Zabudowa bagażnika

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
Kubuś XJ
menager wklejonych
Posty: 364
Rejestracja: śr 01 gru, 2010

Zabudowa bagażnika

Postautor: Kubuś XJ » czw 12 cze, 2014

Planuje zbudować sobie małą półkę na 2 szuflady, żeby wyrównać podłogę po złożeniu tylnych foteli. Materiał to na pewno sklejka pokryta jakąś wykładzinka i tu pojawia się moje pytanie jaka grubość sklejki wystarczy, żeby nie przesadzić z wagą :) ja myślałem o 10mm styknie?

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Re: Zabudowa bagażnika

Postautor: LSD » czw 12 cze, 2014

Kubuś XJ pisze:Planuje zbudować sobie małą półkę na 2 szuflady, żeby wyrównać podłogę po złożeniu tylnych foteli. Materiał to na pewno sklejka pokryta jakąś wykładzinka i tu pojawia się moje pytanie jaka grubość sklejki wystarczy, żeby nie przesadzić z wagą :) ja myślałem o 10mm styknie?


Wszystko zależy od wielkości tych szuflad i od tego czy zamierzasz na tym spać.
Cienką sklejkę też trudniej połączyć - np ścianki z podłogą. Trzeba stosować profile, kątowniki. Przy grubej sklejce można skręcać wkrętami bez kątowników.

Najlepiej zapytaj Darka - on już takie zabudowy robił.

Awatar użytkownika
Kubuś XJ
menager wklejonych
Posty: 364
Rejestracja: śr 01 gru, 2010

Postautor: Kubuś XJ » czw 12 cze, 2014

no właśnie pod spanie planowałem, a szuflady raczej na całą długość bagażnika co by się tam troszkę zmieściło :)

Awatar użytkownika
darek.z
4X4 Szczecin
Posty: 1429
Rejestracja: wt 13 lut, 2007
Lokalizacja: okolice Szczecin

Postautor: darek.z » pt 13 cze, 2014

Robiłem zabudowę z sklejki 18 mm. Nie jest ona najlżejsza ale nie potrzebowałem dodatkowych profili do łączeń, tylko wkręty (konfirmaty). W niektórych ściankach można zastosować np 12 mm.

Aluminium na pewno jest lżejsze.
Musisz przeliczyć wagę i cenę materiałów.

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » pt 13 cze, 2014

...a ja jestem przekonany że z powodzeniem można też zastosować sklejkę 10 mm na wiele elementów, tam gdzie trzeba większej wytrzymałości to 12 mm. Testowałem łączenie pod kątem 90 st. konfirmatami o średnicy 5 mm dwóch kawałków sklejki 10 mm i wygląda to dość stabilnie. Niestety na chwilę obecną prace nad zabudową są wstrzymane i nie powiem jak to wygląda w praktyce.
Dobierając grubości materiału trzeba brać pod uwagę jak dany element będzie obciążany np. jak 'półka', przyjmijmy 1,5 m długości, która będzie używana do leżenia i będzie miała podparcie tylko na końcach, to musi być gruba żeby się nie ugięło; jak będą na tej długości np. 4 podpórki to wystarczy 12 mm. ...a te podpórki (ścianki skrzyni) to w ogóle mogą być cienkie itd.
Temat można rozbijać na atomy jak chce się zoptymalizować wagę (np. robiąc zabudowę do suzy), albo olać to i zrobić wszystko z 18 mm ;-)
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
Kubuś XJ
menager wklejonych
Posty: 364
Rejestracja: śr 01 gru, 2010

Postautor: Kubuś XJ » pt 13 cze, 2014

no to chyba na dół i górę dam 10mm, a 2 ścianki boczne i środkowa przegroda z 12mm. Pytanie z czego skręcić szuflady :)

Awatar użytkownika
Kubuś XJ
menager wklejonych
Posty: 364
Rejestracja: śr 01 gru, 2010

Postautor: Kubuś XJ » pt 13 cze, 2014

o takie coś mi po głowie chodzi :

Obrazek

a w środek szuflady :)

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » pt 13 cze, 2014

Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » sob 14 cze, 2014

Zgadza się. Niestety wymagają też dostępu do większego zaplecza maszynowego - gilotyna do cięcia blachy np. taka (owszem, można ciąć nożycami i później młotkiem prostować), giętarka do blach, wiertarka. Do zrobienia zabudowy ze sklejki wystarczy ręczna piła i wiertarka. Pewnie dlatego większość idzie w sklejkę godząc się na większą masę.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » sob 14 cze, 2014

Gdybym robil sobie to tylko z alu. Zazwyczaj robi sie ja raz do jednego auta wiec mozna poswiecic troche wiecej czasu i kasy a wazy razem z wyposazeniem tyle co pusta z plyt mdf czy innej sklejki.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
Kubuś XJ
menager wklejonych
Posty: 364
Rejestracja: śr 01 gru, 2010

Postautor: Kubuś XJ » ndz 15 cze, 2014

no też się natknąłem na taki pomysł i muszę się zastanowić i pomyśleć. Wycinanie pewnie łączyło by się ze zleceniem jakiejś firmie, bo jak robić to porządnie

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10020
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » ndz 15 cze, 2014

Na amelinum się słabo śpi i amelinum jest zimne.
I konieczny jest jakiś materac, gąbka, etc.
Na płyte przykleisz wykładzine z dużego pokoju z podłogi i będzie git.
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » ndz 15 cze, 2014

Można zrobić jak w Ironmanie którego zacytował Gszyp, czyli górna ścianka zrobiona z płyty/sklejki.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
Kubuś XJ
menager wklejonych
Posty: 364
Rejestracja: śr 01 gru, 2010

Postautor: Kubuś XJ » ndz 15 cze, 2014

no ja też bym tak robił, że z góry płyta i ewentualnie, czołowa płyta szuflady z płyty. Stelaż amelinium.

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10020
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » ndz 15 cze, 2014

Kubuś XJ pisze:no ja też bym tak robił, że z góry płyta i ewentualnie, czołowa płyta szuflady z płyty. Stelaż amelinium.

Dobrze prawisz.
Stelaż z amelinun, a leżanka ze sklejki [12-15mm powinno załatwić problem Twego ciężaru] -ale to już niech Żurek szrajbnie, bo un się na tym podobno zna.


Choć i tak uważam,że spanie w aucie to pomysł chybiony.
Za duzo zamieszania, zmniejszona przestrzeń bagażowa i cały czas bałagan" w sypialni"
:690:
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4666
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » ndz 15 cze, 2014

prezes pisze:Choć i tak uważam,że spanie w aucie to pomysł chybiony.

Kwestia względna, jak jadę sam to wygodniej mi zatrzymać się gdziekolwiek, rozłożyć fotel na płasko i się zdrzemnąć. Odpada szukanie miejsca na rozstawienie namiotu, rozkładanie go, składanie, często czekanie aż wyschnie żeby go złożyć. Jadąc z rodziną nastawianie się na spanie w aucie to rzeczywiście mało ciekawe rozwiązanie. ...no chyba że ma się np. mitsu L300 ;-)
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10020
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » ndz 15 cze, 2014

Miałem na mysli spanie więcej niz jedna osoba. Np 2+1.
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » ndz 15 cze, 2014

można użyć też wodoodporną sklejkę o gęstości 360kg/m3 jest bardzo lekka ale droga,swego czasu zużyłem kilka tyś.m2 takiej sklejeczki a nie mam nawet kawałka :664: zwykła sklejka liściasta wodoodporna waży 720kg/m3
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

Wojtek N.
nawigator
Posty: 516
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Wojtek N. » wt 17 cze, 2014

[quote="gszyp"]można użyć też wodoodporną sklejkę o gęstości cyrka ebałt 360kg/m3 :688:
Prawdziwa sztuka kultury się nie boi.
XJ 93 Sport 5 x 0,5 l


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości