amorki hydrauliczno pneumatyczne

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
hans
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 149
Rejestracja: sob 21 kwie, 2007
Lokalizacja: 4x4 zachodniopomorskie

amorki hydrauliczno pneumatyczne

Postautor: hans » śr 05 mar, 2008

Witajcie. Mam takie pytanie. Z uwagi, że mam drążkowachaczowca i postanowiłem go podnieść nie tylko poprzez podkręcenie drążków wpadłem na pewien szalony pomysł, z którym zgodził sie mój znajomy mechanik cudotwórca:):)
Otóż wpadliśmy razem na pomysł by z przodu zamiast zwykłych amortyzatorów skrętnych założyć hydrauliczno pneumatyczne amortyzatory ad ciężarówki MAN. Otóż wg. wyliczeń auto po maksymalnym "napompowaniu" amorka poszło by w górę ok 20cm:):)
Instalacja pneumatyczna nie byłaby taka trudna do wykonania.
Co sądzicie o tym pomyśle?
:twisted:
Jeżeli nie jesteś w stanie naprawić czegoś za pomocą młotka, to pewnie
masz do czynienia z usterką elektryczną.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 05 mar, 2008

po piewsze co to sa "amortyzatory skretne" i gdzie ty je masz
po drugie auto powinno sie podniesc tylko tyle i le trzeba zeby opony sie zmiescily i nie obcieraly
po trzecie ty chyba masz frontere a ona z przodu ma niezalezne zawieszenie i musisz wiedziec ze gdy podnosic ten rodzaj zawiechy przeguby zaczynaja pracowac tak jak bys mial caly czas skrecone kola a to drastycznie obniza ich trwalosc
ale na bulwar moze byc
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
hans
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 149
Rejestracja: sob 21 kwie, 2007
Lokalizacja: 4x4 zachodniopomorskie

Postautor: hans » śr 05 mar, 2008

amortyzatory skrętne... gdzie je mam:)??? pokaże ci w Goleniowie jak będziesz w sobotę:). A mam je tam gdzie w płaskich jest zwykły amorek otoczony sprężyną i złożony w całość. U mnie jest sam amortyzator... u góry mocowany do budy u dołu do wahacza. I właśnie to się zwie amortyzator skrętny :twisted: tak mi wytłumaczył gość w serwisie ŁOPLA gdy próbowałem kiedyś coś ustalić...
Ostatnio zmieniony śr 05 mar, 2008 przez hans, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeżeli nie jesteś w stanie naprawić czegoś za pomocą młotka, to pewnie

masz do czynienia z usterką elektryczną.

Awatar użytkownika
hans
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 149
Rejestracja: sob 21 kwie, 2007
Lokalizacja: 4x4 zachodniopomorskie

Postautor: hans » śr 05 mar, 2008

miastek pisze:ale na bulwar moze byc


:twisted: :twisted:
Jeżeli nie jesteś w stanie naprawić czegoś za pomocą młotka, to pewnie

masz do czynienia z usterką elektryczną.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 05 mar, 2008

tak u ciebie jest sam amortyzator :!:
a skretne to masz drazki ktore sa elementem resorujacym
oczywiscie mozna zastosowac amortyzatory ktore opisales Opel nawet seryjnie montowal takie cuda w niektorych wersjach Omegi i mialy one naprawde duuuzy skok :shock:
nie byl bys prekursorem takiego rozwiazania w off-roadzie (niesprawdzalo sie z powodu zbyt wielu elementow mogacych zawiezc w ciezkim terenie)
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 05 mar, 2008

thor88 pisze:: tak mi wytłumaczył gość w serwisie ŁOPLA gdy próbowałem kiedyś coś ustalić...


powiedz tylko w ktorym :shock:
kur........ nie wierze
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
hans
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 149
Rejestracja: sob 21 kwie, 2007
Lokalizacja: 4x4 zachodniopomorskie

Postautor: hans » śr 05 mar, 2008

no wiesz... nie powiem w którym ale w sumie serwis z punktem części zamiennych jest jeden... na Mieszka...

ale po twojej reakcji na nazwę "amortyzator skrętny" oświadczam, że już jej nie będę używał... chyba, że w dziale humor :lol: :lol:
Jeżeli nie jesteś w stanie naprawić czegoś za pomocą młotka, to pewnie

masz do czynienia z usterką elektryczną.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Re: amorki hydrauliczno pneumatyczne

Postautor: LSD » śr 05 mar, 2008

...a widziałeś kiedyś wywrotkę Tatra bez ładunku?

Po podniesieniu 20 cm frotki na drążkach koła przednie będą stały dokładnie tak jak w Tatrze czyli V :lol: Poza tym przy maksymalnym podniesieniu nie będzie żadnego skoku zawieszenia.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 05 mar, 2008

nie no sa dwa jest jeszcze na struga
albo cos zle zrozumiales albo ktos jutro bedzie mial przesrane :evil:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
hans
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 149
Rejestracja: sob 21 kwie, 2007
Lokalizacja: 4x4 zachodniopomorskie

Postautor: hans » śr 05 mar, 2008

to co radzicie panowie... no poza wymianą na inne auto:)
Jeżeli nie jesteś w stanie naprawić czegoś za pomocą młotka, to pewnie

masz do czynienia z usterką elektryczną.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 05 mar, 2008

powiedz czego ci brakuje przswitu, obcieraja opony, lepszego wygladu :?:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
hans
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 149
Rejestracja: sob 21 kwie, 2007
Lokalizacja: 4x4 zachodniopomorskie

Postautor: hans » śr 05 mar, 2008

HEH... myślę, że jutro to bez sensu bo info to otrzymałem juz dawno... około roku temu jak kupiłem moje czarne pudło :twisted: . Dzwoniłem wtedy bo chciałem się dowiedzieć jakie są koszty amorków gdybym chciał wymieniać a jakiś ziom mi, czy chodzi mi o amortyzatory skrętne. Zgłupiałem i spytałem go czy to są jakieś dodatkowe amorki na przód a on mi, że nie. Nawet już nie pamiętam jaką cenę mi podał... w głowie mi zostało tylko to, że są "skrętne"

PS. Czyżbyś był szefem wszystkich szefów w serwisie ŁOPLA??? jeśli tak to spadłeś mi z nieba bo wiele części do mojego pędzidła mogę dostać wyłącznie w serwisie. Np. ostatnio uszczelkę na ataku mostu musiałem właśnie ściągać przez serwis...
Jeżeli nie jesteś w stanie naprawić czegoś za pomocą młotka, to pewnie

masz do czynienia z usterką elektryczną.

Awatar użytkownika
hans
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 149
Rejestracja: sob 21 kwie, 2007
Lokalizacja: 4x4 zachodniopomorskie

Postautor: hans » śr 05 mar, 2008

prześwitu... wyłącznie prześwitu... nic nie obciera.
Jeżeli nie jesteś w stanie naprawić czegoś za pomocą młotka, to pewnie

masz do czynienia z usterką elektryczną.

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 05 mar, 2008

Podnieś 5 cm na drążkach i do tego budę nad ramę o kolejne 5 cm.
To pozwoli Ci zamontować bezstresowo opony 32 lub nawet 33". Pytanie tylko, czy napęd Frotki to wytrzyma.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 05 mar, 2008

thor88 pisze:HEH... myślę, że jutro to bez sensu bo info to otrzymałem juz dawno... około roku temu jak kupiłem moje czarne pudło :twisted: . Dzwoniłem wtedy bo chciałem się dowiedzieć jakie są koszty amorków gdybym chciał wymieniać a jakiś ziom mi, czy chodzi mi o amortyzatory skrętne. Zgłupiałem i spytałem go czy to są jakieś dodatkowe amorki na przód a on mi, że nie. Nawet już nie pamiętam jaką cenę mi podał... w głowie mi zostało tylko to, że są "skrętne"

PS. Czyżbyś był szefem wszystkich szefów w serwisie ŁOPLA??? jeśli tak to spadłeś mi z nieba bo wiele części do mojego pędzidła mogę dostać wyłącznie w serwisie. Np. ostatnio uszczelkę na ataku mostu musiałem właśnie ściągać przez serwis...


jesli przez telefon ci tak powiedzieli to nie dziwi mnie to ( banda idiotów )

jak bedziesz cos potrzebowal to daj znac na priv cos pomyslimy :wink:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
hans
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 149
Rejestracja: sob 21 kwie, 2007
Lokalizacja: 4x4 zachodniopomorskie

Postautor: hans » śr 05 mar, 2008

dobrze wiedzieć:) na pewno będę pamiętał. A co do podnoszenia budy... to będę potrzebował namiarów na dobry warsztat, który nie wychodzi z założenia, że podnieść można tylko patrole i samuraie...
Mógłbym też to zrobić sam gdyby ktoś mi wytłumaczył co i jak bo miejsce i kanał posiadam:):)
Jeżeli nie jesteś w stanie naprawić czegoś za pomocą młotka, to pewnie

masz do czynienia z usterką elektryczną.

Awatar użytkownika
Miras
Młodszy grabarz
Posty: 248
Rejestracja: pt 14 gru, 2007
Lokalizacja: Modrzewie pod Goleniowem
Kontaktowanie:

Postautor: Miras » śr 05 mar, 2008

thor88 pisze:dobrze wiedzieć:) na pewno będę pamiętał. A co do podnoszenia budy... to będę potrzebował namiarów na dobry warsztat, który nie wychodzi z założenia, że podnieść można tylko patrole i samuraie...
Mógłbym też to zrobić sam gdyby ktoś mi wytłumaczył co i jak bo miejsce i kanał posiadam:):)


Ja to robiłem na Osowie.
ul. Miodowa
kowal - pytaj o Rafała. :D
091 426 14 39

Awatar użytkownika
hans
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 149
Rejestracja: sob 21 kwie, 2007
Lokalizacja: 4x4 zachodniopomorskie

Postautor: hans » śr 05 mar, 2008

będę pytał... tylko pamiętam jak mówiłeś, że bardzo portfel cię bolał jak tam wyciągałeś potem: :twisted:
Jeżeli nie jesteś w stanie naprawić czegoś za pomocą młotka, to pewnie

masz do czynienia z usterką elektryczną.

Awatar użytkownika
Miras
Młodszy grabarz
Posty: 248
Rejestracja: pt 14 gru, 2007
Lokalizacja: Modrzewie pod Goleniowem
Kontaktowanie:

Postautor: Miras » śr 05 mar, 2008

thor88 pisze:będę pytał... tylko pamiętam jak mówiłeś, że bardzo portfel cię bolał jak tam wyciągałeś potem: :twisted:


Jak masz dostęp do kanału + jakiś wyciąg, to zrobisz to sam.
Pogadamy w sobotę. :D

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » czw 06 mar, 2008

Thor, słuchaj.
Nie wiem czy jeżdziłesz juz swoim Oplem w terenie, a jeżeli tak, to w jakim ?
Ale !
Żeby zacząć motać auto, musisz najpierw zadac sobie pytanie CO MASZ ZAMIAR TYM ZMOTANYM AUTEM ROBIĆ ?
Bo jeżeli turystyka -to na sisiorek Ci lifty budy, i mega prześwit ?
jeżeli rajdy przeprawowe to jedź sprawdź, ile ci brakuje prześwitu
jeżeli RMPST to wypierdol wszystko z fury,weź w rękę flexa i odchudź auto wspawaj klatkę i wsadź opony kołkowe
jeżeli do lansu, to mocno wyliftowny samochód jest kiepski, bo panny wąskich spódniczkach nie wsiądą -za wysoko.
Pamietaj, nie zrobisz autka uniwersalnego, tzn zajebistego w trudnym terenie, wyprawowego, rmpstowej wyscigówki i lansbudy w jednym.
Znajomy ma zrobionego Terrano [podobna konstrukcja] jako wyprawówkę na 33" eMTekach i sobie bardzo autko chwali. Ale ma w nim 3.0 V6 8)
prezes, po prostu prezes


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości