Zaleś pisze:Każdy zakupiony towar można zwrócić w ciągu 10 dni i zerwać umowę również.
...bez dobrowolnej zgody sprzedawcy nie możemy zwrócić pełnowartościowego towaru, zgodnego z umową, ani też wymienić go na inny. To zasada. Są i wyjątki.
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU nr 22, poz. 271 z późniejszymi zmianami) możemy odstąpić od umów zawartych:
- poza lokalem przedsiębiorstwa (np. zakup od akwizytora, na prezentacji podczas wycieczki),
- na odległość (m.in. sprzedaż wysyłkowa, zakupy przez Internet).
Co do zasady, na odstąpienie od tak zawartej umowy sprzedaży mamy 10 dni – przed upływem tego terminu należy wysłać list polecony z informacją o rezygnacji z produktu. Termin ten liczony jest od:
- dnia zawarcia umowy, gdy dotyczy ona kontraktu poza lokalem przedsiębiorstwa lub usługi na odległość,
- dnia wydania towaru (otrzymania go przez kupującego), gdy umowa dotyczy np. sprzedaży na odległość.
źródło -
http://www.federacja-konsumentow.org.pl ... ?story=709
Generalnie każdy towar możesz zwrócić do sklepu, ale sprzedawca nie ma obowiązku zwracania ci pieniędzy
To że wiele sklepów przyjmuje zwroty bez robienia problemów wynika z chęci budowania dobrego wizerunku u klientów, a nie obowiązujących przepisów. To o czym piszesz (zwrot w ciągu 10 dni) dotyczy wyłącznie zakupów i umów zawieranych na odległość. Jest jeszcze jeden haczyk - jeśli dokonujesz zakupu na firmę, to tracisz te uprawnienia, taka transakcja nie podlega pod ustawę o prawach konsumenckich. Oczywiście jak umówisz się ze sprzedawcą to może on taki zwrot przyjąć. Często tak jest przy zakupie części do aut