Wymiana skrzyni biegów w Patrolu

Masz warsztat nie tylko 4x4 godny polecenia...
Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » sob 06 gru, 2014

LSD pisze: simmering przód lub tył - szczególnie jak odpowietrzenie jest zatkane.

to raczej wywala olej a nie zasysa wodę z zewnątrz bo się robi ciśnienie wewnątrz :668:
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5830
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » sob 06 gru, 2014

prezes pisze:Maciek, a jest "przejście" z reduktora do skrzyni ?


Nie, reduktor jest uszczelniony simeringiem od strony skrzyni.

Uszczelniaczami moze nabierac wody w momencie gdy skrzynia jest mocno rozgrzana i wjezdzaz do wody a odpowietrzenie jest zatkane, wtedy nastepuje nagly spadek temp i podcisnienie zasysa wode do srodka ale zanim to nastapi musi byc widoczny wyciek bo to dziala w dwie strony. Nagrzewanie wzrost temp i cisnienia wywali olej.
Generalnie nieszczelne uszczelniacze najpierw ujawnią sie wyciekiem niż zassaniem wody.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler

Awatar użytkownika
gszyp
4X4 Szczecin
Posty: 2010
Rejestracja: czw 27 gru, 2007
Lokalizacja: SZCZECIN

Postautor: gszyp » sob 06 gru, 2014

nawet przy drożnych odpowietrzeniach i sprawnych uszczelniaczach w momencie nagłego schłodzenia następuje zjawisko kondensacji czyli skraplania się wody na ściankach skrzyni ,ale nie na tyle żeby wylać na przykład podwójny stan oleju pomieszanego z wodą
Nissan Pathfinder R51 "Pafik"


WARSZTAT 4X4 SZCZECIN UL.DĄBSKA 28 TEL 602277313
https://www.facebook.com/AUTOMOBILE-KAN ... 281961075/

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » sob 06 gru, 2014

gszyp pisze:
LSD pisze: simmering przód lub tył - szczególnie jak odpowietrzenie jest zatkane.

to raczej wywala olej a nie zasysa wodę z zewnątrz bo się robi ciśnienie wewnątrz :668:


Tak jak miastek napisał powyżej - woda może zostać zassana przez simery w momencie wjazdu rozgrzanym autem do wody.
Masz też rację, że jak odpowietrzenie jest zatkane to olej może ciec po rozgrzaniu skrzyni.

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5830
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » ndz 07 gru, 2014

gszyp pisze:nawet przy drożnych odpowietrzeniach i sprawnych uszczelniaczach w momencie nagłego schłodzenia następuje zjawisko kondensacji czyli skraplania się wody na ściankach skrzyni ,ale nie na tyle żeby wylać na przykład podwójny stan oleju pomieszanego z wodą


Skraplenie sie wody nastepuje niemal codziennie, nie potrzeba nagłego schładzania. Ale jest to w ilość nie zauważalna. Tak więc jesli masz wode w oleju, czyli olej przybral postać gęstej mazi w kolorze herbaty z mlekiem :689: to znaczy że wieksza ilość wody dostała się do skrzyni.
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler


Wróć do „Warsztaty samochodowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości