Renowacja Nissana Patrola Y60

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10004
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: prezes » sob 14 wrz, 2019

Zdjęcia z renowacji i odbudowy znajdziecie w albumie na Facebooku " PROJEKT CZECH Y60 "

Nissan Patrol Y60 2.8 TD LONG z 1994 roku produkcji.

Założenia …

- Remont kapitalny całego pojazdu
Oczekiwania i specyfikacja napraw według klienta …
- remont blacharki nadwozia
- zmiana koloru nadwozia według podanych numerów kolorów przez klienta
- kompleksowa renowacja i odbudowa ramy
- wymiana silnika
- wymiana skrzyni biegów
- wymiana zbiornika paliwa na 153 litrowy aluminiowy
- budowa mostów portalowych na podstawie mostów Nissana Patrola Y61 3.0 DDTi z części dostarczonych przez Australiską firmę Marks4wd
- montaż przedniej blokady ARB razem z kompresorem ARB
- wymiana silnika 2.8 TD na nowy V8 6.5 L Am-General Peninsular o parametrach 325 hp , 800 Nm ( silnik Turbo Diesla zbudowany w technologi ceramicznej )
- montaż zderzaka przedniego
- montaż wyciągarki w zderzaku skrzynkowym
Escape EVO 12.500 lbs.
- montaż zderzaka tylnego z mocowaniem koła zapasowego
- montaż progów z blachą ryflowaną
- montaż wyciągarki w tylnym zderzaku Escape EVO 12.500 lbs.
- wymiana zawieszenia na dwu calowe Lovells HD dostarczonego przez Escape4x4
- wymiana tapicerki nadwozia z logo firmy klienta
Mniej więcej takie były założenia remontu tego pojazdu .

Autko trafiło do nas 08 lutego 2018 roku.
Jak przedstawiają zdjęcia samochód wprawdzie jeździł, ale był w tragicznym stanie technicznym jak i wizualnym po nieudolnej próbie naprawy blacharskiej.
Pracę rozpoczeliśmy od standardowego rozebrania samochodu na czynniki pierwsze , nadwozie trafiło do blacharni, a rama do pomieszczenia odbudowy i regeneracji ram.
Już na pierwszy rzut oka zobaczyliśmy, że nadwozie jest w dużo gorszym stanie niż zakładał klient jak i my.
Wymiany i naprawy wymagały praktycznie wszystkie element nadwozia: drzwi , błotniki , nadkola , progi , podłoga … wymienione zostały również wszystkie zawiasy drzwiowe na fabrycznie nowe itd.

Równolegle zaczeliśmy zamawiać potrzebne części …
- nowy silnik V8 z USA
- zestaw części do budowy mostów Portalowych ( nie mylcie Państwo ze zwolnicami ), który ma przełożenia 1:1, natomiast w firmie Marks4wd , której jesteśmy Dealerem można również zamówić Portale z innymi przełożeniami.
Po ciężkiej ponad miesięcznej pracy dwóch blacharzy udało nam się przywrócić stan fabryczny nadwozia Y60.
Równolegle dwóch innych pracowników przygotowywało ramę poprzez śrutowanie , naprawy , wzmocnienie belką tylnego mocowania gniazd sprężyn ,malowanie , zabezpieczenie antykorozyjne , ukłożenie nowych przewodów paliwowych , hamulcowych itd. Wszystkie elementy demontowalne ramy były wyśrutowane i pomalowane proszkowo.
Jednym słowem rama stawała się fabrycznie nowym produktem. Mosty napędowe zostały rozebrane , wyśrutowane , pomalowne proszkowo i przygotowane do montażu zestawu Portalowego.

W okolicach maja przyleciał w dużej skrzyni cały kompletny zestaw Portalowy z Australii.
Rozpoczeliśmy uzbrajanie i budowę całkowicie nowych mostów napędowych, zaczynając od każdego nowego łożyska , uszczelniacza , główek mostów ( wcześniej przygotowanych ) , oczywiście kule też zostały przygotowane.
Samo przygotowanie mostów Portalowych zajęło nam około 3 tygodni. Tutaj podziękowania należą się za pracę, zaangażowanie i złożenie całego zestawu naszemu Michasiowi “NYGUSOWI” :)2
Podsumujmy … nadwozie jest przygotowane do lakierowania , rama została uzbrojona , zostały zamontowane mosty , wały , zawieszenie , amortyzatory , aluminiowy zbiornik paliwa z osłoną o pojemności 153 litry itd.

Teraz czekaliśmy na wykonanie pracy przez naszego lakiernika.
Przygotowanie podłoża i dopieszczenie elementów blacharskich nadwozia było chyba najtrudniejszym zadaniem , ale nasz lakiernik ma prawie 30-sto letnie doświadczenie, jeżeli chodzi o dopieszczanie takich elementów szczególnie , że przez 15 lat zajmował się rewitalizacją samochodów zabytkowych.
Po prawie 2-3 miesiącach dopieszczania , szlifowania , głaskania nadwozie było gotowe do lakierowania.
Malowanie ze zmianą koloru odbyło się w kabinie lakierniczej , wszyscy z niecierpliwością czekaliśmy na efekt końcowy.
Nigdy nie zapomnę jak po raz pierwszy zobaczyłem pomalowane skończone nadwozie … efekt końcowy przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania , jestem skłonny powiedzieć, że nowe Mercedesy nie są tak dopracowane i gładkie jak to nadwozie i to nie jest tylko moje subiektywne odczucie tylko FAKT , coś fantastycznego , niesamowitego i niekonwecjonalnego. BRAWO SŁAWKU :)2

Ok , skończmy przeżywać i się ekscytować … to dopiero połowa pracy … jest przełom lipca i sierpnia 2018 roku.
Nadwozie trafiło na przygotowaną wcześniej nową ramę na kołach od …. Lexusa LX470 i wtedy okazało się, że mosty Portalowe mają roztaw śrub … Toyoty, ale o tym za chwilę.
Mamy już autko na kołach z gołym nadwoziem … przyszedł moment uzbrajania , praca zaczęła się od całkowitego wyciszenia gołej budy , łącznie z każdym zakamarkiem , przegrodą silnikową , dzwiami , nadkolami , dachem itd. Pierwsza warstwa to samoprzylepna wykładzina bitumiczna z izolacją cieplną , druga warstwa to również samoprzylepna specjalna gąbka 5-cio milimetrowa , która nie chłonie wody i rewelacyjnie wycisza wnętrze nadwozia.
W tym stanie Patrol trafił na stanowisko montażu silnikówV8 do Michasia, który wcześniej został uzbrojony według specyfikacji klienta w alternator o większym amperażu , zestaw sprzęgła kevlarowego itp. …

Po kolejnych 2 tygodniach silnik łącznie z zestawem montażowym Australijskiej firmy Marks4wd został zamontowany na swoim miejscu , pozostało wykonanie wiązki elektrycznej silnika i wpięcie go do wiązki głównej Patrola … notabene cała wiązka Patrola była zrobiona praktycznie od nowa , stare przewody przy demontażu rozpadały się elektrykom w rękach.
Miałem napisać kilka słów na temat felg … jak wcześniej już wspomniałem Portale są przygowane pod felgi od Toyoty … ale … teraz pozostaje wybór felg z odpowiednim dodatnim ET ponieważ zestaw portalowy mocno wysuwa koła po za obrys pojazdu , po konsultacjach z klientem i Elliotem z Marks4wd , wybór padł na firmę MOTO METAL z plusowym ET 50 felgą 9 na 17 cali.
Wbrew pozorom niby felgi są dostępne wszędzie … niby ?! a defakto szukaliśmy ich 2 miesiące i ostatecznie zostały zakupione w Niemczech. Temat felg zamknięty … uffff !

Jest już samochód z nową ramą , mostami , skrzynią , silnikiem V8 , pięknym wyciszonym nadwoziem z dwukolorowym lakierem … jednym słowem BAJKA , nieprzestawaliśmy się na niego patrzeć , oglądać i podziwiać … Państwo widzicie to na załączonych zdjęciach.
… I właśnie w tym momencie dotarło do nas, że … tego nowego Patrola Y60 będziemy musieli uzbroić w … stare podarte uszczelki drzwi , okien , ramki , zamki , silniczki szyb , uszczelkę przedniej szyby , ograniczniki drzwi , listwy progowe , listwy rynienek dachu itd itd itd … MASAKRA ☹
Staneliśmy na poważnym rozdrorzu … co teraz zrobić ? skąd części do samochodu, którego nie produkują od ponad 22 lat ???
Ok , robimy zebranie , przegadaliśmy temat z mechanikami i blacharzami , wykonaliśmy 40-sto minutowy telefon do klienta i … pada decyzja żeby znaleźć i kupić pełne nowe części potrzebne do uzbrojenia nadwozia łącznie z szybami , spinkami, listeweczkami , silniczkami szyb i millionem innych drobnych części … zajrzyjcie Państwo proszę do środka swoich Patroli , popatrzcie na zewnątrz i pomyślcie na spokojnie ile części jest potrzebnych do uzbrojenia go na gotowo … w tym momencie pomyśleliśmy z Andrzejem i Michałem, że nigdy nie uda nam się skończyć go uzbrajać ☹
Daliśmy sobie parę dni na zebranie myśli … w tym czasie chłopaki kończyli malować czarnym Raptorem zderzaki , progi rurowe i jakieś jeszcze drobne rzeczy …

Po tygodniu, może dwóch usiedliśmy do manuala Patrola Y60 z 1994 roku …
Wyobraźcie sobie, że strona po stronie , numer po numerze części, robiliśmy mozolnie listę części … od najmniejszej spinki ( tak tak , są oryginalne ) po szyby czy rynienki dachu, (nawet lampki oświetlenia wnętrza są nowe) i setki innych drobnych pierdół łącznie z nowym wyciszeniem maski silnika czy zestawem silniczków wycieraczek kończąc na sygnale dzwiękowym …
Po kilkunastu dniach i ponownym sprawdzeniu numerów wszystkich części zaczeło się wielkie internetowe polowanie na te części i wróciło światełko w tunelu ☺
Numer po numerze mozolnie wyszukiwaliśmy części , które znajdowały się … na całym świecie. Anglia , Australia, RPA , Emiraty Arabskie, Rosja , w niektórych krajach Ameryki Południowej … co dziwne kilka ważnych części znaleźliśmy w Izraelu no i oczywiście Japonia , jednak kupić coś z tego kraju graniczy z cudem …
Bardzo powoli przez okres jakiś 3 może 4 miesięcy przychodziły potrzebne nowe części do uzbrojenia nadwozia , udało nam się kupić wszystko , dosłownie wszystko , nawet podsufitkę , części wiązek elektrycznych , uszczelki, zamki, zawiasy, ramki z szybami bocznych tylnych szyb przesuwanych, listwy progowe, śruby, spinki, osłonę wewnętrzą maski , silniczki wycieraczek , silniczki do sterowana szybami bocznymi , nawet przednią listewkę gumową maski … naprawdę każdy najmniejszy detal.
Ogólnie lista z zamówionymi numerami ma około 30 stron.
Powoli pakietami i swoim systemem chłopaki zaczęli uzbrajać budę nowymi częściami.
Po 2 tygodniach nadwozie nabierało blasku fabrycznie nowego auta…

Jesteśmy w domu … w tym momencie wiedzieliśmy już, że skończenie Czecha to tylko kwestia czasu.
Po skompletowaniu części i złożeniu budy przyszedł czas na wykonanie tapicerki według oczekiwań klienta … całą tapicerkę wykonał nasz tapicer, z którym pracujemy już prawie 12 lat … zrobił to perfekcyjnie łącznie z haftem logo firmy klienta !
Zostało małe ale … nie dał rady okleić skórą deski rozdzielczej ponieważ jest bardziej skomplikowana niż w Y60 i po jakimś czasie zaczęłaby się rozklejać … znowu stajemy z pracami.

Nasz nadworny lakiernik Sławek, o którym już pisałem po kilku dniach przyszedł do nas ze swoimi przemyśleniami … malujemy deskę rozdzielczą specjalnymi farbami, górna część to kolor samochodu, a dolna to kolor skóry. Efekt widzicie sami i nie będę go komentował bo wyszedł … WOW !!
Klient zażyczył sobie nowego fajnego system nagłośnienia, który również zamontowaliśmy … fajnie gra i super brzmi 8)

No to KONIEC !!
Teraz pozostało nam wszystko sprawdzić , autko testowaliśmy przez kilka dni , obserwowaliśmy pracę mostów Portalowych (do 140 km/h nawet ich nie słychać)
Chcieliśmy żeby wyszły wszystkie wady i choroby wieku dziecięcego przed oddaniem go klientowi , notabene wszystko nam się udało.
Podsumowywując … efekt finalny przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania i jest on zasługą pracy całego zespołu Karłowicz4x4 bez wyjątku …
Samochód jest praktycznie fabrycznie nowy i doposażony we wszystko co klient sobie życzył.
Chciałbym Wam pokazać minę jego i jego rodziny jak na lawecie wjechaliśmy w Czechach na jego posesję …. ☺
WARTO BYŁO !!

Niestety jest jedno ale ... :-? i wnioski po tak rozległej rewitalizacji …
1.5 roku pracy , nerwów … o pieniądzach nawet nie wspominam , jest to chyba ostatni tak odbudowany przez nas Patrol Y60 , napewno jedyny w Polsce jak nie w Europie. Zapytacie dlaczego ?! … nie chcemy jeszcze raz przechodzić przez etap szukania , kupowania i zamawiania części ( chodzi mi tutaj o nowe części do uzbrojenia nadwozia ).
Efekt końcowy i przebieg wszystkich etapów prac możecie Państwo obejrzeć na zdjęciach , które postaram się wkleić chronologicznie.

BARDZO serdecznie dziękujemy wszystkim , którzy kibicowali nam przy tym projekcie :)2

Tekst skopiowany z Forum Rajdy4x4
Autorem jest Igor v8
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10004
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: prezes » sob 14 wrz, 2019

Na FB jest film, ale niestety moje umiejętności informatyczne kończą się na skopiowaniu z Chermolowego forum i wklejeniu na naszym forum.
prezes, po prostu prezes

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3910
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: Darek... » sob 14 wrz, 2019

poznałem ludzi , którzy honkera tak robili ... kasa i czas poświęcony, pozwala mieć wątpliwości co do stanu umysłu wspomnianych .
Honker 2324

waldekryba
4X4 Szczecin
Posty: 5429
Rejestracja: pt 28 sty, 2011

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: waldekryba » ndz 15 wrz, 2019

Zdjęcia Draniu zapodawaj .

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5830
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: miastek » ndz 15 wrz, 2019

Darek... pisze:poznałem ludzi , którzy honkera tak robili ... kasa i czas poświęcony, pozwala mieć wątpliwości co do stanu umysłu wspomnianych .

No dokładnie. Gdzie sens i logika?
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10004
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: prezes » ndz 15 wrz, 2019

Już to pisałem u Chermola.
Własciciel miał marzenie, ma kasę no i je realizuje.
Kto bogatemu zabroni.
Piza tym, sam offroad jak wiecie, jest sztuką wyrzucania pieniędzy w błoto
:-D
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5830
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: miastek » ndz 15 wrz, 2019

Nie no jasne, jak komuś się przelewa...
Dla mnie po prostu patrol to nie jest jakiś biały kruk...
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10004
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: prezes » ndz 15 wrz, 2019

Ja tak skromie liczę, że ten projekt kosztował ze 130 tysięcy.
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
Butchesky
4X4 Szczecin
Posty: 3828
Rejestracja: śr 03 maja, 2017
Lokalizacja: Sz-n

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: Butchesky » ndz 15 wrz, 2019

miastek pisze:No dokładnie. Gdzie sens i logika?


...powiedział ten, który ma namiot na gablocie za 50.000€łro... :-D
Y61 ląg ;)
yksehctuB

Awatar użytkownika
ishimo
4X4 Szczecin
Posty: 4250
Rejestracja: ndz 13 lis, 2011
Lokalizacja: Szczecin

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: ishimo » ndz 15 wrz, 2019

Karłowicz lubi takie projekt. Ma miejsce i możliwość ale sensu w tym nie widzę tym bardziej że wóz jest paskudny i głupota jest to ze wóz który wzięli do oroejtku to był totalny gruz wylowiony z rzeki. Nie rokujacy dawca. Wydaje mi się to trochę pokazowka bo każdy by powiedział że kupując zdrowego dawce połowa roboty blacharsko lakierniczej odpada

prezes pisze:Ja tak skromie liczę, że ten projekt kosztował ze 130 tysięcy.

Więcej. Mosty portalowe od kangurow kosztowały również majątek.
Nissan Patrol GQ

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10004
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: prezes » pn 18 sty, 2021

Remont ramy
https://youtu.be/VR0y90Cqz2U

Ciut mi się nie podoba komentarz Patryka, ale cóż.
Business is busines
prezes, po prostu prezes

Kozieradka
Jestem tu nowy/a
Posty: 3
Rejestracja: sob 13 mar, 2021

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: Kozieradka » sob 13 mar, 2021

prezes pisze:Remont ramy
https://youtu.be/VR0y90Cqz2U

Ciut mi się nie podoba komentarz Patryka, ale cóż.
Business is busines


Czy jest w tym coś obraźliwego dla kogokolwiek ?
Chyba nie ...
Zbytnia szczerość ?

Awatar użytkownika
ishimo
4X4 Szczecin
Posty: 4250
Rejestracja: ndz 13 lis, 2011
Lokalizacja: Szczecin

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: ishimo » pn 15 mar, 2021

Kozieradka pisze:
prezes pisze:Remont ramy
https://youtu.be/VR0y90Cqz2U

Ciut mi się nie podoba komentarz Patryka, ale cóż.
Business is busines


Czy jest w tym coś obraźliwego dla kogokolwiek ?
Chyba nie ...
Zbytnia szczerość ?


Jak się przychodzi w towarzystwo wypada się przywitać :568:
Nissan Patrol GQ

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10004
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: prezes » pn 15 mar, 2021

A to jakiś automat ?
prezes, po prostu prezes

Kozieradka
Jestem tu nowy/a
Posty: 3
Rejestracja: sob 13 mar, 2021

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: Kozieradka » pn 15 mar, 2021

ishimo pisze:
Kozieradka pisze:
prezes pisze:Remont ramy
https://youtu.be/VR0y90Cqz2U

Ciut mi się nie podoba komentarz Patryka, ale cóż.
Business is busines


Czy jest w tym coś obraźliwego dla kogokolwiek ?
Chyba nie ...
Zbytnia szczerość ?


Jak się przychodzi w towarzystwo wypada się przywitać :568:


dzień dobry

jestem Krystian, jestem uzależniony od 13 lat
naprawiam swój samochód u Patryka i dlatego pozwoliłem sobie napisać jak wyżej, mało tego to pierwszy swój samochód robiłem u niego 8 lat temu .
Rzeczywiście facet jest czasem zbyt szczery ale do pewnej granicy, ma wyczucie i kulturę, choć łacinę też zna dobrze nadwyraz :-D , mieliśmy spięcia ale z całym szacunkiem wolę czekać u niego długo, robi chyba najdłużej ze wszystkich, miewa zastoje jakby był malarzem czy poetą ale bezwzględnie warto czekać a pieniądze wydane u niego są dobrze wydanymi bo robi na prawdę konkretnie i daje długie gwarancje na to co robi, chyba jako jedyny takie długie ....
Czuję się trochę winny powstania tego filmu ponieważ ja do tego go namawiałem, dość długo, żeby nagrał konkretny film i wyłożył kawę na ławę .

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10004
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: prezes » pn 15 mar, 2021

No widzisz, w filmie Patryka nie pasuje mi jego traktowanie innych jak leszczy. I tylko on najlepiej potrafi spawać i pracować ze stalą. W tym najlepiej remontuje ramy.
Ciut pokory i skromności.
To wszystko w temacie.
prezes, po prostu prezes

Kozieradka
Jestem tu nowy/a
Posty: 3
Rejestracja: sob 13 mar, 2021

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: Kozieradka » pn 15 mar, 2021

prezes pisze:No widzisz, w filmie Patryka nie pasuje mi jego traktowanie innych jak leszczy. I tylko on najlepiej potrafi spawać i pracować ze stalą. W tym najlepiej remontuje ramy.
Ciut pokory i skromności.
To wszystko w temacie.


Nie mogę się z tym zgodzić, że nie ma pokory w sobie, wobec żelaza uważam że ma, po drugie :
- gdzie tam on mówi, że jest najlepszy i najwspanialszy ?
nic takiego tam nie widziałem i nie słyszałem
Jako technolog, który przepracował 30 lat w zakładach zbrojeniowych, które zajmują się głównie żelazem, jednoznacznie stwierdzam, że śmiało mógłby powiedzieć - jestem najlepszy, bo nikt nie robi tego tak skrupulatnie i nie daje takich okresów gwarancyjnych a zanim trafiłem te kilka lat temu do niego dużo się naoglądałem renomowanych firm i ich prac :570:

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10004
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: prezes » pn 15 mar, 2021

Cudownie
:one:
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
diablom
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 60
Rejestracja: pn 11 gru, 2017
Lokalizacja: Szczecin

Re: Renowacja Nissana Patrola Y60

Postautor: diablom » pn 04 paź, 2021

Przypomniala mi sie mala anegdota jak jeden Pan z Rumuni chcial powiedziec ALL The BEST a powiedzial I'M the BEST.
Po tygodniu wspolpracy z Rumunem stwierdzilem ze napewno chcial powiedziec ALL THE BEST ;]
ex.patrol k160 3.3 td, y61 long ex zd30


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości