Czas na Zbrojenia - Jeep WG

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
dexx
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 20
Rejestracja: pn 08 kwie, 2013
Lokalizacja: Szczecin

Czas na Zbrojenia - Jeep WG

Postautor: dexx » pn 28 kwie, 2014

Witam!
Zacznę od krótkiego memento, szukałem swego czasu między innymi przez to forum terenówki dla siebie... Maglowałem z tego co pamiętam kilka maszyn, przeszedłem przez stadium Disco I, Terrano, Gelande, Miśka i... wyszedł jeep WG - klekot.
Nie ukrywam kiedy tydzień temu spotkałem się z wójkiem Qśmą w celu pochwalenia się nowym nabytkiem po wstępnej prezentacji usłyszałem coś takiego "no dobra to gdzie masz tą terenówką"... taaak nie ma to jak ciepłe przyjęcie :690:
Na szczęście mentalnie byłem na tą delikatną ironię przygotowany, pojechaliśmy w końcu sprawdzić możliwości mojego "SUV'a"

żip SUV 1
żip SUV 2

... i tu dochodzę w końcu do meritum tego posta znaczy się zbrojenie.
Po kilku godzinach jeżdżenia tu i tam wyszło kilka słabych stron Jeepa które trzeba by lekko wzmocnić.

Pierwsza rzecz to sterczący nisko reduktor, organoleptycznie powiesiłem się na nim kilka razy, na szczęście na piachu więc nie bolało, ale uszkodzenie tego elementu wydaje się dość realne dlatego pytanie moje o doświadczenia z tego typu osłonami. Co wg Was wybrać?
W oko wpadły mi 3 rozwiązania:

najtańsze nie wzbudza może jakiegoś uczucia solidności trochę chyba rachityczne mocowanie, cena za to przystępna

coverextreme mam wrażenie że najpełniej to wszystko osłania

Asfir ładne, lekkie i drogie...

...a może inne rozwiązania?
(poza sprzedażą i zakupem Patrola co oczywiście Q jednoznacznie nieomieszkał wyartykułować :686:)
Plany zbrojarskie mam dalekosiężne, ale jak to bywa w takich wypadkach wszystko weryfikuje wąski komin zasobów finansowych więc zaczynam od tego co mogę...

Pzdr.

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » pn 28 kwie, 2014

Cześć.
Zacznij od głębokiej solidnej miski pod silnikiem, bo jak się zacznie... to nie będziesz przynajmniej mostem o resztki VM'a haczył. Kiepska baza pod motanie. Fajnie,że cieszysz się z zakupu. Brawo za huraoptymizm. Po takim piasku ostatnio passatem jechałem na ryby - też się bałem, a później byłem dumny, że dał radę. Internet cały huczy od przestróg przed klekotem z US&A.
Taką osłonę, to zmota się w wielu zakładach ślusarskich za kilkadziesiąt złotych. no niech ktoś to zaokrągli do 100 PLN. Nie przepłacaj. Jak wieszasz się na gruszce, a osłona ma być niżej, to będziesz się wieszał jeszcze bardziej.
Pozdro. :580:
Never say die... up men and try !!!

Blazer S10 99"

Awatar użytkownika
symon
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 60
Rejestracja: sob 27 lut, 2010

Postautor: symon » pn 28 kwie, 2014

To nie VM tylko mercedes :668:

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pn 28 kwie, 2014

flomaker, czy ty widziałeś jak wygląda Jeep Wj od spodu?
a poza tym nie każdy dizel w jeepie to VM no i jak zrobisz dobrą osłone za kilkadziesiąt zł to poproszę 4 szt :660:
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pn 28 kwie, 2014

dexx, o reduktor to bym się nie bał ale o dół chłodnicy na pewno i od tego bym zaczął,serwisuje WJty leśników zabójców samochodów każdy z nich robi w terenie miesięcznie więcej kilometrów niż Flomaker rocznie i nigdy żaden z nich nie uszkodził reduktora a potrafią zepsuć naprawdę wiele
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

Awatar użytkownika
Kubuś XJ
menager wklejonych
Posty: 364
Rejestracja: śr 01 gru, 2010

Postautor: Kubuś XJ » pn 28 kwie, 2014

czekałem na Ciebie Piotrze :) co jak co ale sporo tego robisz i coś tam wiesz :) ja dodam, że WJ to terenówka i dobrze radzi sobie w terenie :) i jeździ dużo fajnych porobionych:) pokaż mi inną terenówkę w tych rocznikach z takim wypasem w środku :) ale wiesz to forum zdominowały patrole i jest tu wielu zakochanych w tym modelu :) to, że na wszystkie terenówki mówi się Jeepy o czymś świadczy :D ale zaraz dostane bana... :D

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » wt 29 kwie, 2014

A w Patrolu, to redukor niby jest na dachu... nie słuchaj Qśmy, w stanie błogosławionym chodzi :690:

Na zdjęciach, w linkach, które sam zamieściłeś, widać wyraźnie, że poniżej reduktora jest belka i to na niej się wieszałeś. Ona sama w sobie wymaga wzmocnienia. Niestety filmiki z jutuba pokazujące jeepy w rockcrawlingu nie ujawniają szerokiego zakresu wzmocnień, przeróbek, wymienionych mostów, wałów, właśnie reduktorów, które to dopiero pozwalają na w miarę bezbolesne katowanie auta w tym stylu.
Wyguglaj sobie firmę T&S z 3city. Suchorz (www.jeep.org.pl) był zawziętym pasjonatem WJ'ów i dość skutecznie motał te auta i startował nawet z sukcesami w jakiś rajdach. Popodglądaj sobie rozwiązania, a potem smaruj do Gszyba :690:

Kubuś, etymologia słowa dżip nie ma niestety wiele wspólnego z określeniem wytrzymałości.

P.S. Patrol bez poważnego motania do rockcrawlingu też się nie nadaje :690:
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.

4.2 DONKEY

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3910
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » wt 29 kwie, 2014

Kubuś XJ pisze:ale zaraz dostane bana.


spoko, admin też bez parchola :668:
Honker 2324

Awatar użytkownika
dexx
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 20
Rejestracja: pn 08 kwie, 2013
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: dexx » wt 29 kwie, 2014

to ja może jeszcze doprecyzuje moje potrzeby :)
rockcrawling odpada raczej mnie na to nie stać no i terenów chyba u nas takich trochę mało...
szukałem autka w miarę dzielnego do bliższych i dalszych wypadów turystycznych no i żeby mi się rodzina zmieściła (wspomnę też że zależało mi na aucie nienerwowym w prowadzeniu tak żeby żona prowadząc nie potrzebowała dwóch pasów na okiełznanie bestii... :688: )

flomaker: nie za bardzo mam dostęp do taniego ślusarza, ostatnio za samo wycinanie na waterjecie w oringu krzykneli 200,- za min cięcia... plus opracowanie projektu + spawanie + malowanie... hmmm jak tu się zmieścić w 100,- ??? jakbym zawodowo nie pracował i miał dwójkę dzieci mniej to chyba bym się jeszcze tego podjoł :676:

gszyp: coś czuje że muszę cię częściej odwiedzać :688: czyli radzisz na razie odpuścić sobie z tym reduktorem? jeżeli osłaniać to chodzi ci o coś takiego?
a tak z praktyki to co oprócz chłodnicy (faktycznie słyszałem o łatwości jej uszkodzenia) warto osłonić od spodu?
Jak tak sobie ostatnio leżałem pod nim, to poza chłodnicą i reduktorem to w zasadzie reszta "wyglada" na w miarę bezpieczną.
Ostatnio zmieniony wt 29 kwie, 2014 przez dexx, łącznie zmieniany 1 raz.

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » wt 29 kwie, 2014

Tak sobie wbiłem, że VM, bo nie było napisane - mea culpa, ale jednak klekot od hamburgerów...

@gszyb - zobacz na tą z pierwszego linku - blacha, szlifierka, spawarka, trochę odpowiedniej farby i wio. Nie musi to być cięte wodą przecież.

leśnicy pewnie robią w terenie więcej tygodniowo niz ja w roku, :660:
Never say die... up men and try !!!



Blazer S10 99"

Awatar użytkownika
dexx
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 20
Rejestracja: pn 08 kwie, 2013
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: dexx » wt 29 kwie, 2014

a bo to, że to niemiecki klekot to się pod kryptonimem WG mieści :)

w sumie czy to skośnooki klekot czy z hamburgera, czy z makaronu jeden pies... głośny pies ;)

a wracając do tematu osłon co byście polecali?

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1571
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » wt 29 kwie, 2014

osłoń chłodnicę, resztę zostaw bez osłon.
Osłonę chłodnicy wykonaj/ zamów/ kup jako element zderzaka przedniego stalowego.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 29 kwie, 2014

dexx pisze:gszyb


Jak chcesz jechać do gszypa to nie przekręcaj jego nicka - bo się zemści I Ci śrubki poodkręca :676:
Ostatnio zmieniony wt 29 kwie, 2014 przez LSD, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dexx
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 20
Rejestracja: pn 08 kwie, 2013
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: dexx » wt 29 kwie, 2014

uuups :660: się już poprawiłem...

Awatar użytkownika
symon
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 60
Rejestracja: sob 27 lut, 2010

Postautor: symon » wt 29 kwie, 2014

Www.Jeep.org.pl tu se poczytaj :668:

Awatar użytkownika
dexx
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 20
Rejestracja: pn 08 kwie, 2013
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: dexx » śr 30 kwie, 2014

dzieki symon jestem tam i przeglądam :671: myślałem że da się coś lokalnie pogadać :668:

Awatar użytkownika
wodzu
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 28
Rejestracja: wt 17 lut, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: wodzu » sob 03 maja, 2014

Witaj też mam WG i też chciałem go bardziej uzbrajac , ale w końcu kupiłem XJ wyszło taniej :676: . Wg dużo potrafi w serii tylko trzeba go dobrze poznać. A doktora gszypa jak najbardziej polecam.

Awatar użytkownika
qsma
Weteran bezdrozy
Posty: 3018
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: qsma » sob 03 maja, 2014

i co _ gotowy_ lecimy w teren_____________
patrol GRRRRRRR 4,2 +35 BFG MT

http://www.martechszczecin.pl

Awatar użytkownika
dexx
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 20
Rejestracja: pn 08 kwie, 2013
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: dexx » czw 22 maja, 2014

Ha! Gotowy... no więc wychodzi trochę dziwnych zaniedbań poprzedniego właściciela... jestem w ścisłym kontakcie z gszypem. Na razie słucham mądrzejszych i lifty, koła zderzaki odkładam na bliższo-dalszą przyszłość i zajmuje się przyziemnościami typu wymiana blend doorsów albo inne przeguby...
Najfajniejsze jest to, że poza silnikiem to tam wszystko nadaje się do rozłożenia i naprawienia/popsucia w warunkach garażowych :)


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości