Szukam warsztatu - problematyczna pierdoła.

Masz warsztat nie tylko 4x4 godny polecenia...
flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Szukam warsztatu - problematyczna pierdoła.

Postautor: flomaker » pn 02 lip, 2012

Problemem jest bardzo nieszczelne połączenie stalowego przewodu paliwowego z kolektorem - leci jak z piz...
Kiedyś jakiś cymbał sprawdzał, czy pompa podaje paliwo i odłączył przewód - od czasu ponownego jego podłączenia leje się paliwo na silnik (pewnie coś zgubił albo spsuł. Co ktoś lub ja uszczelni to po paru dniach, tygodniach znów się leje. Obecnie auto w warsztacie (nie najgorszym), ale nie mają chłopaki pomysłu.
Przewód to sztywna wygięta w chińskie 8 rurka stalowa o dł ok 30cm (1cm obok jest druga powrotna) o średnicy około 10mm. Jakieś 2cm od jej końca jest mały kołnierz, na którym ma się opierać uszczelnienie z jednej strony, a po jego (kołnierza) drugiej mańce przychodzi wyprofilowana blaszka dociskająca obie rurki do kolektora. Blaszka trzyma połowy obwodów kołnierzy (co za łoś to zaprojektował :692: ). Wejście w kolektorze jest w postaci rurki o średnicy ok.13-14mm. Nijak to nie trzyma szczelnie przy 4 barach z włożoną dowolną kombinacją standartowych calowych oringów. Trzeba by rzucić czar, zaklęcie, urok lub coś z tym zrobić i dorobić (w oringu na zamówienie??) uszczelnienie stożkowe, przejście itp. Allegro, sklepy aut z USA, giełdy z Poznaniem włącznie przejrzane - brak mozliwości kupienia kawałka tego klamota.
Kto mi to zrobi, tak, żebym zapomniał o tym?? Auto już trzeci tydzień stoi, a mnie się w komunikacji miejskiej dłuży.
Never say die... up men and try !!!

Blazer S10 99"

Awatar użytkownika
Diabeł
nawigator
Posty: 627
Rejestracja: pn 30 mar, 2009
Lokalizacja: rakownia/szczecin

Postautor: Diabeł » pn 02 lip, 2012

flomaker wrzuc zdjecie jak to wyglada bo ni uja nie potraie tego sobie wyobrazic jak to ma wygladac... Jak zobacze to cos postaram sie pomoc.

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » pn 02 lip, 2012

Obrazek

Niewiele widać, ale to jest nr 13 przewód paliwowy, a 12 to obejma (tej to już wogule nie widać). Oczywiście nawet w sklepie w USA status "not available" poza tym żadnych uszczelnień tam nie widać. Jutro podjadę do warsztatu, to zrobię zdjęcie. Raz na drodze założyłem wycięty stożek z dławika z puszki el 3-faz znalezionej w rowie. Nawet 3 dni trzymało :)
Never say die... up men and try !!!



Blazer S10 99"

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » wt 03 lip, 2012

Never say die... up men and try !!!



Blazer S10 99"

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 03 lip, 2012

Z tych fotek nadal trudno coś wywnioskować.
Ja zrozumiałem, że blaszka zbyt słabo dociska rurkę i jest przeciek?

Zasadniczo coś co ma kontakt z benzyną nie da się skleić zwykłym klejem lub silikonem.
Rozwiązanie to klej epoksyd (2 składnikowy) lub jakaś masa epoksydowa - Poxilina.
Jak metal do metalu to najlepiej lutować na twardo - mosiądzem.

Poza tym taka drobna część jak rurka, czy blaszka nie powiny zabić Cię ceną w ASO :)

Awatar użytkownika
Diabeł
nawigator
Posty: 627
Rejestracja: pn 30 mar, 2009
Lokalizacja: rakownia/szczecin

Postautor: Diabeł » wt 03 lip, 2012

sprobowac mozna dorobic takowa blaszke co by mocnie dociskala nie wyglada ona zbytnio skomplikowanie...

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » wt 03 lip, 2012

To, że ta blaszka lipnie ( bo nie na całym obwodzie) dociska kołnierz, to jedno, ale jest to fabrycznie i działałoby, gdyby nie pseudomechanik, który tam łapy pchał.
Rurka na zdjęciu ma około 10mm średnicy, a wchodzi w 13mm otwór głęboki na jakieś 3cm (tyle ile jest od końca rurki do kołnierza) Zakładając oring na rurkę, gdy go dopchnę do kołnierza i rurkę wsadzę do otworu w kolektorze, to nie uzyskuję szczelnego połączenia.
Ponieważ:
- oring wchodzi w otwór i nie ma o co się zaprzeć, więc nie spęcznia się;
lub
- większy oring opiera się o brzegi otworu kolektora i też nie trzyma ciśnienia - mocniejsze dokręcenie blaszki powoduje jego ścinanie.

Normalnie w technice - by oring utrzymywał ciśnienie cieczy - umieszcza się w takim miejscu (np rowku), by podczas montarzu docisk wywołany dokręceniem powodował ściśnięcie oringu. Tu nie mogę tego uzyskać.

@Mikołaj - w ASO tłumaczą mi, że nie ma takiego auta jak Blazer - jest Aveo,Matiz, Nubira...
Never say die... up men and try !!!



Blazer S10 99"

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Postautor: LSD » wt 03 lip, 2012

Co można poradzić :667:
- kombinować z pośredniej grubości oringiem, lub dwoma ?
- wkleić to na stałe - z jakiego metalu jest część w który wchodzi rurka? Jak stal to proponuję zalutować.

Co do ASO to myślę, że problem w niechęci pana który siedzi za komputerem.
W Nissanie w Szczecinie też twierdzili, że Patrol nigdy nie miał silnika 4,2D, a w Poznaniu dostępne są do niego praktycznie wszystkie części.

Czy silnik z Twojego Blazera występował w jakichś mniej egzotycznych autach?
Ostatnio zmieniony wt 03 lip, 2012 przez LSD, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Diabeł
nawigator
Posty: 627
Rejestracja: pn 30 mar, 2009
Lokalizacja: rakownia/szczecin

Postautor: Diabeł » wt 03 lip, 2012

Najprostsze w tym wypadku jest :

pojedz do firmy ktora robi polaczenia hydrauliczne tam maja napewno rurki roznych srednic, niech wezma rurke 12,5 specznia ja na takiej samej dlugosci jak rurka oryginalna i wygna w miare mozliwosci. Pozniej odetnij ten kawalek od rurki znajdujacej sie przy samochodzie i zastap ja nowym kawlkiem calosc polacz przewodem elastycznym (kalamem, wezem paliwo olejo odpornym) cisnienie 4 bar nie jest duzym cisnieniem i powinno takie polczanie wytrzymac odpowiednia ilosc czasu.

Aha sa jeszcze takie podkladki stalowe i miedziane ze specjalnym kolnierzem gumowym wewnatrz (pseudo simering) moze to powinno rozniez pomoc w tych dolegliwosciach niestety nie wiem gdzie takie cus dostac w szczecinie bo dawno mnie tam nie bylo :/

flomaker
menager wklejonych
Posty: 415
Rejestracja: ndz 07 lis, 2010
Lokalizacja: Szczecin;Kasztanowe

Postautor: flomaker » wt 03 lip, 2012

No tak - jakbym miał czas, to bym zaparkował pod firmą oring, kazał dorobić uszczelnienie w formie ściętego stożka z kołnierzem, jakby nie pasowało, to jeszcze raz o dwie setki większe, czy kąt inny i tak do skutku - na pewno by było dobrze i w max 3h bym to ogarnął.Ja szukam warsztatu, który to zrobi. Ja nie mam na to czasu. Kolektor to chyba stop alu, ale ścianka z 1,5mm - myślałem o gwintowaniu. Pomysłów jest kilka.
Jeszcze raz - pod jaki adres mam się udać? :p
Na Miłą czy Klonowica jeszcze nie chcę :)
Never say die... up men and try !!!



Blazer S10 99"

niedżwiedż
Sympatyk 4x4 Szczecin
Posty: 18
Rejestracja: sob 27 sie, 2011
Lokalizacja: szczecin

Postautor: niedżwiedż » wt 03 lip, 2012

podjedz do hansa flex na heyki może tam poradzą

Awatar użytkownika
miastek
V-ce prezes 4x4 szczecin
Posty: 5830
Rejestracja: czw 15 lut, 2007
Lokalizacja: Miastko/Szczecin

Postautor: miastek » śr 04 lip, 2012

Wiesz co widziałem nie raz takie połączenia i moim zdaniem oring powinien być wewnątrz tej rurki w którą wkładasz przewód paliwowy. Przy montażu wchodzi to dość lekko a blaszka jest tylko zabezpieczeniem żeby ciśnienie paliwa nie wypchnęło przewodu. Jest dość standardowe połączenie w pojazdach z usa. Niech ktoś się dobrze temu przyjrzy i dopasuje oring który wejdzie w ten "kolektor".
Miastek Off-road GARAGE
Serwis, części, akcesoria 4X4
ESCAPE wyciągarki, zawieszenia, namioty dachowe
iKAMPER local dealer
iODPERFORMANCE local dealer
NOWY ADRES!!! WARZYMICE 18B
502 599 717
SuperPatrolSuper TURBOintercooler


Wróć do „Warsztaty samochodowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości