Strona 2 z 2

: sob 06 gru, 2014
autor: gszyp
LSD pisze: simmering przód lub tył - szczególnie jak odpowietrzenie jest zatkane.

to raczej wywala olej a nie zasysa wodę z zewnątrz bo się robi ciśnienie wewnątrz :668:

: sob 06 gru, 2014
autor: miastek
prezes pisze:Maciek, a jest "przejście" z reduktora do skrzyni ?


Nie, reduktor jest uszczelniony simeringiem od strony skrzyni.

Uszczelniaczami moze nabierac wody w momencie gdy skrzynia jest mocno rozgrzana i wjezdzaz do wody a odpowietrzenie jest zatkane, wtedy nastepuje nagly spadek temp i podcisnienie zasysa wode do srodka ale zanim to nastapi musi byc widoczny wyciek bo to dziala w dwie strony. Nagrzewanie wzrost temp i cisnienia wywali olej.
Generalnie nieszczelne uszczelniacze najpierw ujawnią sie wyciekiem niż zassaniem wody.

: sob 06 gru, 2014
autor: gszyp
nawet przy drożnych odpowietrzeniach i sprawnych uszczelniaczach w momencie nagłego schłodzenia następuje zjawisko kondensacji czyli skraplania się wody na ściankach skrzyni ,ale nie na tyle żeby wylać na przykład podwójny stan oleju pomieszanego z wodą

: sob 06 gru, 2014
autor: LSD
gszyp pisze:
LSD pisze: simmering przód lub tył - szczególnie jak odpowietrzenie jest zatkane.

to raczej wywala olej a nie zasysa wodę z zewnątrz bo się robi ciśnienie wewnątrz :668:


Tak jak miastek napisał powyżej - woda może zostać zassana przez simery w momencie wjazdu rozgrzanym autem do wody.
Masz też rację, że jak odpowietrzenie jest zatkane to olej może ciec po rozgrzaniu skrzyni.

: ndz 07 gru, 2014
autor: miastek
gszyp pisze:nawet przy drożnych odpowietrzeniach i sprawnych uszczelniaczach w momencie nagłego schłodzenia następuje zjawisko kondensacji czyli skraplania się wody na ściankach skrzyni ,ale nie na tyle żeby wylać na przykład podwójny stan oleju pomieszanego z wodą


Skraplenie sie wody nastepuje niemal codziennie, nie potrzeba nagłego schładzania. Ale jest to w ilość nie zauważalna. Tak więc jesli masz wode w oleju, czyli olej przybral postać gęstej mazi w kolorze herbaty z mlekiem :689: to znaczy że wieksza ilość wody dostała się do skrzyni.