Patrol gr 60 long

Masz warsztat nie tylko 4x4 godny polecenia...
Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Patrol gr 60 long

Postautor: Dziku » wt 13 kwie, 2010

założyłem temat mam nadzieje że w dobrym miejscu...
chciałem poczytać o Waszych opiniach na temat gr 60 long i dowiedzieć się jak sie to prowadzi na szosie w mieście i oczywiste w terenie? jakie widzicie plusy i minusy?

Awatar użytkownika
cookie
menager wklejonych
Posty: 451
Rejestracja: sob 12 wrz, 2009

Postautor: cookie » wt 13 kwie, 2010

uuuu zapowiada się ciekawie :D

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » wt 13 kwie, 2010

no mam nadzieje że któryś z właścicieli zapoda tu jakąś opinię:p

Awatar użytkownika
Tamlin
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 758
Rejestracja: śr 07 mar, 2007
Lokalizacja: Strachocin/Stargard

Postautor: Tamlin » wt 13 kwie, 2010

zacznę chwalić jutro jak mnie wena natchnie
ogólnie same plusy :622:
Nie pozwól aby praca zdominowała całe twoje życie.
Maleństwo Gr LOOOONG

Jasiu
4X4 Szczecin
Posty: 1571
Rejestracja: wt 13 lut, 2007

Postautor: Jasiu » wt 13 kwie, 2010

Czy tylko właściciele mogą się wypowiadać w tym temacie?

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » wt 13 kwie, 2010

oczywiście będę zadowolony ze wszystkich opinii:) nawet nie właścicieli:)

Awatar użytkownika
prezes
Prezes 4x4 Szczecin
Posty: 10021
Rejestracja: śr 14 lut, 2007
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Postautor: prezes » wt 13 kwie, 2010

Ogólnie rzecz ujmująć samochód jak samochód, ze swoimi plusami i minusami.

Może pokuś sie najpierw do czego ma Ci on służyć, a potem pogadamy.
prezes, po prostu prezes

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5832
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » wt 13 kwie, 2010

Minusy:
-jeśli 2.8 to wybuchające głowice
-korozja ramy
-longiem trudniej manewruje się w lesie
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
fruzia
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 822
Rejestracja: sob 10 lut, 2007
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: fruzia » wt 13 kwie, 2010

Za to jak jedziesz sobie takim, szczególnie na większych kółeczkach to każdy pojazd nie będący TIRem, autobusem, tramwajem spierdziela na twój widok gdzie pieprz rośnie :lol:
No i można bezkarnie mylić wycieraczki z kierunkowskazami, też każdy wybaczy :wink:

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » wt 13 kwie, 2010

no służyć ma przede wszystkim do pracy:) ciągac przyczepe, jazda na codzień i oczywiście w teren. i ma dobrze wyglądać:p i mieć tańsze części niż toyota......
@miastek a powiedz mi jakie są główne przyczyny wybuchania tych głowic w 2.8?

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 14 kwie, 2010

Jeździsz Tojką, więc bardzo podobnym autam. Myślę, że na pytanie jak się nim jeździ możesz sobie sam odpowiedzieć. Praktycznie tak samo, z tą różnicą, że Parch ma więcej mocy (zakładam, że masz 2,4TD).
2,8TD to nie jedyny silnik, są jeszcze 4,2D, 4,2TD i 4,2E. Każdy ma swoje zady i walety.

2,8TD 116 kM to najnowocześniejszy, najbardziej "kulturalny" i najbardziej uniwarsalny silnik z Parchach. Problem w tym, że ok 250 - 300 tys km praktycznie każdy musi mieć wymieniną głowicę. Jak zrobisz to dobrze, używając nowej głowicy to kolejne 250 tys masz spokój.

4,2D 116-125 kM - praktycznie niezniszczalny, ale słaby jak na swoją masę. W teren bardzo dobry. Źle się tym jeździ z większymi prędkościami - moc i moment kończą się powyżej 3.000 obrotów. Jak Ci to nie przeszkadza to będziesz miał święty spokój na całe życie. Mniej pali od 2,8TD i tańsze są części eksploatacyjne.

4,2TD 145-180 kM pozbawiony wad 4,2D, mocny , ale trudno takiego Parcha kupić. Wg mnie najlepszy motor jaki może być w Parchu

4,2E 170 kM jeździ się tym bajecznie, szczególnie w automacie. JednaK chleje toto nieprzyzwoicie dużo. W mieście 20L to standard.

Ramy rdzewieją odziwo w rocznika 93 w górę. Nie jest to jednak standard. Jeżeli poprzedni właściciel chociaż trochę zadbali poprzez konserwację to nie ma problemu. Na pewno trzeba na to zwrócić uwagę.

Longiem ciężko jeździ się po zatłoczonyc ulicach miasta i ciężko jest zaparkować. Jednak idzie się przyzwyczaić. Ja 3 lata miałem longa jako jedyne auto.

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » śr 14 kwie, 2010

dziękuję za długie i sensowne info:) a powiedz mi ten 4,2D to da rade go kupić tak bez takich problemów jak 4,2TD?

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » śr 14 kwie, 2010

a koszt wymiany takiowej głowicy to w jakich granicach się mieści??? bez robocizny. i co ona pęka? czy co jej sie dzieje?
a tak ogólnie mam tojkę ale myślę że jest różnica w prowadzeniu. ale licze się z tym ze dość podobnie się jeżdzi...

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » śr 14 kwie, 2010

Koszt nowej głowicy to 2000 zł + robocizna.

4,2D kupisz bez problemu ale na ogół to przerobione angliki. Nie ma w tym nic złego, jak jest zrobione dobrze. Pytanie tylko, czy tak jest ;). Zdarzaję się też wersje "europejskie" ale to rzadkość. Rozwiązaniem jest kupno europejczyka z zajechenym/uszkodzonym silnikiem 2,8 i włożenie silnika i skrzyni z 4,2D. Tak robie obecnie większość posiadaczy 4,2D.

Awatar użytkownika
Dziku
Prawdziwy offrołdowiec
Posty: 798
Rejestracja: pn 14 kwie, 2008

Postautor: Dziku » czw 15 kwie, 2010

mhmmm rozumiem.. to by miało jakiś sens....ale jak 2.8 to i głowice można zmienić..albo dopiero jak się sypnie silnik pomyśleć nad wymianą na 4.2D;p


Wróć do „Warsztaty samochodowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości