Strona 1 z 6

Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: śr 01 lut, 2017
autor: prezes
Dolozylem turbinę w Patrolu 4,2 d.
Silnik nadal ma "dobry dół" a od około 2200 rpm turbina dmucha jak szalona i czuć wtedy moc doładowania.
Zaczyna "wstawać" już od 1700rpm,lecz efekt jej roboty przychodzi ciut później.
Znacznie poprawiło się przyspieszenie na pierwszych trzech biegach.
Pojechałem na" odcinek testowy" na A6 od węzła Kijewo do Kołbaskowa i spowrotem.
Na tym odcinku jest sporo podjazdów często o "męczącym stopniu nachylenia" dla wolnossącego 4.2d.
Na każdym podjeździe prędkość mi nie spadła poniżej 120 km/h jedynie ostatni podjazd od Odry Zachodniej do Kołbaskowa prędkość na krótko spadła do 115km/h.
Prędkość maksymalna jaką dziś wykrecilem to145 km/h. Powinien do 150 się rozbujac.
Z całej operacji jestem na chwilę obecną zadowolony. Zobaczymy jak z trwałością.
Usługa została wykonana w sposób merytoryczny w Nieautoryzowanym Serwisie Nissana Opla i Bmw.

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: śr 01 lut, 2017
autor: ishimo
No to gratulejszyn za kolejny fajny mod w AirForce1 :)

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: śr 01 lut, 2017
autor: Jasiu
Teraz zostaje pancerz z blachy ryflowanej i łączność z satelitą wostok

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: czw 02 lut, 2017
autor: prezes
ziew

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: sob 25 mar, 2017
autor: miastek
https://youtu.be/VJxDMWZ0PP8

Patrol Grześka.
4.2D silvertop po uturbieniu z coolerem po regulacji dawki i doładowania z przelotowym wydechem 3 cale
W tej chwili najlepiej jadący 4.2D jakim jechałem
Na żywo brzmi przepięknie a w środku przyjemnie mruczy.
Wszystko wykonane własnoręcznie in Miastek&NolemonGarage
:cool:

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: ndz 26 mar, 2017
autor: waldekryba
Słyszałem już wczoraj opowieści, o tym co udało CI się Maciej uzyskać na Patrolu Grześka.
Do tej pory najlepiej brzmiącym Patrolem , bez przekory i lizania pupci był Twój , nigdy mi się nie znudzi jego gang.
I jeśli mówisz w ten sposób o Grześkowym Patrolu, to już nie mogę się doczekać aby go posłuchać .
Co do jechania auta to wszyscy znają moje zdanie że nie ma sensu .
Bo na trasie i tak prędkość przelotowa to około 100km/h i zużycie paliwa jest na tym samym poziomie co wolny ssak.
A w terenie to moment obrotowy karty rozdaje.
Dla przekory , i tak trochę kij w mrowisko wkładam , pytam się po co mi turbo ?
Przeca i tak nigdy nie będzie to auto wyścigowe ? Terenowe auto to jest , i najważniejsze aby terenowo dzielne było .
Jeśli ktoś chce mi powiedzieć , że bo tak chciałem , to ok rozumie , nie wnikam. Ale jeśli po to , aby w terenie lepiej robił , z wykorzystaniem auta w sposób taki jaki my je wykorzystujemy. ???????

Nie mogę się doczekać , aby Grzegorza Patrola posłuchać.

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: ndz 26 mar, 2017
autor: miastek
Ja osobiście patrolem w terenie robie może 10% przebiegu reszta to asfalt i nie rozwijam nim nadmiernych prędkości ale lubię jak reaguje na gaz przy przyspieszaniu.
Przy turbo moment obrotowy wzrasta bardziej niż moc i jest dostępny przy wyższych obrotach a nie znika przy niskich bynajmniej przy tej turbinie.
Waldziu jeden lubi córkę drugi teściowa dla mnie 4.2D jest mułem a z turbo jedzie naprawdę fajnie.
Jeden chce bo chce mocy drugi bo tak i już trzeci ma to w dupie.
Co kto woli.

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: ndz 26 mar, 2017
autor: Jerry_GR
Jeszcze raz obejrzałem. Brzmi elegancko. Chyba mi się podoba :-D

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: ndz 26 mar, 2017
autor: Darek...
uf... z niepokojem czekałem na "polski" przejazd kolejowy - kamerka spadnie czy nie :mrgreen:

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: ndz 26 mar, 2017
autor: prezes
Dźwięk bardzo ładny.
Też chcę taki wydech.

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: ndz 26 mar, 2017
autor: miastek
https://youtu.be/IPDEhEAoHPo

Ryba spytaj ich po co ci turbo
:-D

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: pn 27 mar, 2017
autor: miastek
No i co.
Pojeździli, paliwa wypalili i cisza.

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: wt 28 mar, 2017
autor: Jerry_GR
Myślałem, że nie można się tym chwalić :D
Co tu dużo mówić. Jest dobrze, a nawet... bardzo dobrze :cool:

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: wt 28 mar, 2017
autor: Abo
Miastek, czy skrzynię 4.2 da się dobrze dostosować do budy 61?
Skrzynia 3.0 mi nie odpowiada.

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: wt 28 mar, 2017
autor: prezes
Przychylam się do zdania Zdzisława.
Skrzynia 3.0 to chyba nie najlepszy wybór.
Zbyt często trzeba wachlować biegami.
Ale sam silnik i "zbieranie się" to jak najbardziej pozytywne odczucia, + 200 do zajebistości za efekty dzwiękowe.

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: wt 28 mar, 2017
autor: miastek
Tu was muszę zmartwić.
Skrzynia od 3.0 ma dłuższe biegi od 1 do 3 i krótszą 5 niż 4.2. Czwórka jest wszędzie taka sama.
Efekt wajchowania jest przez to , że silnik szybko wchodzi na obroty i łatwiej się rozpędza niż wasze.
Oczywiście możecie w to niewierzyc i twierdzić, że jest inaczej jak z tymi obrotami u prezesa ale liczby nie kłamią.

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: wt 28 mar, 2017
autor: Abo
Pozwoliłem sobie policzyć :-D

Założenie - te same koła i mosty.
Na żadnym biegu skrzynie 4.2 (do mostu 4.1) i 3.0 do 2004 roku (do mostu 4.38) nie różnią się więcej niż 2 km/h
(Skrzynia 3.0 po 2004 r chyba ma takie same przełożenia jak 4.2)
np. przy tej samej prędkości obrotowej na 5 biegu 4.2 jedzie 103,9 km/h a 3.0 jedzie 102,2 km/h
Efekt "dłuższej" i "krótszej" skrzyni wynika z zastosowanych przełożeń w mostach.

Czyli efekty są spowodowane czym innym.
Chyba że mam błędne dane z instrukcji.

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: wt 28 mar, 2017
autor: prezes
Efekt "dłuższych i krótszych" biegów można bardzo łatwo sprawdzić.
Podjedziemy kiedyś z Grzeskiem na długą prostą i wtedy się sprawdzi organoleptycznie
:)

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: wt 28 mar, 2017
autor: miastek
Abo ty masz wolniejsze mosty niż Grzesiek bo masz 4,625 z tym , że masz 35ki więc ogólnie wychodzi podobnie z lekką przewagą na kozusc dłuższych przełożeń u Grześka. U niego porostu nie trzeba czekać aż się rozpędzisz bo to już nastąpiło.

Re: Uturbienie 4,2 d w Patrolu-subiektywna opinia

: śr 29 mar, 2017
autor: Abo
Troszkę większa różnica
Jakby się komuś przydało - z teorii:
35" na mostach 4,625 to to samo co 31" na mostach 4,11
33" na mostach 4,11 to to samo co 37" na mostach 4,625 (moje)