wentylatory
wentylatory
Czy w Y61 4.2D zamieniać wisko na wentylatory elektryczne??
Najważniejsze - czy będą równie wydajne??
Proszę o wypowiedzi tylko osoby które mają wiedzę żeby porównać te rozwiązania.
Internet mogę sobie sam przeczytać
Najważniejsze - czy będą równie wydajne??
Proszę o wypowiedzi tylko osoby które mają wiedzę żeby porównać te rozwiązania.
Internet mogę sobie sam przeczytać
- prezes
- Prezes 4x4 Szczecin
- Posty: 10021
- Rejestracja: śr 14 lut, 2007
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
Najbardziej powinny Ci podejść wentylatory od T4.
Coś takiego
http://allegro.pl/wentylator-chlodnicy- ... 53586.html
Podobno robią robotę.
Ja miałem kiedyś w Hiszpanie elektryczny i robił robotę.
Tyle,ze mój był pojedyńczy.
Coś takiego
http://allegro.pl/wentylator-chlodnicy- ... 53586.html
Podobno robią robotę.
Ja miałem kiedyś w Hiszpanie elektryczny i robił robotę.
Tyle,ze mój był pojedyńczy.
prezes, po prostu prezes
- prezes
- Prezes 4x4 Szczecin
- Posty: 10021
- Rejestracja: śr 14 lut, 2007
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
Ja tam Żdzisław się nie znam -to wiesz.
Ale fabryki nie poprawiaj.
Kup dobre oryginalne wisko, nowa chłodnicę [nawet chińską] i ciesz się jazdą.
Mam taki sam silnik u siebie i jeździlismy w tych samych górach. Ale na pewno bym nie wstawiał elektryków.
elektryki to do zmot sie pcha, a Twój Patrol raczej do zmot to zaliczyć nie można.
Ale fabryki nie poprawiaj.
Kup dobre oryginalne wisko, nowa chłodnicę [nawet chińską] i ciesz się jazdą.
Mam taki sam silnik u siebie i jeździlismy w tych samych górach. Ale na pewno bym nie wstawiał elektryków.
elektryki to do zmot sie pcha, a Twój Patrol raczej do zmot to zaliczyć nie można.
prezes, po prostu prezes
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5832
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Z wyłączonym silnikiem to se możesz chłodzić chłodnice ba jak nie ma obiegu to i tak w silniku się będzie gotowało.
Co do elektryków to jedni chwalą drudzy nie.
Ja jestem zwolennikiem wisko a to dlatego że zawsze się kręci nawet jak się spierd.. to można zblokować i w tedy na pewno da radę. Elektryki są ok dopóki wszystko działa ale elementów które mogą się spierd... jest znacznie więcej. Spali się bezpiecznik, zawiesi lub spali przekaźnik, spali się silnik, poluzuje jakiś styk. O takie awarie nie trudno w aucie które często widzi wodę.
Układ w patrolu jest wystarczająco wydajny pod warunkiem że jest ogarnięty.
Podstawa to wymieniona chodnica, wisko i termostat.
I nie pisz że przecież działa.
Ja u siebie jak i u Piotrka przed wyjazdem poczyściłem chłodnice powymieniałem wiskozy i jakoś nam się te wybuchowe 2.8 nie pogotowały nawet pod górkę pod którą ja jedynce na reduktorze było ciężko, a 40 stopni w cieniu widziałem na termometrze kilka razy.
Na ten przykład patrol Roberta też mu się grzał mimo że wisko było nowe. Wymieniliśmy rdzeń w chodnicy i przestał się grzać. Niestety wiek robi swoje i taka chłodnica w kilkunastoletnim aucie ma prawo być w środku zajebana.
Co do elektryków to jedni chwalą drudzy nie.
Ja jestem zwolennikiem wisko a to dlatego że zawsze się kręci nawet jak się spierd.. to można zblokować i w tedy na pewno da radę. Elektryki są ok dopóki wszystko działa ale elementów które mogą się spierd... jest znacznie więcej. Spali się bezpiecznik, zawiesi lub spali przekaźnik, spali się silnik, poluzuje jakiś styk. O takie awarie nie trudno w aucie które często widzi wodę.
Układ w patrolu jest wystarczająco wydajny pod warunkiem że jest ogarnięty.
Podstawa to wymieniona chodnica, wisko i termostat.
I nie pisz że przecież działa.
Ja u siebie jak i u Piotrka przed wyjazdem poczyściłem chłodnice powymieniałem wiskozy i jakoś nam się te wybuchowe 2.8 nie pogotowały nawet pod górkę pod którą ja jedynce na reduktorze było ciężko, a 40 stopni w cieniu widziałem na termometrze kilka razy.
Na ten przykład patrol Roberta też mu się grzał mimo że wisko było nowe. Wymieniliśmy rdzeń w chodnicy i przestał się grzać. Niestety wiek robi swoje i taka chłodnica w kilkunastoletnim aucie ma prawo być w środku zajebana.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
prezes pisze: fabryki nie poprawiaj
Nawet prezio czasem powie coś mądrego
Miałem we jeepie wisko ,wywaliłem i założyłem elektryka ,wywaliłem elektryka i wróciłem do wisko .Sprawne wisko potrafi kamienie z ziemi podnosić
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"
WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/
WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5832
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Darek... pisze:gszyp pisze:Sprawne wisko potrafi kamienie z ziemi podnosić
jedyny problem- przed wjazdem w wodę trudno wyłączyć ...
Coś o tym wiem, w ciągu 6 miesięcy połamałem dwa wentylatory.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5832
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
U mnie "problem" jest taki, że jak auto postoi dłużej zgaszone lub na biegu jałowym to zapina się wisko i przez parędziesiąt sekund jest zapięte. Jeśli w tym czasie wjadę do wody to łamie mi łopaty. Wystarczy że przed wjazdem przytrzymam go chwilę na obrotach aż rozepnie się wisko i nic się nie dzieje.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
sprawne zapięte wisko słychać więc wystarczy zrobić jak Miastek napisał i się nic nie łamie a w wodzie na pewno się nie zapnie chyba że we wrzątku
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"
WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/
WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/
To że się kręci nie znaczy że działa,sprawne powinno się zapiąć na chwilę przy odpaleniu zimnego silnika a potem to wiadomo w zależności od temp. i sprawności układu chłodzenia,przy wisku ważną sprawą jest tunel między chłodnica a wiskiem ,jeżeli nawet brakuje kawałka to potrafi się nie zapinać
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"
WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/
WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5832
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Dokładnie. A u Abo tunel został dopasowany z 2.8 do 4.2 poprzez usunięcie elementów przeszkadzających w wyniku czego niewiele go zostało.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
- miastek
- V-ce prezes 4x4 szczecin
- Posty: 5832
- Rejestracja: czw 15 lut, 2007
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Nie.
Podczas jazdy wisko raczej nie powinno się włączać.
Jak połamałem łopaty ostatnim razem to jeździłem bez wentylatora z dwa tygodnie i z temperaturą nic się nie działo.
W czasie jazdy najważniejsza jest czystość chłodnicy zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. No i oczywiście nie pozasłaniana atrapa.
Podczas jazdy wisko raczej nie powinno się włączać.
Jak połamałem łopaty ostatnim razem to jeździłem bez wentylatora z dwa tygodnie i z temperaturą nic się nie działo.
W czasie jazdy najważniejsza jest czystość chłodnicy zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. No i oczywiście nie pozasłaniana atrapa.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler
Zostaje przy wisko
U mnie w "normalnych" warunkach nic się nie dzieje, co bym w PL nie robił.
Temperatura ani drgnie, wisko się nie załącza.
Muszą być spełnione dwa warunki jednocześnie - długi (bardzo długi) stromy podjazd przy minimalnej prędkości - takich w PL się raczej nie spotyka, nawet w górach.
Problem się robi jak silnik nazbiera ciepła i na dworze jest gorąco, wtedy już nie chce ostygnąć na wolnych obrotach, a wyłączyć nie można bo się gotuje.
U mnie w "normalnych" warunkach nic się nie dzieje, co bym w PL nie robił.
Temperatura ani drgnie, wisko się nie załącza.
Muszą być spełnione dwa warunki jednocześnie - długi (bardzo długi) stromy podjazd przy minimalnej prędkości - takich w PL się raczej nie spotyka, nawet w górach.
Problem się robi jak silnik nazbiera ciepła i na dworze jest gorąco, wtedy już nie chce ostygnąć na wolnych obrotach, a wyłączyć nie można bo się gotuje.
Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości