Z historii motoryzacji

Jestem tu nowy... oraz pisanie o wszystkim i o niczym.
Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4668
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Z historii motoryzacji

Postautor: Tanto » ndz 19 lut, 2012

Konstrukcja samochodu opartego na ramie podłużnicowej była bardzo prosta. Nadwozie było drewniano-stalowe. Niezwykłą i niespotykaną do dziś cechą pojazdu było to, że cały samochód można było rozkręcić, a następnie ponownie złożyć za pomocą jednego klucza szczękowego. Wszystkie śruby i nakrętki miały jednakowy rozmiar M10. Dotyczyło to również silnika a jedynym wyjątkiem były świece zapłonowe mające gwint M18. ... Dodatkowo rozrząd jak i skrzynia biegów składały się z zestawu takich samych kół zębatych. Z tych powodów samochód uważany jest za arcydzieło inżynierii i niezwykłe (do dziś niepowtórzone) osiągnięcie konstruktorskie. Zawieszenie przednie jak i tylne opierało się na resorach piórowych wyposażonych w amortyzatory cierne. Napęd przekazywany był za pośrednictwem suchego jednotarczowego sprzęgła do skrzyni biegów blokowanej za pośrednictwem zamka Yale przed kradzieżą. Układ hamulcowy działał na cztery koła wyposażone w hamulce bębnowe o dużej średnicy

Ciekaw jestem jak udało się konstruktorowi zachować unifikację jeśli chodzi o śruby, ajeszcze bardziej tego jak działała skrzynia biegów na identycznych zębatkach :651:
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"

Awatar użytkownika
LSD
4X4 Szczecin
Posty: 2528
Rejestracja: sob 17 mar, 2007
Lokalizacja: Dobra

Re: Z historii motoryzacji

Postautor: LSD » ndz 19 lut, 2012

Wiesz, czy obecnie gdzieś można zobaczyć takiego CWSa?
Chętnie bym toto zobaczył.

Awatar użytkownika
Tanto
4X4 Szczecin
Posty: 4668
Rejestracja: pn 21 maja, 2007
Lokalizacja: Szczecin/ Dobra k.Now
Kontaktowanie:

Postautor: Tanto » ndz 19 lut, 2012

Jest gość który rekonstruuje to auto, ale raczej bez oryginalnej mechaniki bo chyba nie ma planów. Po wojnie jakiś dziennikarz radiowy prowadził akcję poszukiwania CWS T1 i podobno kilka było, ale do dzisiejszych czasów raczej nie dotrwały.

ps.
http://www.cwst1.koon.pl/historia.php
a tu inne cudo http://www.limuzynaretro.koon.pl/
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"


Wróć do „Plotki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości