Pahero nie pali/pali

Dział warsztat i już :)
flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Pahero nie pali/pali

Postautor: flomaker » ndz 13 paź, 2013

Pacjent to Pahero 96 (2 akumulatory)- problem jest taki, że kręcąc rozrusznikiem qrwiszcze nie odpala - wrzucamy 3bieg i na zapych pali pięknie. Aku padają, nogi bolą, Kasia z Bravo rozkłada nie tylko ręce, a pomysłu nie mam.
Never say die... up men and try !!!

Blazer S10 99"

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » ndz 13 paź, 2013

A że tak się zapytam retorycznie:
Jak kręcisz rozrusznikiem to silnik się kręci? Czy może masz wieniec na kole zamachowym tak wyszarpany że rozrusznik się stara a silnik się nie kręci :)

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » ndz 13 paź, 2013

Takich przypadków to nie widziałem - ale to nie ja mam w tej materii doświadczenie. Rozrusznik kręci wałem.
Never say die... up men and try !!!



Blazer S10 99"

Awatar użytkownika
nemur
Operator wyciagarki
Posty: 263
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009

Postautor: nemur » ndz 13 paź, 2013

miałem ostatnio podobny problem najpierw tylko było cyk cyk cyk to wymieniłem szczotki ale po ich wymianie nie dawał rady elektromagnetyk i dopiero po jego wymianie i szczotek robi jak nowy

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » ndz 13 paź, 2013

Skoro kręci i nie odpala to znaczy, że kręci zbyt wolno.
Przyczyn może być wiele - szczotki, łożyska lub tulejki, uszkodzenie uzwojeń.

Awatar użytkownika
kilcio
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 28
Rejestracja: pt 17 lut, 2012
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kilcio » pn 14 paź, 2013

Może być tak jak pisze LSD. Moze masz gdzies pozyczyc rozrusznik na podmianke to podmien jesli zapali to rozrusznik do przegladu/remontu
Explozja I - była,
teraz jest nosorożec :)

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » pn 14 paź, 2013

No ale to słychać że rozrusznik się "klei" i nie kręci tak jak powinien. Chociaż trop jest prawdopodobny, klejący się rozrusznik stawia mega opór, duży pobór prądu, palą się szczotki... aku wysiada...

Awatar użytkownika
nemur
Operator wyciagarki
Posty: 263
Rejestracja: ndz 13 wrz, 2009

Postautor: nemur » wt 15 paź, 2013

u mnie w pajero 95 robiło tak samo jak w opisie kręci jak muł dopiero po wymianie elektromagnetyka kręci jak ta lala

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » czw 17 paź, 2013

Przeprowadziłem dziś wywiad słowny i w/g zeznań Konrada to kręci dobrze. Zagadkowy problem nie?
Zwłaszcza że elektryki w tym aucie jest mało...

Awatar użytkownika
darek.z
4X4 Szczecin
Posty: 1427
Rejestracja: wt 13 lut, 2007
Lokalizacja: okolice Szczecin

Postautor: darek.z » czw 17 paź, 2013

Przy dużym poborze prądu przez rozrusznik, zaworek od gaszenia (jak jest w tym modelu) może mieć za mało prądu na otwarcie.

Zalecał bym też sprawdzenie czy jest dobre "masowanie" silnika. Szukałem w busie problemu w rozruszniku a to był brak dobrej masy.

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » pn 21 paź, 2013

Jest nowa wskazówka - jak ma mało paliwa, to nie pali, a jak dużo to pali. Na pych pali przy każdej ilości paliwa różnej od 0. Zaworek od gaszenia to się umie zaciąć i auto nie pali wcale - tak z mojego doświadczenia w tej kwestii. Myślę nad masowaniem - jest to jakiś pomysł. Ewentualnie powietrze gdzieś się dostaje, gdzie nie powinno.
Never say die... up men and try !!!



Blazer S10 99"


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości