wszystko o przeróbkach wyspiarzy GR 4,2

Dział warsztat i już :)
Awatar użytkownika
kogut
nawigator
Posty: 557
Rejestracja: pn 04 lut, 2008
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: kogut » śr 04 cze, 2008

czemu wy sie tak zakochaliscie w tym 4.2 ???? oco chodzi :shock: :shock: :shock: co bedziecie nimi robic :?: :?:

Darek...
ADMINISTRATOR
Posty: 3911
Rejestracja: ndz 11 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Darek... » śr 04 cze, 2008

kogut pisze:czemu wy sie tak zakochaliscie w tym 4.2 ???? oco chodzi :shock: :shock: :shock: co bedziecie nimi robic :?: :?:


całkiem dobre pytanie :roll: :lol:
Honker 2324

Awatar użytkownika
Tamlin
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 758
Rejestracja: śr 07 mar, 2007
Lokalizacja: Strachocin/Stargard

Postautor: Tamlin » śr 04 cze, 2008

Ostatnio wyciągałem autka do crescha, bo siadły na podwoziu i dwa inne nie dały rady i man'a z hds'em który zakopał się w Marianowie :622:

Ten dźwięk i kultura pracy, a poza tym nie stać mnie na naprawę 2,8 :621:
Nie pozwól aby praca zdominowała całe twoje życie.
Maleństwo Gr LOOOONG

Awatar użytkownika
BOGUTEK
menager wklejonych
Posty: 379
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007
Lokalizacja: STARGARD

Postautor: BOGUTEK » śr 04 cze, 2008

Jako,że rozpocząłem już operacje przeszczepu z 2.8 na 4.2 to sie podepne pod temat.
wymieniam dlatego bo:
chcę kopac rowy pod światłowody tak jak Iras :!: :!: :lol:
chce przestać słuchać docinków na temat maski wygietej przez krzywą głowice :lol:
chce zapomniec o wymianie rozrzadu :shock:
chce przestac ciągle wpatrywac sie we wskaznik temperatury :x
chce mieć 4.2d i potem pokombinowac z montażem turbiny i 8)
chce..... :roll:
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)
www.4x4-zachodniopomorskie.pl




DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ

Awatar użytkownika
Willi
nawigator
Posty: 554
Rejestracja: wt 11 gru, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Willi » śr 04 cze, 2008

Tamlin pisze:Ostatnio wyciągałem autka do crescha, bo siadły na podwoziu i dwa inne nie dały rady i man'a z hds'em który zakopał się w Marianowie :622:

Ten dźwięk i kultura pracy, a poza tym nie stać mnie na naprawę 2,8 :621:


:shock: a 4,2 się nie psują , czy części do 4,2 są tańsze???
autobusy i tramwaje.... GR Long

Awatar użytkownika
BOGUTEK
menager wklejonych
Posty: 379
Rejestracja: ndz 16 gru, 2007
Lokalizacja: STARGARD

Postautor: BOGUTEK » śr 04 cze, 2008

Nie padają głowice i rozrząd jest bezobsługowy ( koła zębate )
To bardzo odporny silnik na wysokie temperatury
Mężczyzni nigdy nie dorastają , tylko im zabawki drożeją...( cyt.)

www.4x4-zachodniopomorskie.pl









DBAŁOŚC O DOBRE IMIĘ SRODOWISKA OFF ROAD POWINNA BYC PRIORYTETEM NASZYCH DZIAŁAŃ

hajdi
Starszy podawacz kinetyka
Posty: 155
Rejestracja: wt 13 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: hajdi » śr 04 cze, 2008

Tak tak i jest w nim wogole wszystko co naj...... .
Jeszcze nie zrobili silnika ktory bylby calkowicie idiotoodporny ,to ze akurat 2,8 ma drobna wade z głowica (ktora przy odpowiedniej eksploatacji i dbaniu o pare pierduł wcale nie jest taka wybuchowa ) nie oznacza ze 4,2 bije go na głowe.to jest silnik wolnossacy i w gornym zakresie obrotow gdzie 2,8 jeszcze ciagnie na turbinie ten juz zdycha, takze zegnajcie dlugie piaszczyste podjazdy a witaj nauko jazdy mułowatym dizlem.A jak widac po tym co pisza uzytkownicy wcale mało nie pali ,ceny oleju sa takie jak bezyny to po co sie meczyc z dizlem?
H1 sie sklada

Awatar użytkownika
iras
menager wklejonych
Posty: 407
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: goleniow

Postautor: iras » czw 05 cze, 2008

hajdi pisze:
Jeszcze nie zrobili silnika ktory bylby calkowicie idiotoodporny


zrobili 3.3 ja jestem tego najlepszym przykladem :lol: :lol: :lol:

fakt ze na dlugich podjazdach slabiutko jest ale jeszcze chyba zadne auto nie dostalo tak w pizde jak moje <zassal wody jazda caly czas na pelnych obrotach ,bez oleju,bez wody w chlodnicy,mogl bym tak wymieniac i wymianiac>i to dalej chodzi i ladnie pali.troche zaczol kopcic :cry: ale to akurat mam gleboko... :lol: :lol: :lol:

PIRAT4X4
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 32
Rejestracja: śr 14 maja, 2008
Lokalizacja: NOWOGARD

Postautor: PIRAT4X4 » czw 05 cze, 2008

Oświadczam, że tylko raz na początku się nie zalogowałem i do tego się przyznałem.
Następne posty pisał(pisali) inni.
Wyszło na to że nie znam się na żartach i nie trawię ironii.
Tak nie jest.
Tylko moim zdaniem bez sensu jest jechanie po nowym przez cały czas od tak dla zasady.
Dziękuję za rzeczowe opisy - mam szerszy pogląd na sprawę.

Na kopaniu robaków się nie znam i nie zamierzam znać
Natomias jak byś kolego chciał się coś o swoim dachu na domu dowiedzieć to wal śmiało.

I tak zostaję przy 4,2 :D
Cholera ostatnio nie mam czasu, żeby śledzić na bierząco forum.

Awatar użytkownika
iras
menager wklejonych
Posty: 407
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: goleniow

Postautor: iras » czw 05 cze, 2008

Pirat jezdzisz/dziles astra kombi zielona :?: :?: :?:

PIRAT4X4
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 32
Rejestracja: śr 14 maja, 2008
Lokalizacja: NOWOGARD

Postautor: PIRAT4X4 » czw 05 cze, 2008

Gr -a 4,2 można kupić :
na wyspach bryt.
szwajcaria
australia
japonia
i jeszcze kilka krajów bliskiego wschodu

silniki 4,2 mogą mieć rozrząd:
na kołach zębatych
na łańcuchach

Można 4,2 kupić bez diff lock
Ale teraz panowie jak jest z założeniem go?
Czy od 2,8 bebechy mostu będzie można zastosować?
czy wytrzymają?
czy do przodu w 4,2 da się założyć ARB?
Mając parcha 2,8 long - czy da się przełożyć sam motor 4,2,czy trzeba skrzynię i wały napędowe?
pozdrowienia

PIRAT4X4
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 32
Rejestracja: śr 14 maja, 2008
Lokalizacja: NOWOGARD

Postautor: PIRAT4X4 » czw 05 cze, 2008

do Irasa
Nie to nie ja jeździłem
ale znam gościa

Awatar użytkownika
jolek
Młodszy grabarz
Posty: 202
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Lokalizacja: Police

Postautor: jolek » czw 05 cze, 2008

PIRAT4X4 pisze:Ale teraz panowie jak jest z założeniem go?
Czy od 2,8 bebechy mostu będzie można zastosować?
czy wytrzymają?
czy do przodu w 4,2 da się założyć ARB?
Mając parcha 2,8 long - czy da się przełożyć sam motor 4,2,czy trzeba skrzynię i wały napędowe?
pozdrowienia


1.) inne przełozenia w mostach , reduktorze i skrzyni - przekładka na własne ryzyko
2.) ARB - tak

PIRAT4X4
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 32
Rejestracja: śr 14 maja, 2008
Lokalizacja: NOWOGARD

Postautor: PIRAT4X4 » czw 05 cze, 2008

czyli najlepiej kupić parcha z diff lock
i przełożyć po kolei
silnik
skrzynię
reduktor
wały
mosty
A co z elektryką i podciśnieniami
i przy okazji - o co chodzi z odpowietrzaniem mostów panowie?

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » czw 05 cze, 2008

hajdi ma racje, 2.8 wystarczy odpowiednio eksploatowac a nic nie powinno wybuchnac.
Co do rozrzadu to wedlug ksiazki wymienia sie go co 100 tys km i zestaw kosztuje 150zł wiec to nie jest chyba problem.
4.2 jest podobno ciezszy od 2.8 wiec kolejny minus.
A podjazd pod dluga gorke to niedawno moglismy sie przekonac, wszystkie 2.8TURBO weszly 3.3TURBO dal rade a 4.2 mial zajebiste problemy(tyle ze na 35' SIMEX :? )
No i dostepnosc czesci do 4.2 jest chyba znacznie mniejsza.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
jolek
Młodszy grabarz
Posty: 202
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Lokalizacja: Police

Postautor: jolek » czw 05 cze, 2008

PIRAT4X4 pisze: ...- o co chodzi z odpowietrzaniem mostów panowie?


oryginalne odpowietrzenia są krótkie i nie zawsze szczelne. Wymieniając je na dłuższe (wyprowadzenie pod maskę)masz pewność , że podczas przejazdu/postoju w głębszej wodzie nie dostanie sie woda do mostów... konsekwencje są chyba jasne :wink:

Awatar użytkownika
jolek
Młodszy grabarz
Posty: 202
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Lokalizacja: Police

Postautor: jolek » czw 05 cze, 2008

miastek pisze:hajdi ma racje, 2.8 wystarczy odpowiednio eksploatowac a nic nie powinno wybuchnac.
Co do rozrzadu to wedlug ksiazki wymienia sie go co 100 tys km i zestaw kosztuje 150zł wiec to nie jest chyba problem.
4.2 jest podobno ciezszy od 2.8 wiec kolejny minus.
A podjazd pod dluga gorke to niedawno moglismy sie przekonac, wszystkie 2.8TURBO weszly 3.3TURBO dal rade a 4.2 mial zajebiste problemy(tyle ze na 35' SIMEX :? )
No i dostepnosc czesci do 4.2 jest chyba znacznie mniejsza.


i tak najważniejszy jest łącznik... a ten na simexach nie jechał przypadkiem jako ostatni :?:

PIRAT4X4
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 32
Rejestracja: śr 14 maja, 2008
Lokalizacja: NOWOGARD

Postautor: PIRAT4X4 » czw 05 cze, 2008

jako ciekawostka

niedawno nabyłem nissana cabstara - taka ciężarówka na kateg. B
i on ma motor 3,0 bez turbo z parcha- jak twierdzi mechanik.
na niskich biegach pod dużym obciążeniem silny jest zajeb....cie.

ale przy prędk. powyżej 80-90 żółw niesamowity
może regulacja pompy coć pomoże?
bo coś mi sie wydaje że ma ograniczoną dawkę paliwa,
spalił około 10 l/100 a zrobiłem 700 km bez obciązenia
może macie jakiegoś super pompiarza ?

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » czw 05 cze, 2008

jolek pisze:
miastek pisze:hajdi ma racje, 2.8 wystarczy odpowiednio eksploatowac a nic nie powinno wybuchnac.
Co do rozrzadu to wedlug ksiazki wymienia sie go co 100 tys km i zestaw kosztuje 150zł wiec to nie jest chyba problem.
4.2 jest podobno ciezszy od 2.8 wiec kolejny minus.
A podjazd pod dluga gorke to niedawno moglismy sie przekonac, wszystkie 2.8TURBO weszly 3.3TURBO dal rade a 4.2 mial zajebiste problemy(tyle ze na 35' SIMEX :? )
No i dostepnosc czesci do 4.2 jest chyba znacznie mniejsza.


i tak najważniejszy jest łącznik... a ten na simexach nie jechał przypadkiem jako ostatni :?:


no wiadomo ze lacznik lacznikowi nie rowny :D
jechal jako pierwszy potem jako ostatni i dal rade na 1 bez reduktora :shock:
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
jolek
Młodszy grabarz
Posty: 202
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Lokalizacja: Police

Postautor: jolek » czw 05 cze, 2008

a pozostałe na reduktorach :?:


Wróć do „Instytut Zmotologii Terenowej”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości