Strona 1 z 2

Wymiana skrzyni biegów w Patrolu

: sob 14 kwie, 2012
autor: KacperS
Dzień dobry, zakupiłem "nową" skrzynie lecz nie mam warunków żeby samemu ją zamontować, polećcie mi prosze jakis warsztat w Szczecinie albo okolicach gdzie mi to dobrze zrobią, dziękuje :)

: ndz 15 kwie, 2012
autor: prezes
Nieautoryzowany Serwis Nissana i Opla
:671:

: pn 16 kwie, 2012
autor: Dziku
prezes pisze:Nieautoryzowany Serwis Nissana i Opla
:671:


i wszystkiego co podobne do samochodu :p polecam

: pn 16 kwie, 2012
autor: student
Do Miastka się Pan odezwij bo jakimiś szyframi Wać piszecie.

: pn 16 kwie, 2012
autor: cookie
student, przecież to oczywiste ;)

: śr 18 kwie, 2012
autor: student
Wiesz... dwa dni czekał bez wskazówki. Może wstydził się dopytać bo to takie oczywiste?
Bym chciał dźwigać to sam bym się podjął ale skrzynia w patrolu wyjątkowo ciężka, cięższa niż w terano, prócz dźwigania to tam wiela rozkręcania nie ma

: pt 20 kwie, 2012
autor: martii
jedynie losiem fajnych zzytych z rama srubek od belki :690:

: pt 20 kwie, 2012
autor: KacperS
Już wszystko wiem, dzieki za info :)
A osiem śrub od belki mam nowe, pięknie się odkręcające. Oryginalnym pourywałem główki a nastepnie wywiercilem gwinty przy montowaniu podkladek pod skrzynie.

: pt 20 kwie, 2012
autor: student
A czemu chcesz ją wymieniać? Bo tak generalnie to zepsuć skrzynię od Patrola to tak jak by zepsuć młotek... ciężko generalnie...

: pt 20 kwie, 2012
autor: KacperS
Nie do końca tak jak młotek.. Btw. jak go kupiłem to skrzynia już była zajechana, trójką i piątka wchodzą raz na 10 i napierdalają jak młot pneumatyczny :)

: pt 20 kwie, 2012
autor: LSD
Na ogół przyczyną śmierci skrzyń w Patrolach jest woda.
Jak pojeździ się nieświadomie kilka tygodni na mieszance woda/olej to skrzynia raczej nie do uratowania (nieopłacalne).

: pt 20 kwie, 2012
autor: miastek
Skrzynia w 2.8 to nie młotek a c do wody to prawda, ja swoją dwa razy zalałem wodą i synchronizatory na trójce i piątce poszły się czesać. Też wymieniłem skrzynie ale starą naprawie jak znajdę chwilę bo dwa synchronizatory to ok 700pln a nie wyła ani trochę więc się opłaci i będzie na zapas, tylko z tą chwilą może być problem :660:

: sob 21 kwie, 2012
autor: Willi
to i ja pochwalę sie moja też do roboty czyli klasyka gatunku ( synchron na trójce) reszta w jak najlepszym porządku. Czym zajechałem, sam nie wiem, auto nie topione , ale może to przypadek zaraz przed tym jak się to stało to zmieniłem olej na "GL 5" podobno powinien być "GL 4" :692:

: sob 21 kwie, 2012
autor: KacperS
Willi pisze:zmieniłem olej na "GL 5" podobno powinien być "GL 4" :692:

Si, prawidłowy olej to półsyntetyk 75W90 GL 4

: sob 21 kwie, 2012
autor: siva explozja
.... :690:

: ndz 22 kwie, 2012
autor: miastek
KacperS pisze:
Willi pisze:zmieniłem olej na "GL 5" podobno powinien być "GL 4" :692:

Si, prawidłowy olej to półsyntetyk 75W90 GL 4


75W90 do reduktora
80W90 GL4 do skrzyni

: sob 06 gru, 2014
autor: viper126p
odgrzeje kotleta czy moze mi ktos podpowiedziec którędy woda moze sie dostac do skrzyni biegów w patrolu y61 2.8td 1998r?wiem ze przez drażek zmiany biegów gdy gumka nieszczelna a inne punkty?

: sob 06 gru, 2014
autor: miastek
Odpowietrzenie.

: sob 06 gru, 2014
autor: prezes
Maciek, a jest "przejście" z reduktora do skrzyni ?

: sob 06 gru, 2014
autor: LSD
- osłona drążka
- odpowietrzenie
- simmering przód lub tył - szczególnie jak odpowietrzenie jest zatkane.