Strona 1 z 1

Zabudowa bagażnika

: czw 12 cze, 2014
autor: Kubuś XJ
Planuje zbudować sobie małą półkę na 2 szuflady, żeby wyrównać podłogę po złożeniu tylnych foteli. Materiał to na pewno sklejka pokryta jakąś wykładzinka i tu pojawia się moje pytanie jaka grubość sklejki wystarczy, żeby nie przesadzić z wagą :) ja myślałem o 10mm styknie?

Re: Zabudowa bagażnika

: czw 12 cze, 2014
autor: LSD
Kubuś XJ pisze:Planuje zbudować sobie małą półkę na 2 szuflady, żeby wyrównać podłogę po złożeniu tylnych foteli. Materiał to na pewno sklejka pokryta jakąś wykładzinka i tu pojawia się moje pytanie jaka grubość sklejki wystarczy, żeby nie przesadzić z wagą :) ja myślałem o 10mm styknie?


Wszystko zależy od wielkości tych szuflad i od tego czy zamierzasz na tym spać.
Cienką sklejkę też trudniej połączyć - np ścianki z podłogą. Trzeba stosować profile, kątowniki. Przy grubej sklejce można skręcać wkrętami bez kątowników.

Najlepiej zapytaj Darka - on już takie zabudowy robił.

: czw 12 cze, 2014
autor: Kubuś XJ
no właśnie pod spanie planowałem, a szuflady raczej na całą długość bagażnika co by się tam troszkę zmieściło :)

: pt 13 cze, 2014
autor: darek.z
Robiłem zabudowę z sklejki 18 mm. Nie jest ona najlżejsza ale nie potrzebowałem dodatkowych profili do łączeń, tylko wkręty (konfirmaty). W niektórych ściankach można zastosować np 12 mm.

Aluminium na pewno jest lżejsze.
Musisz przeliczyć wagę i cenę materiałów.

: pt 13 cze, 2014
autor: Tanto
...a ja jestem przekonany że z powodzeniem można też zastosować sklejkę 10 mm na wiele elementów, tam gdzie trzeba większej wytrzymałości to 12 mm. Testowałem łączenie pod kątem 90 st. konfirmatami o średnicy 5 mm dwóch kawałków sklejki 10 mm i wygląda to dość stabilnie. Niestety na chwilę obecną prace nad zabudową są wstrzymane i nie powiem jak to wygląda w praktyce.
Dobierając grubości materiału trzeba brać pod uwagę jak dany element będzie obciążany np. jak 'półka', przyjmijmy 1,5 m długości, która będzie używana do leżenia i będzie miała podparcie tylko na końcach, to musi być gruba żeby się nie ugięło; jak będą na tej długości np. 4 podpórki to wystarczy 12 mm. ...a te podpórki (ścianki skrzyni) to w ogóle mogą być cienkie itd.
Temat można rozbijać na atomy jak chce się zoptymalizować wagę (np. robiąc zabudowę do suzy), albo olać to i zrobić wszystko z 18 mm ;-)

: pt 13 cze, 2014
autor: Kubuś XJ
no to chyba na dół i górę dam 10mm, a 2 ścianki boczne i środkowa przegroda z 12mm. Pytanie z czego skręcić szuflady :)

: pt 13 cze, 2014
autor: Kubuś XJ
o takie coś mi po głowie chodzi :

Obrazek

a w środek szuflady :)

: pt 13 cze, 2014
autor: gszyp

: sob 14 cze, 2014
autor: Tanto
Zgadza się. Niestety wymagają też dostępu do większego zaplecza maszynowego - gilotyna do cięcia blachy np. taka (owszem, można ciąć nożycami i później młotkiem prostować), giętarka do blach, wiertarka. Do zrobienia zabudowy ze sklejki wystarczy ręczna piła i wiertarka. Pewnie dlatego większość idzie w sklejkę godząc się na większą masę.

: sob 14 cze, 2014
autor: miastek
Gdybym robil sobie to tylko z alu. Zazwyczaj robi sie ja raz do jednego auta wiec mozna poswiecic troche wiecej czasu i kasy a wazy razem z wyposazeniem tyle co pusta z plyt mdf czy innej sklejki.

: ndz 15 cze, 2014
autor: Kubuś XJ
no też się natknąłem na taki pomysł i muszę się zastanowić i pomyśleć. Wycinanie pewnie łączyło by się ze zleceniem jakiejś firmie, bo jak robić to porządnie

: ndz 15 cze, 2014
autor: prezes
Na amelinum się słabo śpi i amelinum jest zimne.
I konieczny jest jakiś materac, gąbka, etc.
Na płyte przykleisz wykładzine z dużego pokoju z podłogi i będzie git.

: ndz 15 cze, 2014
autor: Tanto
Można zrobić jak w Ironmanie którego zacytował Gszyp, czyli górna ścianka zrobiona z płyty/sklejki.

: ndz 15 cze, 2014
autor: Kubuś XJ
no ja też bym tak robił, że z góry płyta i ewentualnie, czołowa płyta szuflady z płyty. Stelaż amelinium.

: ndz 15 cze, 2014
autor: prezes
Kubuś XJ pisze:no ja też bym tak robił, że z góry płyta i ewentualnie, czołowa płyta szuflady z płyty. Stelaż amelinium.

Dobrze prawisz.
Stelaż z amelinun, a leżanka ze sklejki [12-15mm powinno załatwić problem Twego ciężaru] -ale to już niech Żurek szrajbnie, bo un się na tym podobno zna.


Choć i tak uważam,że spanie w aucie to pomysł chybiony.
Za duzo zamieszania, zmniejszona przestrzeń bagażowa i cały czas bałagan" w sypialni"
:690:

: ndz 15 cze, 2014
autor: Tanto
prezes pisze:Choć i tak uważam,że spanie w aucie to pomysł chybiony.

Kwestia względna, jak jadę sam to wygodniej mi zatrzymać się gdziekolwiek, rozłożyć fotel na płasko i się zdrzemnąć. Odpada szukanie miejsca na rozstawienie namiotu, rozkładanie go, składanie, często czekanie aż wyschnie żeby go złożyć. Jadąc z rodziną nastawianie się na spanie w aucie to rzeczywiście mało ciekawe rozwiązanie. ...no chyba że ma się np. mitsu L300 ;-)

: ndz 15 cze, 2014
autor: prezes
Miałem na mysli spanie więcej niz jedna osoba. Np 2+1.

: ndz 15 cze, 2014
autor: gszyp
można użyć też wodoodporną sklejkę o gęstości 360kg/m3 jest bardzo lekka ale droga,swego czasu zużyłem kilka tyś.m2 takiej sklejeczki a nie mam nawet kawałka :664: zwykła sklejka liściasta wodoodporna waży 720kg/m3

: wt 17 cze, 2014
autor: Wojtek N.
[quote="gszyp"]można użyć też wodoodporną sklejkę o gęstości cyrka ebałt 360kg/m3 :688: