troche siara :) nie pomyslales chyba przed robotą bo trzeba było to z kwasówki zrobic i problem z bańki

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » ndz 17 mar, 2013

Taaa... sprawdź sobie cenę kwasówki :686: Abo ma w reksiu z kwasówki i kosztował zylion złotych. Nie powiem, wyglada absolutnie fantastycznie ale drugie auto bym kupił i swoim besterkiem bym tego nie posmarkał.

Awatar użytkownika
Abo
4X4 Szczecin
Posty: 3404
Rejestracja: czw 25 gru, 2008
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: Abo » ndz 17 mar, 2013

Nie żartuj, kwasówa nie jest taka droga, no i to najlepszy pomysł.
Nie pamiętam, chyba kosztował 800 zł
Jak masz migomata to możesz pospawać sam, najwyżej troszkę popsujesz na początku - ale potem możesz jeszcze zarabiać ;)
Abo

_______________________________
TANIO powiększam babskie cycki dotykiem, jak nie zadziała zwrot kasy!
4800 VTR Super Safari, Jimny ;-)
firma, foty

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » ndz 17 mar, 2013

Widzisz, ja za blachę dałem lekko ponad jeden banknot z wizerunkiem Jagiełły. Ponad to mój zbiornik jest o wiele większy od Twojego.

Po za tym zbiornik jest już prawie gotowy, wymyśliłem sobie jeszcze jeden ciekawy patent. Spust paliwa zrobię idealnie pod siteczkiem smoka. Korek spustu będzie jak największy żeby można było zdemontować sitko bez wyciągania smoka a co za tym idzie całego zbiornika. Sprytne nie? Korek spustowy będzie miał łoże zrobione u tokarza i będzie wspawane.

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10004
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » śr 20 mar, 2013

Ja pie..ole !!
Student ! Ale Ty kombinujesz ! Normalnie jak koń pod górę !!
Weź no ochłoń, odrzuć te wszystkie porady z sieci. Zmontuj wreżcie ten swój parowozik i zacznij jeździć.
A zobaczysz,że robota przy autku bedzie sama się pojawiała. Ale zacznij wreżcie jeździć !!
:688: :690: :688:
prezes, po prostu prezes

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » śr 20 mar, 2013

Eeee no! Że tak stanę w obronie - izoterma jest na chodzie - już nawet się obróciła o 180 stopni w warsztacie. Po co ma teraz jeździć? Wczoraj rozszyfrowałem plan. To potiomkinowskie ochydztwo zada szyku w branży spożywczej - styropianowa zabudowa lodziarza, w środku ryfel z mleczarni, ocynkowany dymion odporny na kwasek cytrynowy, klakson z melodyjką, na pace wykaligrafuje ALGIDA i w lato będzie w Międzyzdrojach mobilnie kasiore kosił :689:
A poważnie, to fajna ta pokraka, a jak autor chce rzeźbić, to niech ćwiczy. Zawsze to nowe doświadczenie.
Never say die... up men and try !!!

Blazer S10 99"

nissan7
Weteran bezdrozy
Posty: 1590
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007

Postautor: nissan7 » śr 20 mar, 2013

flomaker pisze:Eeee no! Że tak stanę w obronie - izoterma jest na chodzie - już nawet się obróciła o 180 stopni w warsztacie. Po co ma teraz jeździć? Wczoraj rozszyfrowałem plan. To potiomkinowskie ochydztwo zada szyku w branży spożywczej - styropianowa zabudowa lodziarza, w środku ryfel z mleczarni, ocynkowany dymion odporny na kwasek cytrynowy, klakson z melodyjką, na pace wykaligrafuje ALGIDA i w lato będzie w Międzyzdrojach mobilnie kasiore kosił :689:
A poważnie, to fajna ta pokraka, a jak autor chce rzeźbić, to niech ćwiczy. Zawsze to nowe doświadczenie.

:580:

Wojtek N.
nawigator
Posty: 516
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Wojtek N. » śr 20 mar, 2013

flomaker pisze:Zawsze to nowe doświadczenie.


Niech jeździ, a doświadczenie to moze zdobywać przy Prezesa "kredensie" :688:
Prawdziwa sztuka kultury się nie boi.

XJ 93 Sport 5 x 0,5 l

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » śr 20 mar, 2013

Przy Prezesa "kredensie" można zdobywać.....





















się na współczucie :689:
Never say die... up men and try !!!



Blazer S10 99"


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości