fabryczne zaczepy w Pajero Sport?

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

fabryczne zaczepy w Pajero Sport?

Postautor: Tanto » ndz 29 gru, 2013

Znajomy planuje przygotowanie Pajero Sport na nieplanowane przypadki utknięcia na drogach dojazdowych do działki w Bieszczadach. Warunki podobno bywają ciężkie. Jednym z jego zamiarów jest zakup kinetyka (po lekturze forumów 4x4 wywnioskował że potrzebuje 22t) - ja o kinetykach mam pojęcie wyłącznie teoretyczne, a tego samochodu na oczy nie widziałem, dlatego będę wdzięczny za rzeczową ocenę takiego rozwiązania. Nie ukrywam że wg mnie jest to średni pomysł, ale brak mi argumentów.
Zaczepy z przodu wyglądają tak
https://lh3.googleusercontent.com/-i3JI ... G_0092.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/--y6A ... G_0084.jpg
tył tak - https://lh4.googleusercontent.com/-lpW9 ... G_0079.jpg
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
siva explozja
menager wklejonych
Posty: 460
Rejestracja: pn 31 paź, 2011
Lokalizacja: stetin

Postautor: siva explozja » ndz 29 gru, 2013

O co ty pytasz :692: zwykłe mocowanie jak w patrolu i zwykły hak jak w każdym innym aucie. To pajero waży jakieś 2T , więc ten kinetyk wzupełności wystarczy, tym bardziej że będzie wyciągany ewentyalnie z jakiegoś tam błotka na polu czy innej w normalnych warunkach przejezdnej drogi.

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » ndz 29 gru, 2013

Pytam czy te zaczepy pozwalają bezpiecznie używać kinetyka. Dlaczego pytam? Bo nie znam odpowiedzi.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

student
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 880
Rejestracja: wt 20 sty, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: student » ndz 29 gru, 2013

A mi się wydaje że bez szekli to ucho kinetyka tam nie wejdzie i bedzie problem :)

Co do wytrzymałości takich zaczepów to są ok, do takich celów je stworzyli ale podobne rozwiązanie miałem w mavericku i kinetyk nie wchodził.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » pn 30 gru, 2013

22 tony to gruba przesada dla "cywilnie" użytkowanego Pajero. Ja mam takiego kinetyka i następny kupię na pewno lżejszy.
Po pierwsze jego średnica utrudnia zakładanie w fabryczne mocowania w Patrolu, więc zakładam, że w Pajero też.
Po drugie jego długość jest mocno przesadzona - 12 m w stanie nie rozciągniętym.
Po trzecie - zajmuje dużo miejsca w bagażniku i sporo waży.

W zupełności wystarczy taki na 12-16 ton (25-28 mm średnicy) i niezbyt długi - 8 metrów jest O.K.

Te tony to nie są na wyrost. Na moim była wyciągana ciężarówka energetyki (Renault 6x6) za pomocą Fadromy. Auto ważyło 14 ton - na kinetyku nie zrobiło to większego wrażeia :)

Awatar użytkownika
darek.z
4X4 Szczecin
Posty: 1429
Rejestracja: wt 13 lut, 2007
Lokalizacja: okolice Szczecin

Postautor: darek.z » pn 06 sty, 2014

Ja widziałem pękający fabryczny przedni hak w patrolu. Więc pod kinetyka polecał bym nowe mocne zaczepy.
Kinetyki 32mm sa też w dł 8m.


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości