amorki hydrauliczno pneumatyczne

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
hans
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 149
Rejestracja: sob 21 kwie, 2007
Lokalizacja: 4x4 zachodniopomorskie

Postautor: hans » pt 07 mar, 2008

Panie prezes... mam nadzieję, że na następną ściemę w końcu dojadę i spokojnie pogadamy. A brakuje mi prześwitu... i wiem co to jest prześwit i po co jest :twisted:
Jeżeli nie jesteś w stanie naprawić czegoś za pomocą młotka, to pewnie
masz do czynienia z usterką elektryczną.

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » pt 07 mar, 2008

A czy ja gdzies poddałem pod wątpliwość twój brak wiedzy dot kwesti "co to jest prześwit ?"
Czytaj ze zrzumieniem proszę.

Zwiekszenie prześwitu [żebys był zadowolony] w drążko-wahaczowcu nie jest takie banalnie proste jak w autach ze sztywnymi mostami.
Najprostrzym wyjsciem jest podkręcenie na drążkach skrętnych, ale to wyjscie jest tylko półśrodkiem. Niestety. Ponieważ wkręcając śrube do końca, owszem podniesiesz auto do góry, ale stracisz mozliwośc wykrzyzu. I wtedy spodziewaj sie sytuacji takiej,ze na duzych wykrzyżach jedno kółko będzie sie kręciło w powietrzu.
Najlepszym wyjściem jest zastosowanie specjalnego "kitu" do opuszczania przedniego napedu, lecz jest to dość droga zabawa. Kolega robił to w Toyocie. Kupa roboty, kupa kasy ale efekt zadowalający.
Mozesz tez wsadzić do auta opony np 33". Przeswit troche zwiększysz. Ale takich opon nie zmiescisz w nadkolach i znów wraca sprawa opuszczania przedniego "mostu"
Możesz równiesz kombinowac z wydłużaniem wahaczy.
I pamietaj, ze jeżeli sporo dzwigniesz autko na zawieszeniu, stracisz komfort jazdy !!
Masz w tej chwili przyjemny "dupowozik" i proponuje ci [oczywiście jeżeli pozwolisz] po prostu naucz sie jeżdzić takim jaki jest teraz. I w tej chwili wcale nie ironizuję. Mówie powaznie. Przy oponach MT z "jakotakim" prześwitem mozesz tez wiele zdziałać. Tylko troche techniki i znajomości mozliwości samochodu.
Tu masz walki ludzi z liftem w Oplach

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
prezes, po prostu prezes

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1571
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » sob 08 mar, 2008

thor88 pisze:prześwitu... wyłącznie prześwitu... nic nie obciera.

Podnosząc do góry na budzie lub na zawieszeniu nie zwiększysz prześwitu.
O ile prześwit dla Ciebie to to samo co dla mnie.

Awatar użytkownika
hans
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 149
Rejestracja: sob 21 kwie, 2007
Lokalizacja: 4x4 zachodniopomorskie

Postautor: hans » pt 14 mar, 2008

dziękuję wszystkim za rady. Najłatwiejszym wyjściem okazało się sprzedanie Frontery... teraz będę was męczył pytaniami dotyczącymi albo Patrola Hiszpana albo Land Cruisera LJ70
Jeżeli nie jesteś w stanie naprawić czegoś za pomocą młotka, to pewnie

masz do czynienia z usterką elektryczną.

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » pt 14 mar, 2008

Z tego porównania to znacznie lepiej wychodzi Hiszpan niz Toyota.
Wiem, bo sam przebyłem tą drogę.
Zacząlem od auta "pseudoterenowego", potem była Toyota i wreżcie skończyłem na Hiszpanie [do tej pory najlepszy wybór].
Ale czas na zmianę, bo juz nie bawi mnie upalanie i czas na inny styl offroadu.
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
qsma
Weteran bezdrozy
Posty: 3018
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: qsma » sob 15 mar, 2008

Hiszpan, a w szczególności motorówka :one:
patrol GRRRRRRR 4,2 +35 BFG MT

http://www.martechszczecin.pl

Awatar użytkownika
Andrzey
4X4 Szczecin
Posty: 1272
Rejestracja: pn 05 mar, 2007
Lokalizacja: www

Postautor: Andrzey » sob 15 mar, 2008

Jasiu pisze:Podnosząc do góry(...) na zawieszeniu nie zwiększysz prześwitu.

Nie będę pisał o podnoszeniu w dół, bo zaraz będzie wrzask, że się czepiam, ale co innego się zyskuje poprzez lift zawieszenia jak nie prześwit? Przecież wiadomo, że za tym idą większe koła.
I nie gadać mi tu o mostach portalowych :mrgreen:
Jeśli coś się nie daje naprawić, to znaczy, że nie było zepsute.

4.2 DONKEY


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości