Strona 1 z 1

spwanie żeliwa

: pt 18 paź, 2013
autor: nissan7
kto mi pomoże w tym temacie ? potrzeba pospawać kolektor wydechowy w fordzie tranzicie , najlepiej bez demontażu, pękniecie miedzy głownym kolektorem a tłumikiem, raczej nie ma potrzeby planowania

: pt 18 paź, 2013
autor: miastek
Rzadko to wytrzymuje, zazwyczaj szybko pęka w miejscu spawania nawet jak pospawa to bardzo ogarnięty człowiek, ale możesz próbować.

: pt 18 paź, 2013
autor: Andrzey
Bez demontażu?
Czyli na zimno i nie zawsze we właściwej pozycji?
Równie dobrze możesz to poxiliną zalepić, chociaż lepiej wydać na flaszkę.
Takie rzeczy to w erze...
Poguglaj se chociaż podstawy spawania żeliwa, to będziesz wiedział o co pytasz. :690:

: pt 18 paź, 2013
autor: LSD
Możliwe jest pospawanie bez demontażu - TIGiem. Oczywiście jak jest miejsce.

Spawanie elektrodą tylko na gorąco, za pomocą specjalniej elektrody i doberj spawarki.

: pt 18 paź, 2013
autor: miastek
Panowie można się doktoryzować ze spawania żeliwa ale tu mówimy o spawaniu kolektora wydechowego który się nierównomiernie nagrzewa a czasami chlapnie na niego zimna woda z kałuży = nierównomierne naprężenia.
Trochę tego przerobiłem bo w vectrach z dieslem 1.9 150KM często pękają kolektory a że są one integralną częścią turbiny to ludzie szukają pomocy w spawaniu bo szkoda wymieniać dobrą turbinę ze względu na pęknięcie kolektora. I z tego co zauważyłem to trochę loteria z tendencją negatywną. Rzadko wytrzymywało to więcej niż kilka tyś km bez względu na to czy spawał to amator migomatem czy gość który 30 lat spawał żeliwo w stoczni. Ale zdarzało się że pospawane na odpier.... przez pana Kazia w szopie trzymało jak talala. Więc można próbować ale bez względu na technologie gwarancji nie ma że zaraz jebnie na nowo.

: sob 19 paź, 2013
autor: student
A nie dało by się tego jakąś fajną chemią załatwić? Ile taki kolektor wydechowy ma stopni? Jest taki sklep KLEJE SZU i tam mają naprawdę fajne kleje, między innymi do żeliwa, ciekawe tylko czy taki klej jest na wysokie temperatury.

: ndz 20 paź, 2013
autor: Andrzey
Nie ma takiego kleju.

: ndz 20 paź, 2013
autor: nissan7
dobra nie ma co sie juz spuszczać nad tym tematem , mi wystarczy zeby to stykło na 2 tys km pozniej se moze jebnac, temat ogarniety, dziekuje malkontentom typu Andrzej i konkretnym ludziom typu Mikołaj :684: peace ziom

: ndz 20 paź, 2013
autor: przemsson
Jednak nic się nie zmieniło wymieniacz który ledwo smarka migiem wypowiada się na tematy absolutnie mu nieznane, w serwisie opla doktoryzować można się nawet z wymiany filtra oleju.
Tak dla zainteresowanych na dzień dzisiejszy spawanie żeliwa nie stanowi większego problemu w dobie nowych technologii żeliwo można bezproblemowo połączyć ze zwykłą stalą konstrukcyjną np. st3 czy to na gorąco czy na zimno nie ma znaczenia.
Kto słyszał o spawaniu synergicznym czy pulsacyjnym o technologii inwertorowej migi już nie ważą po 100 czy200 kg przy 300 A tylko 20-30 kg spawać można już praktycznie wszystko jedynym materiałem z którym jest duży problem to stopy magnezowe.

A kleje do żeliwa Andrzej też są na wysokie i niskie temperatury

: pn 21 paź, 2013
autor: Andrzey
Czekałem aż się odezwiesz Przemas. W końcu chyba najbardziej ogarnięty w dziedzinie spawania w tym gronie.
Kleje do żeliwa są. Jednak nie do zastosowania w tak zmiennych dynamicznie warunkach pracy jak kolektor wydechowy. Przy czym technologia klejenia wymaga jednak wstępnej obróbki mechanicznej elementu co bez zdejmowania tegoż kolektora nie jest raczej możliwe.
Na chwilę to i srebrna taśma wytrzyma. Trzeba było napisać Fifek, że potrzebujesz coś zdrutować. :690:

: pn 21 paź, 2013
autor: Benes
mój tata ze znajomym spawał kiedyś piec od centralnego ogrzewania bo sobie popękał w miejscu gdzie gazy przez "grzebienie" wpadały do komina. Było to żmudne i wytrzymało jeden sezon... nie robili to spece ale to były czasy gdzie wszystko się naprawiało a piec pamiętał mojego dziadka :)